KARTA USŁUG NR: OS/05 - Zgłoszenie instalacji nie wymagających pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza
Karta usług Nr: OS/05
Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska (AB)
Nazwa usługi:
Zgłoszenie instalacji nie wymagających pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza
Podstawa prawna:
- 152 ust.1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. - Prawo ochrony środowiska
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
Wymagane dokumenty:
Do zgłoszenia należy dołączyć:
- Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej /zgodnie z art. 6 ust.1 i 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- Zgłoszenie instalacji nie wymagającej pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza powinno zawierać:
- oznaczenia prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby
- adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji
- rodzaj i zakres prowadzonej działalności, w tym wielkość produkcji lub wielkość świadczonych usług
- czas funkcjonowania instalacji /dni tygodnia i godziny/
- wielkość i rodzaj emisji
- opis stosowanych metod ograniczania wielkości emisji
- informacje czy stopień ograniczania wielkości emisji jest zgodny z obowiązującymi przepisami
Prowadzący instalację jest obowiązany do dokonania zgłoszenia przed rozpoczęciem jej eksploatacji
Opłaty:
Wysokość opłat skarbowych - zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej: od zgłoszenia
120 zł – za przyjęcie wymaganego przepisami o ochronie środowiska zgłoszenia instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, mogącej negatywnie oddziaływać na środowisko
Z w/w opłat skarbowych zwolnione są ustawowo: jednostki budżetowe i samorządu terytorialnego (art.7 pkt.2, pkt.3).
Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni w przypadku uzasadnionych koniecznością, następuje wydanie decyzji ustalającej wymagania w zakresie ochrony środowiska, dotyczące eksploatacji instalacji.
Wydział odpowiedzialny za załatwienie sprawy:
Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska
17-200 Hajnówka ul. A. Zina 1, parter, pokój nr 10
tel. 85 682-50-19
e-mail: os@powiat.hajnowka.pl
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w sekretariacie Starostwa, tj.: w pok. nr 19.
Kiedy:
Codziennie w Wydziale Budownictwa i Ochrony Środowiska, w godzinach pracy Starostwa tj.: poniedziałek-piątek od 730do 1530
Tryb odwoławczy:
Brak trybu odwoławczego.
Uwagi:
- W przypadku braku kompletu wymaganych prawem dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w sekretariacie starostwa.
- Nie uzupełnienie wniosku w wyznaczonym terminie spowoduje pozostawienie sprawy bez rozpoznania.
- Rodzaje instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia określa załącznik do rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r.
- Rezygnacja z rozpoczęcia albo zakończenie eksploatacji instalacji bądź zmiana danych wymaga zgłoszenia w terminie 14 dni od zaistniałej sytuacji.
Metryka strony