KOMISJA ROZWOJU GOSPODARCZEGO
Protokół Nr 6/07
z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego
w dniu 23 października 2007r.
Obrady Komisji otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Irena Niegierewicz. W obradach udział wzięło 6 członków Komisji ( radny Lech Jan Michalak i radny Mirosław Romaniuk byli nieobecni, lista obecności w załączeniu).
Ponadto w obradach Komisji udział wzięli:
- Pani Aniela Majewska – Skarbnik Powiatu;
- Pan Tadeusz Stankiewicz – kierownik Zarządu Dróg Powiatowych,
- Pan Eugeniusz Kalinowski – Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego,
- Pan Jerzy Pietroczuk – zastępca Komendanta Straży Pożarnej w Hajnówce,
- Pan Jan Dynkowski – Powiatowy Lekarz Weterynarii,
- Pani Irena Augustyniak – Powiatowy Inspektor Sanitarny.
Przewodnicząca Komisji przedstawiła następujący porządek obrad Komisji:
-
Sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Hajnówce.
-
Sprawozdanie z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.
-
Sprawozdanie z działalności Powiatowej Inspekcji Weterynaryjnej.
-
Sprawozdanie z działalności Powiatowej Inspekcji Sanitarnej.
-
Realizacja inwestycji drogowych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Hajnówce.
-
Zaopiniowanie projektów uchwał na VIII sesję Rady Powiatu.
-
Sprawy różne.
Do tak przedstawionego porządku obrad członkowie Komisji uwag nie wnieśli. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie ( wszyscy „za”).
Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji został przyjęty jednogłośnie ( wszyscy „za”).
Do punktu 1-go:
W powyższym punkcie Komisja zapoznała się ze sprawozdaniem z działalności Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Hajnówce.
Przewodnicząca Komisji zapytała, czy nadal jest problem z wypalaniem traw.
Pan Jerzy Pietroczuk powiedział, że strach przed utratą dopłat unijnych trochę zahamował proces wypalania traw.
Radny Stefan Kuczyński zapytał, kto płaci rachunki za ogrzewanie budynku straży pożarnej w Łosince.
Pan Jerzy Pietroczuk powiedział, że rachunki za ogrzewanie budynku opłacane są przez wójta Gminy Narew.
Radny Leon Małaszewski zapytał, czy Straż Pożarna monitoruje transport substancji niebezpiecznych przez Powiat Hajnowski oraz w jakim stanie technicznym znajdują się tory kolejowe w powiecie hajnowskim.
Pan Jerzy Pietroczuk powiedział, że Straż Pożarna otrzymuje informację od dyżurnego kolei, że transport z daną substancją niebezpieczną przejeżdża przez powiat oraz kiedy opuszcza powiat.
Wicestarosta Hajnowski Pan Jerzy Sirak powiedział, że jeżeli chodzi o stan torów kolejowych, to można zaprosić przedstawiciela PKP, który dokładnie powie jaki jest stan torów kolejowych w powiecie hajnowskim.
Radni więcej uwag i pytań nie zgłosili.
Komisja zapoznała się i przyjęła sprawozdanie z działalności komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Hajnówce.
Do punktu 2-go:
W powyższym punkcie Pan Eugeniusz Kalinowski przedstawił sprawozdanie z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Hajnówce.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się i przyjęła sprawozdanie z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Hajnówce.
Do punktu 3-go:
W powyższym punkcie Pan Jan Dynkowski – Powiatowy Lekarz Weterynarii przedstawił sprawozdanie z działalności Powiatowej Inspekcji Weterynarii w Hajnówce.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się i przyjęła sprawozdanie z działalności Powiatowej Inspekcji Weterynaryjnej w Hajnówce.
Do punktu 4-go:
W powyższym punkcie Pani Irena Augustyniak – Powiatowy Inspektor Sanitarny przedstawiła sprawozdanie z działalności Powiatowej Inspekcji Sanitarnej w Hajnówce.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się i przyjęła sprawozdanie z działalności Powiatowej Inspekcji Sanitarnej w Hajnówce.
Do punktu 5-go:
W powyższym punkcie Pan Tadeusz Stankiewicz przedstawił informację z realizacji inwestycji drogowych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Hajnówce w 2007r.
Radny Leon Małaszewski powiedział, że na skrzyżowaniu ul. 3 Maja z ul. Batorego najprawdopodobniej jest źle ustawiona sygnalizacja świetlna, gdyż zarówno samochód jadący ze strony Białowieży, który skręca w prawo, w ulicę Batorego, jak i piesi mają zielone światło.
Wicestarosta Hajnowski Pan Jerzy Sirak zwrócił się z prośbą do Pana Stankiewicza o sprawdzenie tej informacji.
Radni nie zgłosili więcej pytań i uwag.
Komisja zapoznała się i przyjęła informację z realizacji inwestycji drogowych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Hajnówce w 2007r.
Do punktu 6-go:
Pani Przewodnicząca zaproponowała członkom Komisji zapoznanie się z projektami uchwał na VIII sesję Rady Powiatu.
Członkowie Komisji wniosek zaakceptowali jednogłośnie.
-
Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2007r.
Skarbnik Powiatu Pani Aniela Majewska przedstawiła projekt uchwały w powyższej sprawie.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja jednogłośnie ( wszyscy „za’) zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.
-
Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Kwidzyńskiego.
Wicestarosta Hajnowski Pan Jerzy Sirak przedstawił powyższy projekt uchwały.
Komisja po przeprowadzonej dyskusji zaproponowała udzielenie pomocy finansowej w wysokości 5000 zł.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja jednogłośnie ( wszyscy „za’) zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.
Do punktu 7-go:
W sprawach różnych nie poruszono żadnych tematów.
W związku z wyczerpaniem się porządku obrad Przewodnicząca zamknęła posiedzenie Komisji.
