Protokół Nr XXI/2021 z obrad sesji nadzwyczajnej Rady Powiatu Hajnowskiego w dniu 29 lipca 2021 r.

BR.0002.5.(21).2021

Protokół Nr XXI/2021

z obrad sesji nadzwyczajnej Rady Powiatu Hajnowskiego

w dniu 29 lipca 2021 r.

w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Hajnówce (ul. A.Zina 1)

(początek sesji - godz. 10:00, koniec - godz. 10:35)

Do punktu 1 – go:

Sesję otworzył i przewodniczył obradom Przewodniczący Rady Powiatu Hajnowskiego Eugeniusz Saczko.

Przewodniczący Rady Eugeniusz Saczko: Otwieram XXI sesję Rady Powiatu Hajnowskiego, sesję nadzwyczajną, która została zwołana na wniosek Zarządu Powiatu Hajnowskiego.

Witam serdecznie na sesji Panią Wicestarostę Joannę Kojło. Witam serdecznie zaproszonych gości, Pana dyrektora Grzegorza Tomaszuka, dyrektora SP ZOZ w Hajnówce. Witam serdecznie dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych Pana Mikołaja Janowskiego, jednocześnie radnego sejmiku wojewódzkiego. Bardzo serdecznie witam wszystkich radnych oraz pracowników, naczelników wydziałów Starostwa Powiatowego w Hajnówce.

 I za pośrednictwem telewizji witam mieszkańców. Nasze obrady oczywiście są transmitowane.

Na podstawie listy obecności stwierdzam, iż w sesji uczestniczy 16 radnych (Starosta A. Skiepko jest nieobecny; lista obecności zał. nr  …….) i w związku z powyższym wszystkie uchwały dzisiaj podjęte będą prawomocne.

Do punktu 2-go:

Przewodniczący Rady Eugeniusz Saczko: Tak, jak wcześniej powiedziałem dzisiejsza rada została zwołana na wniosek Zarządu Powiatu Hajnowskiego.  I, jeżeli to jest sesja nadzwyczajna, zwoływana na wniosek Zarządu Powiatu Hajnowskiego, to Zarząd Powiatu ustanawia także porządek obrad. Przedstawia się on następująco:

  1. Otwarcie XXI sesji Rady Powiatu Hajnowskiego.
  2. Przedstawienie porządku obrad sesji.
  3. Powzięcie uchwały w sprawie:

3.1. zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego za rok 2020 SP ZOZ w Hajnówce;

3.2. oceny sytuacji ekonomiczno – finansowej SP ZOZ w Hajnówce za rok 2020;

3.3. rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Hajnówce.

4.Zamknięcie obrad XXI sesji Rady Powiatu Hajnowskiego. 

Porządek obrad XXI sesji Rady Powiatu został przyjęty bez uwag.

Do punktu 3-go:

3.1.

Przewodniczący Rady Eugeniusz Saczko przeszedł do omówienia projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego za rok 2020 Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Hajnówce. Ponieważ dzisiejsza sesja odbywa się bez wcześniejszych Komisji, w związku z tym bardzo poproszę Pana dyrektora Grzegorza Tomaszuka, dyrektora SP ZOZ w Hajnówce o przedstawienie takiej krótkiej informacji na temat sprawozdania finansowego. I bardzo proszę tutaj do mikrofonu. I jeszcze, tylko też organizacyjnie, bardzo proszę wszystkich radnych, którzy chcieliby zabrać głos, jak będą zabierali głos o podchodzenie do tego mikrofonu. Proszę bardzo, Panie dyrektorze.

