Regulamin organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Hajnówce
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Wewnętrznego
Nr1/08 Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego
w Hajnówce z dnia 3 marca 2008 r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
POWIATOWEGO INSPEKTORATU
NADZORU BUDOWLANEGO
W HAJNÓWCE
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1. Regulamin Organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Hajnówce zwany dalej „Regulaminem” określa:
1) organizację wewnętrzną inspektoratu;
2) zadania wspólne stanowisk;
3) zakresy działania poszczególnych stanowisk;
4) zasady postępowania przy opracowaniu projektów aktów prawnych Powiatowego Inspektora;
5) zasady przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg, wniosków, zasady podpisywania aktów prawnych, decyzji i pism, zasady wykonywania funkcji kierowniczych w inspektoracie.
§ 2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1) Inspektoracie – należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Hajnówce;
2) Powiatowym Inspektorze – należy przez to rozumieć Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Hajnówce;
3) Kierujący wieloosobowym stanowiskiem ds. inspekcji i orzecznictwa – należy przez to rozumieć pracownika kierującego wieloosobowym stanowiskiem ds. inspekcji i orzecznictwa.
§ 3.1. Inspektorat jest aparatem pomocniczym Powiatowego Inspektora, wchodzącym w skład zespolonej administracji rządowej w powiecie hajnowskim.
2. Inspektorat realizuje zadania nadzoru budowlanego na obszarze powiatu hajnowskiego.
ROZDZIAŁ II
ORGANIZACJA WEWNĘTRZNA INSPEKTORATU
§ 4. 1. W Inspektoracie tworzy się wieloosobowe i jednoosobowe stanowiska pracy:
1) Wieloosobowe stanowisko ds. inspekcji i orzecznictwa;
2) Jednoosobowe stanowisko ds. finansowo-organizacyjno-administracyjnych.
2. Pracą wieloosobowego stanowiska ds. inspekcji i orzecznictwa kieruje pracownik kierujący wieloosobowym stanowiskiem ds. inspekcji i orzecznictwa.
3. Kierującego wieloosobowym stanowiskiem ds. inspekcji i orzecznictwa, podczas jego nieobecności, zastępuje wyznaczony przez niego pracownik Inspektoratu.
§ 5.1. Wieloosobowe stanowisko ds. inspekcji i orzecznictwa przy znakowaniu spraw używa symbolu „IO”.
§ 6. Stanowisko ds. Finansowo-Organizacyjno—Administracyjnych przy znakowaniu spraw używa symbolu „FOA”.
ROZDZIAŁ III
ZADANIA INSPEKTORATU
§ 7. Do zadań Inspektoratu należy w szczególności:
1) współdziałanie powiatowego inspektora nadzoru budowlanego i administracji architektoniczno - budowlanej na obszarze powiatu, w zakresie zapobiegania zagrożenia zdrowia lub życia oraz mienia, a także usuwania skutków klęsk żywiołowych;
2) realizowanie zadań powierzonych przez Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego;
3) rozpatrywanie spraw indywidualnych należących do zakresu działania Powiatowego Inspektora;
4) przygotowywanie projektów rozstrzygnięć administracyjnych;
5) przygotowywanie materiałów i opracowań, w tym projektów sprawozdań i analiz;
6) przygotowywanie projektów odpowiedzi na interwencje posłów i senatorów;
7) rozpatrywanie skarg i wniosków, badanie ich zasadności, podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe załatwianie spraw, przyjmowanie interesantów i udzielanie im wyjaśnień;
8) udostępnianie posiadanej informacji publicznej, według zasad i trybu określonego odrębnymi przepisami;
9) sporządzanie sprawozdawczości statystycznej;
10) udział we wspólnych kontrolach prowadzonych z innymi inspekcjami oraz w kontrolach prowadzonych przez Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora, na jego wezwanie.