Protokołowała Przewodniczyła
Violetta Miniuk Irena Niegierewicz
Protokół Nr 5/07
z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego
w dniu 27 sierpnia 2007r.
Obrady Komisji otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Irena Niegierewicz. W obradach udział wzięli wszyscy członkowie Komisji ( lista obecności w załączeniu).
Ponadto w obradach Komisji udział wzięli:
- Pan Włodzimierz Pietroczuk – Starosta Hajnowski;
- Pani Aniela Majewska – Skarbnik Powiatu;
- Pan Paweł Szymaniuk – kierownik PCPR;
- Pan Włodzimierz Pietruczuk – naczelnik wydziału spraw społecznych;
- Hieronim Poniatowski – kierownik Powiatowego Zespołu Doradztwa Rolniczego;
- Mirosława Tichoniuk – kierownik Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa;
- Barbara Dmitruk – inspektor z wydziału promocji.
Przewodnicząca Komisji przedstawiła następujący porządek obrad Komisji:
1. Ocena działalności dydaktyczno – wychowawczej i organizacyjno – ekonomicznej szkół i placówek oświatowych powiatu hajnowskiego.
2. Sprawozdanie z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2006r.
3. Informacja na temat programów realizowanych ze środków UE przez powiat i jednostki podległe.
4. Informacja o działalności Starostwa Powiatowego oraz agend rządowych ( ARiMR, PZDR) w zakresie rolnictwa na terenie powiatu hajnowskiego.
5. Zaopiniowanie projektów uchwał na VII sesję Rady Powiatu.
6. Sprawy różne.
Do tak przedstawionego porządku obrad członkowie Komisji uwag nie wnieśli. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie ( wszyscy „za”).
Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji został przyjęty jednogłośnie ( wszyscy „za”).
Do punktu 1-go:
W powyższym punkcie Komisja zapoznała się z informacją o działalności dydaktyczno – wychowawczej i organizacyjno – ekonomicznej szkół i placówek oświatowych powiatu hajnowskiego.
Radny Mirosław Romaniuk zapytał, jaki procent uczniów podejmuje naukę poza powiatem.
Pan Włodzimierz Pietruczuk – naczelnik wydziału spraw społecznych powiedział, że jest to ponad 160 uczniów, którzy podejmują naukę w szkołach niepublicznych lub w szkołach innych powiatów. Wynika to przede wszystkim z faktu braku dogodnego dojazdu do Hajnówki i dlatego młodzież wybiera np. Bielsk Podlaski i Białystok.
Radni więcej uwag i pytań nie zgłosili.
Komisja zapoznała się i przyjęła informację o działalności dydaktyczno – wychowawczej i organizacyjno – ekonomicznej szkół i placówek oświatowych powiatu hajnowskiego.
Do punktu 2-go:
W powyższym punkcie naczelnik wydziału spraw społecznych Pan Włodzimierz Pietruczuk przedstawił radnym sprawozdanie z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2006r.
Radni nie zgłosili żadnych pytań.
Komisja zapoznała się i przyjęła sprawozdanie z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2006r.
Do punktu 3-go:
W powyższym punkcie Komisja zapoznała się z informacją na temat programów realizowanych ze środków UE przez powiat i jednostki podległe. Informację przedstawiła Pani Barbara Dmitruk z Wydziału Promocji.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Do punktu 4-go:
W powyższym punkcie Komisja zapoznała się z informacją o działalności Starostwa Powiatowego oraz agend rządowych ( ARiMR, PZDR) w zakresie rolnictwa na terenie powiatu hajnowskiego. Powyższą informację przedstawiła Pani Mirosława Tichoniuk z ARiMR oraz Pan Hieronim Poniatowski z PZDR.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Do punktu 5-go:
Pani Przewodnicząca zaproponowała członkom Komisji zapoznanie się z projektami uchwał na VII sesję Rady Powiatu.
Członkowie Komisji wniosek zaakceptowali jednogłośnie.
1) Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2007r.
Skarbnik Powiatu Pani Aniela Majewska przedstawiła projekt uchwały w powyższej sprawie. Pani Skarbnik powiedziała, że podczas sesji Zarząd Powiatu zgłosi autokorektę dotyczącą przesunięcia środków na remont kuchni w ZSO.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja jednogłośnie ( wszyscy „za’) zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.
2) Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w statucie Powiatu Hajnowskiego.
Wicestarosta Hajnowski Pan Jerzy Sirak przedstawił powyższy projekt uchwały.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja jednogłośnie ( wszyscy „za’) zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.
3) Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr III/3/98 Rady Powiatu Hajnowskiego z dnia 29 grudnia 1998r. w sprawie powołania Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.
Pan Paweł Szymaniuk omówił powyższy projekt uchwały.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja jednogłośnie ( wszyscy „za’) zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.
4) Projekt uchwały w sprawie podziału środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2007r.
Pan Paweł Szymaniuk omówił powyższy projekt uchwały.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja jednogłośnie ( wszyscy „za’) zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.
Do punktu 6-go:
W sprawach różnych poruszono następujące tematy:
1. Radny Mirosław Kulbacki powiedział, że na ostatniej sesji Rady Gminy Narewka radni zdecydowali przekazać dodatkowo jeszcze 20 tys. zł na dokończenie chodnika w Lewkowie. Radny zapytał, jaki jest wkład finansowy powiatu w tę inwestycję.
Pan Wicestarosta powiedział, że Starostwo jeszcze nie otrzymało informacji z Gminy o tych dodatkowych środkach. Jeżeli taka informacja dotrze, to wówczas zostaną zakupione dodatkowe materiały na dokończenie tego chodnika. Pan Wicestarosta powiedział, że uzgodniono z Gminą, że środki na chodnik przekaże Gmina, natomiast wkład powiatu będzie w formie robocizny.
2. Radna Helena Sapieszko zapytała, czy cos zamierza się zrobić w sprawie drogi Dubiny – Bielszczyzna.
Pan Wicestarosta powiedział, że jak będzie przychylność Gminy Hajnówka, to wówczas powiat tę drogę zrobi.