Dyrektor SP ZOZ Grzegorz Tomaszuk: Panie Przewodniczący, Wysoka Rado, Pani Starosto, Szanowni Państwo. Dziękuję, za tą nadzwyczajną sesję, to, że tak powiem SP ZOZ się przyczynił, bo wystąpił do Zarządu Powiatu, żeby taką sesję zorganizować. Wynikało to z tego, że biegły po prostu, który badał nasze sprawozdanie finansowe zrezygnował jakby z umowy w związku z tym został wyłoniony drugi biegły i nastąpiło, prawda, lekkie opóźnienie. Chociaż mieścimy się w terminie, bo takie sprawozdanie powinno być zatwierdzone przez radę powiatu do końca lipca. Sprawozdanie finansowe, zatwierdzenie sprawozdania finansowego wynika z ustawy o rachunkowości. Ustawa o rachunkowości określa jakie dokumenty powinniśmy przedłożyć Wysokiej Radzie i takie dokumenty przedłożyliśmy: wprowadzenie do sprawozdania finansowego, bilans sporządzony na dzień 31 grudnia, rachunek zysków i strat, rachunek przepływów pieniężnych i dodatkowe informacje. Można było przeanalizować naszą tutaj prawda sytuację finansową na podstawie tych dokumentu i na podstawie opinii biegłego. Jeżeli chodzi o dodatkową informację, to tutaj na stronie 9 jest struktura przychodów i struktura kosztów i na podstawie tych struktur można jakby również wyrobić opinię na temat naszych finansów. Jeżeli chodzi o przychody ze sprzedaży, to 87 milionów złotych z końcówką 680000 zł. 86 766 to są przychody ze sprzedaży usług medycznych, czyli praktycznie nasze przychody składają się wyłącznie można powiedzieć, ze sprzedaży usług medycznych i naszym kontrahentem jest Narodowy Fundusz Zdrowia. Mniejsze pozycje to są przychody ze sprzedaży usług niemedycznych, przychody ze sprzedaży towarów i materiałów. Jeśli chodzi o niemedyczne to na przykład usługi, to na przykład dzierżawa lokali naszych i tak dalej, to są wartości roczne, przychody sprzedaży towaru i materiałów to na przykład sprzedaż naszych bułek chociażby, nasze cateringi, czyli usługi na zewnątrz. No i dalej są przychody finansowe i pozostałe przychody operacyjne w sumie zamyka się w 100 %. Natomiast jeżeli chodzi o koszty, to można tutaj wyciągnąć wnioski, jak wpłynęła epidemia na nasze, po prostu na naszą sytuację finansową. Otóż mamy tu amortyzację, prawda. W związku z tym, że trochę inwestujemy, to koszty związane z amortyzacją wynoszą 4 200 000 zł w skali roku. Natomiast jeżeli chodzi o zużycie materiału, bo tu mamy rok 19, rok 20 to w roku 19 było  15 600 000 z końcówką, natomiast w roku 20, ubiegłym, było 13. Każdego roku mamy sytuację po prostu odwrotną, że te koszty rosną, natomiast w okresie epidemii nasze oddziały praktycznie nie funkcjonowały i dlatego było mniejsze zużycie właśnie materiałów i energii, czyli z tego wynika, że jakby płatnik no słabo płaci, bo jeżeli na przykład szpital nie pracuje, to oszczędzamy na zużyciu, że tak powiem tych materiałów. Jeżeli, jeżeli szpital pracuje pełną parą to nie wpływa tak zdecydowanie na poprawę wyniku finansowego, to również w usługach obcych jest spadek o trzy miliony złotych. Usługi obce to są na przykład kontrakty lekarskie, prawda, bo część naszych lekarzy w poradniach albo może nawet większość pracuje na umowach cywilnoprawnych. To są tu badania diagnostyczne i tak dalej. Dalej są podatki i opłaty, ale wynagrodzenie z kolei pomimo tego, że szpital po prostu funkcjonował w ograniczonym zakresie, on funkcjonował w tych oddziałach, które zostały przekształcone w oddziały decyzją wojewody, w oddziały Covidowe do leczenia pacjentów chorych na COVID. W roku ubiegłym jesienią było w przekształconych u nas trzy oddziały, a, więc oddział zakaźny o 20 łóżek, oddział chorób płuc 20 łóżek, na rehabilitacji mieliśmy 20 łóżek i łóżka na oddziale intensywnej terapii, w sumie ponad 60 parę łóżek. To były po prostu oddziały Covidowe. Jeżeli chodzi o dzień dzisiejszy to również na oddziale obserwacyjno-zakaźnym mamy 10 łóżek. Tydzień temu było 20 łóżek, które jakby są w gotowości. Aktualnie mamy 10 łóżek i jedno łóżko jest na oddziale intensywnej terapii oraz nasza stacja dializ dla potrzeb województwa pracuje w tak zwanym systemie hybrydowym ostatnio, że na jednej zmianie są pacjenci chorzy na COVID, a na drugiej po prostu chorzy bez Covidu. Czyli ci pacjenci do gdzieś do początku czerwca u nas byli jeszcze, do dnia dzisiejszego, czy może wczorajszego nie było żadnego pacjenta, ale już mamy dwóch pierwszych pacjentów, jeden pacjent jest na oddziale zakaźnym i jeden pacjent w ciężkim stanie na oddziale intensywnej terapii, czyli z tego wynika, że mogą być po prostu wzrosty i jeżeli będą wzrosty, automatycznie te łóżka po prostu do leczenia Covidu będziemy uruchamiać. Czyli prawie 4 miliony, wzrosły koszty wynagrodzeń, wynika to też z tego, że zgodnie z decyzją Ministra Zdrowia pracownicy medyczni, medyczni pracownicy, którzy mieli bezpośredni kontakt z chorymi na Covid otrzymywali podwójne wynagrodzenie. Jeżeli wynagrodzenie było wyższe, to i ubezpieczenie oczywiście i tak dalej. W roku ubiegłym nasze przychody zwiększyły się o prawie 4%, natomiast koszty około 2%. W sumie szpital otrzymał, jeżeli chodzi o COVID to 7,5 miliona złotych, w tym są płace pracowników, o których mówiłem, to również jest dotacja wojewody, jak również środki unijne 2 300 000 z Urzędu Marszałkowskiego. Tutaj dodatkowo jeszcze otrzymaliśmy 671 000, taką kwotę od darczyńców naszych. Były takie na początku epidemii spontaniczne darowizny, nawet byliśmy mocno zaskoczeni. Ludzie wpłacali na nasze konto pieniądze i duże i małe kwoty i tak dalej. Były również darowizny rzeczowe na kwotę 404 000 zł, w tym bardzo znacząca kwota, którą otrzymaliśmy od firmy Pronar, od Pana prezesa Martyniuka, kupił nam rentgen ramię C, który jest niezbędnym aparatem bardzo nowoczesnym, który pracuje na bloku operacyjnym do zdjęć, tak zwanych śródoperacyjnych. Koszt tego aparatu między 400 -500 tysięcy złotych. To duża darowizna, także w tym miejscu chciałbym bardzo serdecznie podziękować wszystkim naszym darczyńcom za wspieranie nas. A również takie podziękowanie należy się na pewno naszej załodze dlatego że to jest pierwsza linia frontu. Pierwsze dni tego tej epidemii to były zachorowania pracowników w dużych ilościach, na przykład interna, ortopedia, że trzeba było zawieszać po prostu funkcjonowanie tychże oddziałów, pacjentów trzeba było przekazywać do innych szpitali. Inne szpitale również takie problemy miały wówczas my pomagaliśmy no, ale pomaleńku ta sytuacja się po prostu prostowała. Ja może tytułem wstępu chyba tyle, jeżeli jakieś będą sprawy. Dziękuję bardzo.