ROZDZIAŁ IV
ZAKRESY DZIAŁANIA
§ 8. Do zadań wieloosobowego stanowiska ds. inspekcji i orzecznictwa należy:
1) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach określonych ustawą - Prawo budowlane;
2) prowadzenie postępowań egzekucyjnych zgodnie z przepisami ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
3) przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi do PodlaskiegoWojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w sprawach z zakresu podjętych rozstrzygnięć;
4) prowadzenie działalności inspekcyjnej i kontrolnej oraz postępowań administracyjnych w sprawach określonych ustawą - Prawo budowlane, a dotyczących:
a) prawidłowości przebiegu procesu budowlanego i utrzymania obiektów budowlanych:
budynków wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi,
budowli, w tym dróg publicznych powiatowych i gminnych wraz z obiektami i urządzeniami służącymi do utrzymania tych dróg i transportu drogowego,
obiektów małej architektury,
b) właściwego wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
c) wyrobów budowlanych pod kątem ich dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie, w tym oświadczeń producenta wyrobów jednostkowego zastosowania,
d) wyjaśnienia przyczyn i okoliczności powstania katastrof budowlanych.
5) prowadzenie ewidencji decyzji, postanowień i zgłoszeń przekazywanych przez organ administracji architektoniczno-budowlanej;
6) prowadzenie ujednoliconych ewidencji rozpoczynanych i oddawanych do użytkowania obiektów budowlanych;
7) prowadzenie ewidencji zawiadomień o kontrolach obiektów wielkopowierzchniowych.
§ 9. Do zadań jednosobowego stanowiska ds. finansowo- arganizacyjno- administracyjnych należy prowadzenie spraw:
1.Sprawy ekonomiczno- księgowe:
1) w zakresie koordynacji planowania, analiz i realizacji budżetu Inspektoratu:
a) opracowywanie założeń do projektu budżetu Inspektoratu,
b) opracowywanie układu wykonawczego budżetu Inspektoratu,
c) opracowywanie projektów zarządzeń Powiatowego Inspektora wprowadzających zmiany w budżecie Inspektoratu w zakresie upoważnienia określonego uchwałą zarządu powiatu,
d) opracowywanie okresowych ocen z wykonania zadań oraz dochodów i wydatków Inspektoratu,
e) przygotowanie projektu planu dochodów i wydatków funduszu świadczeń socjalnych,
2) w zakresie prowadzenia rachunkowości, sprawozdawczości i gospodarki finansowej:
a) obsługa finansowo - księgowa w zakresie dochodów i wydatków budżetowych i zakupów inwestycyjnych, a także obsługa funduszu płac i świadczeń z ubezpieczenia społecznego pracowników,
b) terminowe przekazywanie dochodów budżetu państwa z tytułu realizacji zadań z zakresu administracji rządowej,
c) sporządzanie sprawozdań z wykonania budżetu Inspektoratu,
d) współpraca z bankiem PEKAO S.A. w zakresie obsługi bankowej, rachunków: bieżącego i pomocniczych,
e) obsługa finansowa funduszu świadczeń socjalnych,
f) dokonywanie okresowych ocen przebiegu wykonania dochodów i wydatków Inspektoratu,
g) sporządzanie bilansu rocznego oraz sprawozdawczości finansowej,
h) wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu do celów emerytalnych, rentowych i ustalenia kapitału początkowego.
2. Sprawy organizacyjno- administracyjne :
1) w zakresie organizacji i funkcjonowania Inspektoratu:
a) opracowywanie projektów regulaminu organizacyjnego Inspektoratu i jego zmian,
b) prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw do załatwienia spraw w imieniu Powiatowego Inspektora,
c) zapewnienie właściwych warunków pracy i funkcjonowania Inspektoratu,
d) organizowanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych,
e) prowadzenie sekretariatu,
f) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
g) prowadzenie ewidencji: środków trwałych, pozostałych środków trwałych,
h) prowadzenie ewidencji wyposażenia indywidualnych stanowisk pracy.
