Oddanie w użytkowanie wieczyste mienia skarbu państwa w drodze bezprzetargowej
Karta Usług Nr: K/01 Wydział Geodezji Katastru I Nieruchomości
Nazwa usługi:
Oddanie w użytkowanie wieczyste mienia skarbu państwa w drodze bezprzetargowej
Podstawa prawna:
art. 27, 28, 29 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1990 tekst jednolity)
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o oddanie w użytkowanie wieczyste mienia Skarbu Państwa w drodze bezprzetargowej.
- Załączniki do wniosku:
- dokumenty potwierdzające że przysługuje osobie roszczenie o nabycie nieruchomości z mocy ustawy o gospodarce nieruchomościami lub odrębnych przepisów,
- odpis z księgi wieczystej wówczas gdy wnioskodawca był poprzednim właścicielem zbywanej nieruchomości przed dniem 5 grudnia 1990r.,
- umowa najmu na lokal mieszkalny gdy wnioskodawca jest najemcą lokalu, a najem został nawiązany na czas nieoznaczony,
- Upoważnienie udzielone pełnomocnikowi działającemu w imieniu strony,
- Klauzula informacyjna
Opłaty:
Wysokość opłat skarbowych - zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej (dz. U. Z 2019 r., poz.1000 ze zmianami) – usługa zwolniona z uiszczenia opłaty skarbowej
Termin załatwienia sprawy:
Zgodnie z KPC termin nie jest określony
Wydział odpowiedzialny za załatwienie sprawy:
Wydział Geodezji, Katastru i Nieruchomości
17-200 Hajnówka ul. A. Zina 1
I piętro, pokój nr 23
tel. 85 682-93-77
e-mail: emielnik@powiat.hajnowka.pl, starostwo@powiat.hajnowka.pl
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Starostwa, tj: w pok. nr 19, natomiast po odbiór dokumentacji należy zgłosić się w pok. nr 23 /tel. 85 682-93-77/.
Kiedy:
Codziennie w Wydziale Geodezji, Katastru i Nieruchomości w godzinach pracy Starostwa tj: od 7.30 do 15.30
Metryka strony