Inicjatywa uchwałodawcza mieszkańców

Na podstawie Statutu Powiatu Hajnowskiego (Uchwała Nr XXXII/315/18 Rady Powiatu Hajnowskiego z dnia 30 sierpnia 2018 r.) z inicjatywą podjęcia określonej uchwały może wystąpić m.in. grupa mieszkańców powiatu w ilości co najmniej 300 osób posiadających czynne prawo wyborcze do rady, zgodnie z art. 42a ust. 2 ustawy o samorządzie powiatowym (obywatelska inicjatywa uchwałodawcza), uzasadniając równocześnie potrzebę podjęcia uchwały.

Projekt uchwały powinien zawierać:

1) tytuł uchwały,

2) podstawę prawną,

3) rozstrzygnięcie merytoryczne sprawy będącej przedmiotem uchwały.

4) wskazanie organu odpowiedzialnego za wykonanie uchwały,

5) datę wejścia w życie uchwały.

Do projektu uchwały dołącza się uzasadnienie zawierające w szczególności: wskazanie potrzeby podjęcia uchwały, oczekiwane skutki społeczne oraz skutki finansowe uchwały i źródła ich pokrycia. Uchwały rady powiatu podpisuje przewodniczący rady. W przypadku nieobecności przewodniczącego rady powiatu, uchwały podpisuje wiceprzewodniczący rady prowadzący sesję. Podjętym uchwałom nadaje się numer, wpisując cyfrą rzymską numer sesji, łamaną przez cyfrę arabską - kolejny numer uchwały, łamaną przez dwie ostatnie cyfry roku np. X/15/08. Uchwałę opatruje się datą posiedzenia, na którym została przyjęta. Starostwo powiatowe gromadzi i udostępnia w swojej siedzibie zbiór aktów prawa miejscowego ustanowionych przez powiat.

 

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Powiatu Hajnowskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Starosta Hajnowski

Data wytworzenia: 2020-07-13

Wprowadzający: Katarzyna Miszczuk

Data modyfikacji: 2020-07-13

Opublikował: Katarzyna Miszczuk

Data publikacji: 2020-07-13