3. Radny Leon Małaszewski zwrócił się z prośbą o przygotowanie stanowiska Rady Powiatu w sprawie modernizacji drogi wojewódzkiej Zabłudów – Jelonka, szczególnie na odcinku Hajnówka – Jelonka.
W związku z wyczerpaniem się porządku obrad Przewodnicząca zamknęła posiedzenie Komisji.
Protokołowała Przewodniczyła
Violetta Miniuk Irena Niegierewicz
Do punktu 2-go:Protokół Nr 4/07
z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego
w dniu 26 czerwca 2007r.
Obrady Komisji otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Irena Niegierewicz. W obradach udział wzięło 5 członków Komisji ( lista obecności w załączeniu, Wicestarosta Hajnowski Pan Jerzy Sirak, radny Mirosław Romaniuk i radna Helena Sapieszko byli nieobecni).
Ponadto w obradach Komisji udział wzięli:
- Pan Włodzimierz Pietroczuk – Starosta Hajnowski;
- Pani Aniela Majewska – Skarbnik Powiatu;
- Pan Paweł Szymaniuk – kierownik PCPR;
- Pani Zenaida Kiedyś – dyrektor Powiatowego Ośrodka Wsparcia;
- Pan Mikołaj Golonko – dyrektor DPS w Białowieży;
- Pan Michał Bajko – kierownik Warsztatów Terapii Zajęciowej;
- Pan Roman Szpakowicz – dyrektor Domu Dziecka w Białowieży;
- Pan Grzegorz Tomaszuk – dyrektor SP ZOZ;
- Maria Owerczuk – Sekretarz Powiatu.
Przewodnicząca Komisji przedstawiła następujący porządek obrad Komisji:
1. Informacja o realizacji zadań powiatowych wynikających z ustawy o pomocy społecznej z uwzględnieniem działalności Domu Pomocy Społecznej, Domu Dziecka, Powiatowego Ośrodka Wsparcia i Warsztatów Terapii Zajęciowej.
2. Informacja o działalności SP ZOZ w Hajnówce ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji ekonomicznej SP ZOZ.
3. Informacja o działalności Rady Społecznej SP ZOZ.
4. Zaopiniowanie projektów uchwał na VI sesję Rady Powiatu.
5. Sprawy różne.
Do tak przedstawionego porządku obrad członkowie Komisji uwag nie wnieśli. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie ( wszyscy „za”).
Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji został przyjęty jednogłośnie ( wszyscy „za”).
Do punktu 1-go:
W powyższym punkcie Komisja zapoznała się z informacją o realizacji zadań powiatowych wynikających z ustawy o pomocy społecznej z uwzględnieniem działalności Domu Pomocy Społecznej, Domu Dziecka, Powiatowego Ośrodka Wsparcia i Warsztatów Terapii Zajęciowej.
Radni nie zgłosili uwag i pytań.
Komisja zapoznała się i przyjęła informację o realizacji zadań powiatowych wynikających z ustawy o pomocy społecznej z uwzględnieniem działalności Domu Pomocy Społecznej, Domu Dziecka, Powiatowego Ośrodka Wsparcia i Warsztatów Terapii Zajęciowej.
W powyższym punkcie dyrektor SP ZOZ Pan Grzegorz Tomaszuk przedstawił radnym informację o działalności SP ZOZ w Hajnówce ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji ekonomicznej SP ZOZ.
Radni nie zgłosili żadnych pytań.
Komisja zapoznała się i przyjęła informację o działalności SP ZOZ w Hajnówce ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji ekonomicznej SP ZOZ.
Do punktu 3-go:
W powyższym punkcie Komisja zapoznała się z informacją o działalności Rady Społecznej SP ZOZ.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Do punktu 4-go:
Pani Przewodnicząca zaproponowała członkom Komisji zapoznanie się z projektami uchwał na V sesję Rady Powiatu.
Członkowie Komisji wniosek zaakceptowali jednogłośnie.
1) Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2007r.
Skarbnik Powiatu Pani Aniela Majewska przedstawiła projekt uchwały w powyższej sprawie.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja jednogłośnie ( wszyscy „za’) zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.
2) Projekt uchwały w sprawie udzielenia i obsługi kredytu bankowego długoterminowego w 2007r.
Pani Aniela Majewska – Skarbnik Powiatu przedstawiła projekt uchwały w powyższej sprawie.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja większością głosów ( 4 głosy „za’) przy 1 głosie „wstrzymującym się” zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.
3) Projekt uchwały w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Hajnówce.
Pani Maria Owerczuk – Sekretarz Powiatu przedstawiła projekt uchwały w powyższej sprawie.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja jednogłośnie ( wszyscy „za’) zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.
4) Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXV/240/06 Rady Powiatu Hajnowskiego z dnia 26 października 2006r. w sprawie Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Hajnowskiego na lata 2007-2013.
Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w powyższej sprawie.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja jednogłośnie ( wszyscy „za’) zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.
5) Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXIII/138/05 Rady Powiatu Hajnowskiego z dnia 25 lutego 2005r. w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie rachunku dochodów własnych w Domu Pomocy Społecznej w Białowieży.
Pani Aniela Majewska przedstawiła projekt uchwały w powyższej sprawie.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
6) Projekt uchwały w sprawie podziału środków PFRON na 2007r.
Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w powyższej sprawie.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
7) Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zakup tomografu komputerowego.
Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w powyższej sprawie.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
8) Projekt uchwały w sprawie utworzenia Powiatowego Funduszu Stypendialnego im. prof. Simony Kossak oraz regulaminu przyznawania stypendiów dla uczniów szkół średnich kończących się maturą.