2) w zakresie archiwizacji dokumentacji - prowadzenie archiwum zakładowego;
3) w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy:
a) prowadzenie spraw dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy,
b) kierowanie pracowników na badania profilaktyczne.
4) w zakresie służby informatycznej:
a) organizowanie i prowadzenie postępowań w zakresie zakupów związanych z informatyzacją Inspektoratu,
b) sprawowanie nadzoru nad technologiczną prawidłowością użytkowania systemów informatycznych,
c) nadzór nad serwisem i oprogramowaniem sprzętu użytkowego,
d) obsługa informatycznej strony internetowej,
e) prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej.
5) w zakresie kadr i szkolenia:
a) wykonywanie czynności wynikających z nawiązania i trwania stosunku pracy z członkami korpusu służby cywilnej i innymi pracownikami Inspektoratu oraz czynności związanych z ustaniem stosunku pracy,
b) prowadzenie spraw związanych z naborem kandydatów do korpusu służby cywilnej,
c) prowadzenie spraw związanych z odbywaniem przez zatrudnionych pracowników służby przygotowawczej w służbie cywilnej,
d) prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem członków korpusu służby cywilnej,
e) prowadzenie spraw związanych z odpowiedzialnością dyscyplinarną członków korpusu służby cywilnej,
f) prowadzenie akt osobowych pracowników Inspektoratu,
g) gospodarowanie zatrudnieniem i funduszem wynagrodzeń,
h) sporządzanie sprawozdawczości, analiz i informacji związanych ze sprawami personalnymi i szkoleniowymi,
i) sporządzanie opisów stanowisk pracy i ich aktualizacja,
j) opracowywanie projektów regulaminu pracy Inspektoratu oraz jego zmian
6) w zakresie organizacji przyjmowania oraz załatwiania skarg i wniosków:
a) prowadzenie rejestru skarg i wniosków kierowanych do Powiatowego Inspektora oraz przekazywanie ich do załatwienia według właściwości,
b) prowadzenie ewidencji przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków,
c) opracowywanie analiz i informacji dotyczących załatwienia skarg i wniosków.
7) w zakresie ochrony danych osobowych:
a) prowadzenie spraw związanych z rejestracją zbiorów danych osobowych i ich aktualizacja,
b) rozpatrywanie wniosków o udostępnienie danych osobowych ze zbiorów, których administratorem jest Powiatowy Inspektor,
c) wdrażanie procedur mających na celu przestrzeganie przez pracowników Inspektoratu ustawy o ochronie danych osobowych.
ROZDZIAŁ V
ZASADY POSTĘPOWANIA PRZY OPRACOWANIU PROJEKTÓW WEWNĘTRZNYCH AKTÓW PRAWNYCH POWIATOWEGO INSPEKTORA
§ 10. Powiatowy Inspektor wydaje:
1) zarządzenia wewnętrzne;
2) polecenia służbowe;
3) decyzje gospodarcze.
§ 11. 1. Zarządzenia wewnętrzne i polecenia służbowe wydawane są w celu ustalenia sposobu postępowania i realizacji zadań oraz stosowania przepisów prawa.
2. Decyzje gospodarcze wydawane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w celu wykonania okreslonych zadań.
§ 12. Opracowanie projektu aktu prawnego pod względem merytorycznym, prawnym i redakcyjnym należy do właściwych pracowników.
§ 13. 1. Projekty aktów prawnych przedłożone Powiatowemu Inspektorowi powinny być zaparafowane prze osobę, która opracowała projekt.
2. Projekty, o których mowa w ust.1 przedkłada się Powiatowemu Inspektorowi w ilosci 3 egzemplarzy.
§ 14. Wydane akty prawne podlegają wpisowi do rejestrów prowadzonych dla poszczególnych rodzajów aktów prawnych.
