Zmiana użytków gruntowych
Karta Usług Nr: GK/09 Wydział Geodezji, Katastru I Nieruchomości
Nazwa usługi:
Zmiana użytków gruntowych
Podstawa prawna:
- 22 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2020 r. poz. 2052)
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2019 r. poz. 393)
- 104 ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021, poz. 735).
Wymagane dokumenty:
- Wniosek w sprawie aktualizacji użytków i gleboznawczej klasyfikacji gruntów
- Załączniki do wniosku:
- decyzję Starosty Hajnowskiego dopuszczającą dokonanie zmiany lasu na użytek rolny,
- zaświadczenie Urzędu Gminy o przeznaczeniu działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,
- aktualną decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania przestrzennego,
- dowód wniesienia opłaty skarbowej za wydanie decyzji administracyjnej w wysokości 10 zł dokonanej w kasie lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta Hajnówka,
- upoważnienie udzielone pełnomocnikowi działającemu w imieniu wnioskodawcy wraz z dowodem opłaty skarbowej za pełnomocnictwo w wysokości 17 zł dokonanej w kasie lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta Hajnówka
Opłaty:
od wniosku – 10 zł
Opłata winna być wniesiona w kasie Urzędu Miasta w Hajnówce lub na konto PKO BP SA O/Hajnówka 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058
Termin załatwienia sprawy:
zgodnie z KPA załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym – w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.
Wydział odpowiedzialny za załatwienie sprawy:
Wydział Geodezji, Katastru i Nieruchomości
17-200 Hajnówka, ul. A. Zina 1
I piętro, pokój nr 29
tel. 85 682 31 70
e-mail: apanfiluk@powiat.hajnowka.pl
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Starostwa, tj: w pok. nr 19, natomiast po odbiór dokumentacji należy zgłosić się w pok. nr 29, el. 85 682 31 70.
Kiedy: codziennie w Wydziale Geodezji, Katastru i Nieruchomości w godzinach pracy Starostwa tj.: od 7.30 do 15.30
Tryb odwoławczy:
- Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Białymstoku za pośrednictwem Starosty Hajnowskiego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
- Pisemne odwołanie należy składać drogą pocztową na adres: Starostwo Powiatowe w Hajnówce, 17-200 Hajnówka, ul. A. Zina 1
Metryka strony