Starosta Hajnowski Pan Włodzimierz Pietroczuk omówił powyższy projekt uchwały. Pan Starosta poinformował, że na Komisji Budżetu zaproponowano, żeby obniżyć średnią ocen do 5,0. Radni wyrazili zgodę na powyższe.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Do punktu 4-go:
W sprawach różnych poruszono następujące tematy:
1. Sekretarz Powiatu Pani Maria Owerczuk poinformowała o propozycji zakupu dla wszystkich radnych laptopów, co umożliwiłoby sprawniejsze i bardzie oszczędne przekazywanie drogą elektroniczną materiałów radnym na sesje i komisje.
Radni większością głosów pozytywnie ustosunkowali się do powyższej propozycji ( 4 głosy „za”), przy 1 głosie „wstrzymującym się” ( r. L.J.Michalak).
W związku z wyczerpaniem się porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.
Protokołowała Przewodniczyła
Violetta Miniuk Irena Niegierewicz
Protokół Nr 3/07
z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego
w dniu 24 kwietnia 2007r.
Obrady Komisji otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Irena Niegierewicz. W obradach udział wzięło 7 członków Komisji ( lista obecności w załączeniu, Wicestarosta Hajnowski Pan Jerzy Sirak był nieobecny).
Ponadto w obradach Komisji udział wzięli:
- Pan Włodzimierz Pietroczuk – Starosta Hajnowski;
- Pan Marek Roszczenko – zastępca dyrektora PUP w Hajnówce;
- Pani Aniela Majewska – Skarbnik Powiatu;
- Pan Włodzimierz Pirtruczuk – naczelnik wydziału spraw społecznych.
Przewodniczący Komisji przedstawił następujący porządek obrad Komisji:
1. Informacja o sytuacji na lokalnym rynku pracy oraz formach przeciwdziałania bezrobociu z uwzględnieniem zadań realizowanych przez Powiatową Radę Zatrudnienia.
2. Zaopiniowanie sprawozdania z wykonania budżetu powiatu za 2006r.
3. Zaopiniowanie projektów uchwał na V sesję Rady Powiatu.
4. Sprawy różne.
Do tak przedstawionego porządku obrad członkowie Komisji uwag nie wnieśli. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie ( wszyscy „za”).
Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji został przyjęty jednogłośnie ( wszyscy „za”).
Do punktu 1-go:
W powyższym punkcie Pan Marek Roszczenko przedstawił informację o sytuacji na lokalnym rynku pracy oraz formach przeciwdziałania bezrobociu z uwzględnieniem zadań realizowanych przez Powiatową Radę Zatrudnienia.
Radni nie zgłosili uwag i pytań.
Komisja zapoznała się i przyjęła jednogłośnie ( wszyscy „za”) informację o sytuacji na lokalnym rynku pracy oraz formach przeciwdziałania bezrobociu z uwzględnieniem zadań realizowanych przez Powiatową Radę Zatrudnienia.
Do punktu 2-go:
W powyższym punkcie Starosta Hajnowski Pan Włodzimierz Pietroczuk przedstawił sprawozdanie z wykonania budżetu za 2006r.
Następnie Skarbnik Powiatu Pani Aniela Majewska zwróciła radnym uwagę na szczególnie trudną sytuację finansową w dziale oświata. Pani Skarbnik powiedziała, że z roku na rok coraz więcej pieniędzy powiat musi dołożyć na oświatę, a powiat jest w trudnej sytuacji i nie ma skąd brać tych pieniędzy.
Radny Lech Jan Michalak zapytał, czy sytuacja finansowa powiatu ulegnie poprawie, gdy Zespół Szkół Leśnych przejdzie do Ministerstwa Środowiska i czy powiat otrzyma rekompensatę za utrzymywanie tej szkoły w poprzednich latach.
Pan Starosta powiedział, że żadnej rekompensaty nie będzie, a sytuacja finansowa na pewno się poprawi, gdyż większość środków, które powiat dokładał do szkół, to były środki na Zespół Szkół Leśnych.
Radny Lech Jan Michalak zapytał, dlaczego nie ma subwencji na Hajnowskie Centrum Kształcenia Zawodowego.
Pan Włodzimierz Pietruczuk powiedział, że subwencja jest na jednego ucznia, który uczy się w Zespole Szkół Zawodowych i stąd nie ma subwencji na ucznia w HCKZ.
Radni nie zgłosili żadnych pytań.
Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu za 2006r.
W wyniku przeprowadzonego głosowania radni większością głosów pozytywnie zaopiniowali sprawozdanie z wykonania budżetu za 2006r.
Wyniki głosowania:
6 głosów „za”
0 głosów „przeciw”
1 głos „wstrzymujący się” ( r. L.J.Michlak)
Do punktu 3-go:
Pani Przewodnicząca zaproponowała członkom Komisji zapoznanie się z projektami uchwał na V sesję Rady Powiatu.
Członkowie Komisji wniosek zaakceptowali jednogłośnie.
1) Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2007r.
Skarbnik Powiatu Pani Aniela Majewska przedstawiła projekt uchwały w powyższej sprawie.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja większością głosów, przy 1 głosie wstrzymującym się ( r. L.J.Michalak) zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.
2) Projekt uchwały w sprawie udzielenia poręczenia.
Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w powyższej sprawie.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja jednogłośnie ( wszyscy „za’) zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.
3) Projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi i za parkowanie pojazdów usuniętych z drogi na koszt ich właściciela.
Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w powyższej sprawie.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja jednogłośnie ( wszyscy „za’) zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.
4) Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Powiatowego programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy na lata 2007-2010.
Pan Marek Roszczenko przedstawił projekt uchwały w powyższej sprawie.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja jednogłośnie ( wszyscy „za’) zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.
5) Projekt uchwały w sprawie likwidacji w Szkole Policealnej oraz w Szkole Policealnej dla Dorosłych kierunku kształcenia w zawodzie technik obsługi turystycznej.
Pan Włodzimierz Pietruczuk przedstawił projekt uchwały w powyższej sprawie.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
6) Projekt uchwały w sprawie przeniesienia prawa własności nieruchomości.
Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w powyższej sprawie.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
7) Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXIII/142/05 Rady Powiatu Hajnowskiego z dnia 25 lutego 2005r. w sprawie zgody na utworzenie rachunku dochodów własnych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Hjanówce.
Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w powyższej sprawie.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
8) Projekt uchwały w sprawie deklaracji intencji dofinansowania w 2008 roku przedsięwzięć Gminy Miejskiej Hajnówka w ramach programu INTERREG IIIA dotyczących opracowania dokumentacji technicznej przebudowy dróg – ulic Targowa, Dolna, Prosta, Oddolna, Ks. Antoniego Dziewiatowskiego.
Starosta Hajnowski Pan Włodzimierz Pietroczuk omówił powyższy projekt uchwały.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
9) Projekt uchwały w sprawie deklaracji intencji finansowania w 2008 roku przedsięwzięć w ramach projektu „Zwiększenie dostępności obszarów transgranicznych poprzez przebudowę systemu komunikacyjnego Powiatu Hajnowskiego”
Starosta Hajnowski Pan Włodzimierz Pietroczuk omówił powyższy projekt uchwały.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
10) Projekt uchwały w sprawie powołania Powiatowej Komisji w Hajnówce do spraw referendum wojewódzkiego w sprawie przebiegu obwodnicy Augustowa.
Starosta Hajnowski Pan Włodzimierz Pietroczuk omówił powyższy projekt uchwały.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Do punktu 4-go:
W sprawach różnych nie poruszono żadnych tematów.
W związku z wyczerpaniem się porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.
Protokołowała Przewodniczyła
Violetta Miniuk Irena Niegierewicz
Protokół Nr 2/07
z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego
w dniu 13 lutego 2007r.
Obrady Komisji otworzyła Przewodnicząca Komisji Pani Irena Niegierewicz. W obradach udział wzięli wszyscy członkowie Komisji ( lista obecności w załączeniu).
Ponadto w obradach Komisji udział wzięli:
- Pani Aniela Majewska – Skarbnik Powiatu;
Przewodnicząca Komisji przedstawiła następujący porządek obrad Komisji:
1. Zaopiniowanie projektu budżetu powiatu na 2007r.
2. Zaopiniowanie projektów uchwał na IV sesję Rady Powiatu.
3. Sprawy różne.
Do tak przedstawionego porządku obrad członkowie Komisji uwag nie wnieśli. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie ( wszyscy „za”).
Protokół z poprzedniego posiedzenia Komisji został przyjęty jednogłośnie ( wszyscy „za”).
Do punktu 1-go:
Przewodnicząca Komisji zwróciła się do Pani Skarbnik o przedstawienie projektu budżetu na 2007r.
Skarbnik Powiatu Pani Aniela Majewska zabierając głos, powiedziała, cytuję: „ Budżet powiatu po dokonanych zmianach wynosi – dochody budżetu – 29.889.805 zł, wydatki – 31.002.405 zł. Deficyt, który wynika z różnicy wynosi 1.112.600 zł. Tutaj zgodnie z propozycją Zarządu Powiatu proponuje się pokryć ten deficyt z kredytu w takiej wysokości oraz zaciągnąć kredyt na spłatę starych zobowiązań z tytułu zaciągniętych już wcześniej kredytów. Planuje się utrzymać rezerwę w wysokości 214.526 zł.
Załącznik dotyczący inwestycji to jest załącznik nr 3 do projektu budżetu. Załącznik ten był korygowany o opracowanie dokumentacji na drogę Istok - Witowo tj. na kwotę 19.800 zł. Ta dokumentacja była zaplanowana do realizacji w roku ubiegłym, ale wykonanie tej dokumentacji nie było możliwe w roku ubiegłym, dlatego też zarezerwowano na ten cel środki w tym roku.”
Wicestarosta Hajnowski zabierając głos, powiedział, cytuję: „Powiem, dlaczego nie było możliwe wykonanie tej dokumentacji w roku ubiegłym. Na terenie przebiegu tej drogi są tereny kolejowe, są przejazdy kolejowe i uzgodnienia z administracją kolejową są na tyle trudne, że czasami nie można wszystkiego załatwić w zaplanowanym czasie. To jest dokumentacja ubiegłoroczna, która będzie dokończona w tym roku i w tym roku będzie opłacona.”
Skarbnik Powiatu Pani Aniela Majewska zabierając głos, powiedziała, cytuję: „Jeżeli chodzi o zadłużenie powiatu, to kwota zadłużenia została wykazana w zał. nr 14. Na koniec grudnia 2006r. przewidywane zadłużenie wyniosło 8.634.176 zł. Na taką kwotę zostały zaciągnięte kredyty długoterminowe. Praktycznie biorąc to zadłużenie jest troszeczkę wyższe. Wyższe jest o pożyczki na prefinansowanie, które były zaciągnięte w roku ubiegłym i dotyczyły dwóch inwestycji drogowych tj. ul. Batorego i Planta – Leśna. Tych pożyczek w budżecie nie widać, bo spodziewaliśmy się, że będą one spłacone do końca grudnia 2006r. Ale one dopiero w tej chwili są wypłacane, bo w tej chwili dostajemy refundacje poniesionych wydatków. Wczoraj otrzymaliśmy wyciąg bankowy z Banku Gospodarstwa Krajowego, który prowadzi obsługę tych pożyczek na prefinansowanie, że jedna pożyczka w tej chwili już jest spłacona, że środki z Urzędu Wojewódzkiego przepłynęły już do Banku.”
Wicestarosta Hajnowski zabierając głos, powiedział, cytuję: „Generalnie chodzi o środki pomocowe te 75% na drogę Leśna – Siemianówka i to co Pani Skarbnik mówi te środki dzisiaj wpłynęły na konto i zostaną niezwłocznie przekazane na konto BGK, który nam wcześniej udzielał tego prefinansowania. I tak samo będzie z tymi środkami na ten drugi etap modernizacji ul. Batorego. Gdyby nie było opóźnień ze strony Urzędu Wojewódzkiego, to oczywiście te środki przeszłyby do końca grudnia 2006r.”