ROZDZIAŁ VI
PRZYJMOWANIE, ROZPATRYWANIE, ZAŁATWIANIE SKARG I WNIOSKÓW.
§ 15. 1. Powiatowy Inspektor lub kierownik w sprawach skarg i wniosków przyjmuje w poniedziałki każdego tygodnia w godzinach od 800 do 1600.
2. W przypadku, gdy dzień wyznaczony do przyjmowania w sprawach skarg i wniosków jest dniem ustawowo lub dodatkowo wolnym od pracy, klienci są przyjmowani w pierwszym dniu roboczym.
3. Informacja o dniach i godzinach przyjęć w sprawach skarg i wniosków przez osoby wymienione w ust.1, są wywieszone w widocznym miejscu w siedzibie Inspektoratu i zamieszczone na stronie internetowej Inspektoratu.
§ 16. Organizację przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków prowadzi stanowisko ds.Organizacyjno-Administracyjnych.
§ 17. 1. Pracownicy Inspektoratu obowiązani są przyjmować klientów w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy.
2. Skargi i wnioski zgłaszane ustnie lub telefonicznie przyjmuje się do protokołu.
§ 18. 1. Rejestracji podlegają skargi i wnioski wnoszone pisemnie, pocztą elektroniczną, telefaksem, a także ustnie do protokołu.
2. Rejestrowanie oraz terminowe załatwianie skarg i wniosków Inspektor powierza imiennie wyznaczonemu pracownikowi.
§ 19. 1. Załatwianie skarg, wniosków polega na rozpatrzeniu wszystkich okoliczności sprawy, jej rozstrzygnięciu, wydaniu poleceń lub dokonaniu odpowiednich wystąpień, usunięciu stwierdzonych uchybień i przyczyn ich powstania oraz zawiadomieniu osób zainteresowanych o sposobie załatwienia.
2. Odpowiedzi na skargi i wnioski podpisują: Powiatowy Inspektor lub kierujący wieloosobowym stanowiskiem ds. inspekcji i orzecznictwa zgodnie z upoważnieniem.
§ 20. Kierujący wieloosobowym stanowiskiem ds. inspekcji i orzecznictwa zgodnie z upoważnieniem zobowiązany jest do:
1) zapewnienia właściwego ewidencjonowania oraz załatwiania skarg i wniosków;
2) sprawowania bieżącego nadzoru nad prawidłowością i terminowością załatwiania skarg i wniosków;
3) wykorzystania materiałów zawartych w skargach i wnioskach do ochrony interesów obywateli oraz likwidacji źródeł powstawania skarg.
ROZDZIAŁ VII
ZASADY PLANOWANIA PRACY W INSPEKTORACIE
§ 21. 1. Planowanie pracy służy komleksowemu i terminowemu wykonywaniu zadań Powiatowego Inspektora i podległego mu Inspektoratu.
2. Zadania do planowania pracy Inspektoratu wynikają z:
1) Regulaminu Pracy Inspektoratu;
2) obowiązujących aktów prawnych;
3) poleceń Powiatowego Inspektora.
3. Integralną część planowania pracy w Inspektoracie stanowią kwartalne plany kontroli, ustalone według odrębnych przepisów.
§ 22. 1. Kwartalny plan pracy Inspektoratu opracowuje pracownik kierujący wieloosobowym stanowiskiem ds. inspekcji i orzecznictwa w terminie do 20 dnia miesiąca kończącego kwartał:
1) kwartalny plan pracy podlega zatwierdzeniu przez Powiatowego Inspektora;
2) kwartalny plan pracy może być korygowany w trakcie kwartału kalendarzowego w trybie przewidzianym dla jego zatwierdzenia.