Skarbnik Powiatu Pani Aniela Majewska zabierając głos, powiedziała, cytuję: „Trzeba wziąć poprawkę na tę prognozę kwoty długu o 1.697.415 zł, co stanowi pożyczki na prefinansowanie. Widzimy więc, że zadłużenie powiatu jest dosyć duże. Jeżeli chodzi o wskaźniki, które nas obligują min. wskaźnik zadłużenia, to on na koniec 2006r. wynosi 32,67%. To jest duży wskaźnik. On maksymalnie może wynosić 60%, ale powiat jest w szczególnie niekorzystnej sytuacji, bo praktycznie nie posiada dochodów własnych. Nasze dochody to są dochody przede wszystkim typu dotacje celowe i subwencje. W tej chwili mamy 4 kredyty długoterminowe i te kredyty są już spłacane. W tym roku musimy przeznaczyć na spłatę ponad 2.200.000 zł, a to jest dla nas duża kwota.”
Radny Lech Jan Michalak zapytał, co zostanie za kwotę 21.716 zł zrobione na ul. 11 Listopada w Hajnówce.
Wicestarosta Hajnowski powiedział, że zostanie wykonana dokumentacja techniczna na przebudowe tej ulicy.
Radny Lech Jan Michalak zapytał, czy ta przebudowa była planowana.
Wicestarosta Hajnowski zabierając głos, powiedział, cytuję: „ Sama przebudowa będzie później. My zobowiązaliśmy się, ze w tym roku będzie wykonana dokumentacja.”
Radny Mirosław Kulbacki zabierając głos, powiedział, cytuję: „ W 2004r. w Narewce miała być wykonana inwestycja rowu krytego przy ul. Mickiewicza. Miała ta inwestycja być wykonana najpierw w 2004., potem w 2006r. i ona nie została jeszcze rozpoczęta. Dokumentacja na te inwestycje została przygotowana i ona jest. Nie wiem, czy budżet to wytrzyma, czy nie, ale wnioskuję przynajmniej teraz o przeanalizowanie przez Panów Starostów wykonanie tego rowu. Będzie to warte około 30,000 zł.”
Wicestarosta Hajnowski zabierając głos, powiedział, cytuję: „Trzeba sprawdzić, czy na to jest dokumentacja, bo to też się wiąże z pozwoleniem wodnoprawnym, bo chodzi o odprowadzenie z powierzchni drogi wód.”
Radny Mirosław Kulbacki powiedział, że wg Jego informacji wymagana dokumentacja jest przygotowana.
Wicestarosta Hajnowski zapytał, skąd Pan radny posiada takie informacje.
Radny Mirosław Kulbacki zabierając głos, powiedział, cytuję: „Wiem, że taka dokumentacja jest. Nie pamiętam gdzie o tym czytałem, ale tak jest. Myślę, że 30 tys. zł to nie jest jakaś kolosalna suma, wiec budżet nie byłby zagrożony, a inwestycja, która ciągnie się już od paru lat byłaby zakończona. Do sesji mamy jeszcze trochę czasu, może Pan Starosta to zobaczyłby i do sesji można przygotować jeszcze jedną zmianę. Co do budżetu nie mam więcej zastrzeżeń i uwag.”
Wicestarosta Hajnowski zabierając głos, powiedział, cytuję: „Gmina Czeremcha i Narewka zadeklarowały wsparcie finansowe na budowę chodników w Czeremsze i Lewkowie. Udzieliliśmy takiej odpowiedzi, że jeżeli gminy zaakceptują propozycję z naszej strony, że pieniądze przez nich przeznaczone zostaną w całości wykorzystane na zakup materiałów, czyli krawężników i płytek a my ze swoich środków te chodniki ułożymy. Jeżeli taka pozytywna odpowiedź przyjdzie, to również te inwestycje znalazłyby się w tym budżecie.”
Radny Mirosław Kulbacki zabierając głos, powiedział, cytuję: „Rozmawiałem z wójtem Gminy Narewka, to powiedział, że do chodników dołoży się, ale do rowu nie.”
Wicestarosta Hajnowski zabierając głos, powiedział, cytuję: „Natomiast Gmina Narew wstępnie zadeklarowała dofinansowanie wykonania dokumentacji technicznej na drogę z Białek przez Ogrodniki – Iwanki, z tym, że jeszcze ostatecznie uchwały Rady Gminy nie ma w tej sprawie, dlatego tez jeszcze tego nie proponujemy. Ta dokumentacja będzie kosztowała 67.000 zł i jeżeli przyjdzie stosowna decyzja Rady Gminy w Narwi, to również naszej Radzie taką propozycje przedstawimy.”
Radna Helena Sapieszko zapytała, jak wygląda sprawa głównej ulicy w Białowieży.
Wicestarosta Hajnowski zabierając głos, powiedział, cytuję: „Jest na te ulice w Białowieży przygotowany wniosek do funduszy unijnych na lata 2007-2013. Z chwilą kiedy będzie ogłoszony konkurs, a mamy nadzieję, że jeszcze w tym roku, to z takim wnioskiem wystartujemy.”
Radny Mirosław Romaniuk zabierając głos, powiedział, cytuję:” Pamiętam, że w poprzedniej kadencji zgłaszałem wniosek, żeby na ul. Batorego zrobić ścieżkę rowerową. Niestety wtedy ten mój wniosek przepadł. W każdym bądź razie póki nie jest skończona ta inwestycja, to można byłoby zrobić tę ścieżkę rowerową, bo chyba nie muszę nikogo przekonywać do tego. Mój taki wniosek jest, że zanim nie został zakończony remont ul. Batorego – uzupełnić inwestycję o tę ścieżkę rowerową.”