§ 23. 1. Do obowiązków kierującego wieloosobowym stanowiskiem ds. inspekcji i orzecznictwa należy:
1) opracowanie kwartalnych planów pracy, w terminie do 20 dnia miesiąca kończącego kwartał każdego roku sprawowanie nadzoru nad terminową realizacją zadań ujętych w planie pracy Inspektoratu;
2) sprawowanie nadzoru nad terminową realizacją zadań ujętych w kwartalnym planie pracy Inspektoratu.
Kierujący wieloosobowym stanowiskiem pracy ds. inspekcji i orzecznictwa,
w terminie do 15 stycznia następnego roku, składa Powiatowemu Inspektorowi sprawozdanie z realizacji zadań wynikajacych z planu pracy za rok ubiegły.
ROZDZIAŁ VIII
ZASADY WYKONYWANIA FUNKCJI KIEROWNICZYCH W INSPEKTORACIE
§ 24. 1. Pracą Inspektoratu kieruje Powiatowy Inspektor.
2. Powiatowy Inspektor jest służbowym przełożonym wszystkich pracowników Inspektoratu.
§ 25. 1. Kierujący wieloosobowym stanowiskiem ds. inspekcji i orzecznictwa ponosi odpowiedzialność przed Powiatowym Inspektorem za wykonywanie zadań, a wszczególności za:
1) kierowanie działalnością wieloosobowego stanowiska ds. inspekcji i orzecznictwa, zgodnie z przepisami prawa;
2) sprawne wykonywanie zadań oraz prawidłowe zorganizowanie pracy wieloosobowego stanowiska ds. inspekcji i orzecznictwa.
§ 26. Pracownik jednoosobowego stanowiska ds. finansowo- organizacyjno-administracyjnych ponosi odpowiedzialność przed Powiatowym Inspektorem za wykonywanie zadań na swoim stanowisku.
§ 27. Pracownik jednoosobowego stanowiska ds. finansowo-organizacyjno- administracyjnych zobowiązany jest zapoznać pracowników Inspektoratu z postanowieniami Regulaminu oraz zmianami wprowadzanymi w trakcie jego obowiązywania.
ROZDZIAŁ IX
ZASADY PODPISYWANIA AKTÓW PRAWNYCH, DECYZJI I PISM
§ 28. 1. Do podpisu Powiatowego Inspektora zastrzeżone są:
1) zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami Inspektoratu;
2) dokonywanie przeszeregowań i awansów oraz ustalenie wysokości dodatków: służbowego, funkcyjnego i inspekcyjnego;
3) akty prawne okreslone w § 10;
4) decyzje administracyjne w sprawach indywidualnych, a także pisma, wystąpienia i rozstrzygniecia w sprawach zastrzeżonych odrębnymi przepisami lub mających ze względu na swój charakter specjalnie znaczenie.
2.Projekty dokumentów i decyzji przedkładają do podpisu Powiatowemu Inspektorowi lub pracownikowi kierującemu wieloosobowym stanowiskiem ds. inspekcji i orzecznictwa pracownicy, którzy odpowiadają za merytoryczną prawidłowość i zgodność z prawem przygotowanych projektów.
3.W czasie nieobecności Powiatowego Inspektora wystąpienia, decyzje i pisma, o których mowa w ust.1 pkt 3 i 4 podpisuje pracownik kierujący wieloosobowym stanowiskiem ds. inspekcji i orzecznictwa .
4. W przypadku długotrwałej nieobecności Powiatowego Inspektora, pracownik kierujący wieloosobowym stanowiskiem ds. inspekcji i orzecznictwa podpisuje również dokumenty określone w ust.1 pkt. 1-4.
ZAŁĄCZNIK NR 1
STRUKTURA ORGANIZACYJNA
POWIATOWEGO INSPEKTORATU NADZORU BUDOWLANEGO
W HAJNÓWCE
|
FOA | STANOWISKO DS. FINANSOWO-ORGANIZACYJNO-ADMINISTRACYJNYCH |
IO | WIELOOSOBOWE STANOWISKO DS. INSPEKCJI I ORZECZNICTWA |
Metryka strony