Wicestarosta Hajnowski zabierając głos, powiedział, cytuję: „Technicznie to nie jest żaden problem, ale realnie to jest problem bardzo duży, ponieważ trzeba radykalnie zmieniać całą umowę, cały projekt, a umowa jest podpisana. Inwestycja ta jest finansowana ze środków UE i nie można tam już nic zmieniać. Na pewno nie zaryzykujemy utraty pieniędzy unijnych, bo to jest 75% kosztów unijnych. Jeżeli to będzie możliwe, to spróbujemy coś zrobić, ale ja wiem, że każda nawet drobna zmiana i odstępstwo od podpisanej umowy, to jest praktycznie niemożliwe. Nawet, jeżeli coś się zmienia o 1 zł, to jest wielki problem.”
Radny Mirosław Romaniuk zabierając głos, powiedział, cytuję: „ Ale można to zrobić w ramach tej inwestycji, która jest teraz realizowana. Robimy dodatkowy projekt i realizujemy ścieżkę rowerową. Czy taka możliwość istnieje?”
Wicestarosta Hajnowski zabierając głos, powiedział, cytuję: „Ale trzeba byłoby to teraz przeprojektować i któryś z chodników trzeba byłoby zmienić na ścieżkę rowerową. Ja nie odpowiem teraz na te pytania, bo musielibyśmy porozmawiać o tym w Urzędzie Wojewódzkim, czy jest możliwość przeprojektowania tego odcinka i wprowadzenia aneksu do umowy.”
Radny Lech Jan Michalak zabierając głos, powiedział, cytuję: „ Myślę, że po wybudowaniu tej ulicy, to z boku można wylać z asfaltu taką ścieżkę rowerową. Tutaj przy Milenium, to ona wcale nie przeszkadzałaby.”
Radny Mirosław Romaniuk zabierając głos, powiedział, cytuję: „W miastach nastawionych na turystę są o wiele węższe uliczki i są wydzielone miejsca na ścieżki rowerowe. Wszystko jest do pogodzenia.”
Wicestarosta Hajnowski zabierając głos, powiedział, cytuję: „Ale my nie mówimy o przeszkodach technicznych, bo one w tym przypadku są do rozwiązania. Spróbujemy zrobić w tym zakresie rozpoznanie i jeżeli cos da się zrobić, to o tym pomyślimy.”
Radny Leon Małaszewski zabierając głos, powiedział, cytuję: „ Czy planowane inwestycje w Planie Rozwoju Lokalnego na lata 2007-2013 mają swoje odzwierciedlenie w wydatkach w zakresie zadań inwestycyjnych? Chodzi mi szczególnie o przebudowę ulicy w Dubiczach Cerkiewnych. Rozpoczęcie tej inwestycji planowano w 2007r. a zakończenie w 2009r. Czy jakieś rozpoczęcie prac w tym kierunku zostało zaplanowane w zdaniach inwestycyjnych obecnego budżetu?”
Wicestarosta Hajnowski zabierając głos, powiedział, cytuję: „Przyjęliśmy pewne zasady, że będą realizowane te inwestycje, które uzyskają wsparcie zewnętrzne i wsparcie ze strony samorządów gminnych lub komitetów społecznych. Na nasze pytanie wójt Gminy Dubicze Cerkiewne jeszcze nie odpowiedział.”
Radny Leon Małaszewski zabierając głos, powiedział, cytuję: „Mam rozumieć, że w projekcie budżetu nie ma środków przeznaczonych nawet na dokumentacje techniczną?”
Wicestarosta Hajnowski zabierając głos, powiedział, cytuję: „Gdyby wójt odpowiedział, że daje 50% środków na dokumentacje techniczną, no to dokument ten zrobimy.”
Radny Leon Małaszewski zabierając głos, powiedział, cytuję: „Ja tutaj uważam, że budżet nie odzwierciedla zadań z Planu Rozwoju Lokalnego.”
Wicestarosta Hajnowski powiedział, że budżet powiatu odzwierciedla pewne realia ekonomiczne.
Radny Mirosław Romaniuk zabierając głos, powiedział, cytuję: „Mieszkańcy wsi Wasilkowo są rozgoryczeni, że wszyscy mają drogę, a oni jeszcze nie. Chodzi o drogę od Wasilkowa do drogi wojewódzkiej. W poprzedniej kadencji było zakładane, że ta droga będzie, ale do tej pory jej nie ma. Poinformowano mnie, że zostało złożone do Zarządu Powiatu pismo z prośbą o ujecie w budżecie tej drogi.”
Wicestarosta Hajnowski zabierając głos, powiedział, cytuję: „Takie pismo zostało złożone wczoraj bez żadnej deklaracji współfinansowania. Jeżeli będzie deklaracja ze strony Gminy Hajnówka, to temat jest otwarty.”
Radny Stefan Kuczyński zabierając głos, powiedział, cytuję: „Czy zbliża się do szczęśliwego końca proces projektowania drogi Trześcianka – Puchły, czy jeszcze jest w lesie?”
Wicestarosta Hajnowski zabierając głos, powiedział, cytuję: „Nie jeszcze nie – tam droga leży na terenie Lasów Państwowych i oni w tym temacie jakoś nieracjonalnie się zachowują. Wyrazili zgodę na podziały, a nie wyrażają zgody na pozwolenie na budowę.”
Radni więcej pytań i uwag nie zgłosili.
Przewodnicząca Komisji poddała pod głosowanie projekt budżetu powiatu na 2007r.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu powiatu na 2007r.
Wyniki głosowania:
9 głosów „za”
Do punktu 2-go:
Pani Przewodnicząca zaproponowała członkom Komisji zapoznanie się z projektami uchwał na IV sesję Rady Powiatu.
Członkowie Komisji wniosek zaakceptowali jednogłośnie.
1) Projekt uchwały w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej przystąpienia SP ZOZ w Hajnówce do projektu „Budowa systemu badań diagnostycznych na odległość przy użyciu środków teleinformatycznych oraz medycznej platformy edukacyjno – informatycznej” oraz zabezpieczenia środków finansowych na udział własny w projekcie.
Wicestarosta Hajnowski Pan Jerzy Sirak omówił powyższy projekt uchwały.
Radni pytań nie zgłosili.
Komisja jednogłośnie ( wszyscy „za’) zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.
2) Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXV/240/06 Rady Powiatu Hajnowskiego z dnia 26 października 2006r. w sprawie Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Hajnowskiego na lata 2007-2013.
Pan Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w powyższej sprawie.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja jednogłośnie ( wszyscy „za”) zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały.
3) Projekt uchwały w sprawie ustalenia regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatku za wysługę lat, funkcyjnego, motywacyjnego, za warunki pracy, nagród ze specjalnego funduszu nagród oraz regulaminu określającego szczegółowy sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i za godziny doraźnych zastępstw na 2007r.
Pan Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w powyższej sprawie.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
4) Projekt uchwały w sprawie procedury uchwalania budżetu powiatu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących budżetowi.
Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w powyższej sprawie.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
5) Projekt uchwały w sprawie powołania składu osobowego Komisji Rady Powiatu.
Przewodniczący Komisji odczytał skład Komisji, już po naniesionych zmianach.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
6) Projekt uchwały w sprawie uchwalenia planów pracy Komisji Rady Powiatu na 2007r.
Przewodniczący Komisji odczytał plan pracy Komisji Budżetu na 2007r.
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
7) Projekt uchwały w sprawie podziału środków PFRON na 2007r.
Wicestarosta Hajnowski zabierając głos w powyższej sprawie, powiedział, cytuję: „Wczoraj dostaliśmy wskaźniki z PFRONu krajowego odnośnie budżetu na rok 2007 i w związku z tym przygotowaliśmy ten projekt wykorzystania środków w tym roku. Mamy prośbę do Rady, żeby przyjąć ten projekt uchwały na najbliższej sesji, żeby można było te środki uruchomić i żeby jak najszybciej służyły osobom z powiatu hajnowskiego. Generalnie ten budżet jest zbliżony kwotowo do budżetu z 2006r. Tam jest różnica rzędu 15.000 zł. Z naszej analizy wynika, że proponujemy tutaj te środki finansowe zbliżone do roku ubiegłego. Mamy też nadzieję, że w IV kwartale nastąpi zwiększenie środków i wówczas zwiększymy finansowanie w poszczególnych paragrafach tam, gdzie będą największe potrzeby.”
Radni nie zgłosili pytań i uwag.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i jednogłośnie ( wszyscy „za”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Do punktu 3-go:
W sprawach różnych poruszono następujące tematy:
1. Wicestarosta Hajnowski Pan Jerzy Sirak powiedział, że Pan Starosta jest dzisiaj nieobecny na posiedzeniu Komisji, gdyż pojechał do Warszawy na rozmowy w sprawie przejęcia przez Ministerstwo Środowiska szkół leśnych.
W związku z wyczerpaniem się porządku obrad Przewodnicząca zamknęła posiedzenie Komisji.
Protokołowała Przewodniczyła
Violetta Miniuk Irena Niegierewicz
Protokół Nr 1/07
z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego
w dniu 12 stycznia 2007r.
Obrady Komisji otworzył Przewodniczący Rady Powiatu Pan Sergiusz Kojło. W obradach udział wzięli wszyscy członkowie Komisji (lista obecności w załączeniu).
Przewodniczący Rady przedstawił następujący porządek obrad Komisji:
1. Ukonstytuowanie się komisji.
2. Sprawy różne.
Do tak przedstawionego porządku obrad członkowie Komisji uwag nie wnieśli. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie ( wszyscy „za”).
Do punktu 1 – go :
W powyższym punkcie Przewodniczący Rady Pan Sergiusz Kojło zwrócił się z prośbą do radnych o zgłaszanie kandydatur na Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego.
Wicestarosta Hajnowski Pan Jerzy Sirak zgłosił kandydaturę Ireny Niegierewicz. Radna Irena Niegierewicz wyraziła zgodę na kandydowanie na przewodniczącego Komisji.
Radna Helena Sapieszko zgłosiła kandydaturę radnego Leona Małaszewskiego. Radny Leon Małszewski nie wyraził zgody na kandydowanie.
W wyniku przeprowadzonego głosowania, radna Irena Niegierewicz została wybrana na przewodniczącą Komisji Rozwoju Gospodarczego.
Wyniki głosowania:
8 głosów „za”
1 „wstrzymujący się od głosu” ( r.I.Niegierewicz)
Przewodnicząca Komisji Pani Irena Niegierewicz podziękowała radnym za wybór.
Następnie Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą o zgłaszanie kandydatur na Wiceprzewodniczącego Komisji.
Radna Helena Sapieszko zgłosiła kandydaturę radnego Leona Małaszewskiego. Radny Leon Małaszewski wyraził zgodę na kandydowanie.
W wyniku przeprowadzonego głosowania, radny Leon Małaszewski został większością głosów wybrany na Wiceprzewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego.
Wyniki głosowania:
7 głosów „za”
2 „wstrzymujące się od głosu” ( r.L.J.Michalak, r.L.Małaszewski)
Do punktu 2 – go :
W sprawach różnych poruszono następujące tematy:
1. Przewodnicząca Komisji powiedziała, że należałoby przygotować plan pracy komisji na 2007r. Wszystkie propozycje zgłoszone w trakcie dyskusji przez radnych zostały ujęte w projekcie planu pracy na 2007r. ( w załączeniu).
2. Radni zdecydowali, żeby posiedzenia Komisji odbywały się po godz.14:00.
W związku z wyczerpaniem się porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji.
Protokołowała Przewodniczyła
Violetta Miniuk Irena Niegierewicz
Metryka strony