Radny Bogusław Szczepan Łabędzki: Panowie Przewodniczący, Pani Starosto, Wysoka Rado, Panie dyrektorze. W związku z tym, że w międzyczasie powstała poprawka do sprawozdania, chciałbym się upewnić, czy dzisiaj głosując to sprawozdanie głosujemy już je z tą poprawką, czy też ona jeszcze nie została oficjalnie dołączona do tych dokumentów.  No to jest istotne pytanie. Sam Pan przyzna, że omyłka na 12 milionów to jest dosyć duży błąd finansowy, natomiast mam taką nadzieję, że dzisiaj już, jak gdyby od strony proceduralnej jest załatwione. Natomiast chciałbym żeby Pan albo zaprzeczył albo potwierdził koszty związane z sytuacją epidemiczną poniesione przez szpital to 4 miliony dziewiętnaście tysięcy dwieście trzydzieści osiem złotych siedemdziesiąt sześć groszy, natomiast w sumie oprócz tych kwot, które Pan tutaj podaje w sprawozdaniu przed chwilą powiedział Pan, że dofinansowanie z różnych źródeł, także z tego, co wnieśli darczyńcy, to jest kwota 7,5 miliona, czyli tak naprawdę szpital jest 3,5 miliona do przodu na tej sytuacji covidowej? Dziękuję.

Przewodniczący Rady Eugeniusz Saczko: Dziękuję bardzo, Panie dyrektorze, tam chyba na pierwszą część pytania Pani Starosta odpowie, bardzo proszę.

Wicestarosta Joanna Kojło: Panie Przewodniczący, Wysoka Rado, Panie Łabędzki, ja chciałabym może odnieść się do tego błędu. Przy przenoszeniu danych nastąpił błąd wpisania zamiast 19 roku wpisano z 18 roku te dane. Ja rozmawiałam z Panią główną księgową, więc często się zdarza tak, ja pracując jako księgowa, więc naprawdę to jest taki błąd, który no nie dostrzeżono w momencie przysłania nam tych pierwszych danych. Także przepraszamy, ja w imieniu pani. Tak z poprawką, z poprawką. Dziękuję bardzo.

Dyrektor SP ZOZ Grzegorz Tomaszuk: Druga część pytania, bo trzeba powiedzieć, w jakich realiach finansowych tutaj odpowiadając na to pytanie, jak funkcjonuje, prawda SP ZOZ i dlaczego wystąpił na przykład zysk. Otóż aktualnie Narodowy Fundusz Zdrowia płaci tak zwane ryczałty nam, stałe kwoty. Te ryczałty pojawiły się kilka lat temu. Wcześniej fundusz płacił w oparciu o wykonanie procedur, za każdą procedurę płacił tylko, że były limity jakieś tam, finansowe. I w oparciu o dane historyczne jakiś tam, prawda z 16 roku, czy któregoś nie pamiętam dokładnie ustalone zostały te ryczałty.  I w roku ubiegłym te stałe kwoty były przekazywane do naszego szpitala. Ja podam na przykładzie, jeżeli ryczałt wynosiłby 12 mln, to każdego miesiąca Narodowy Fundusz przekazuje jeden mln niezależnie od wykonania. Czyli w okresie epidemii jak szpital nie realizował tych świadczeń zdrowotnych, to te pieniądze wpływały do każdego szpitala, nie tylko do Hajnówki. Tylko są przepisy, mówią tak, że z tego ryczałtu trzeba się jakby rozliczyć, a więc jeżeli mamy te 12 milionów złotych, to musimy po prostu na te 12 milionów w skali roku trafić, jeżeli 80% wykonamy z tych 12 milionów, to Fundusz na następny rok nie potrąca już. Najlepiej zrobić w granicach 105% tych 12 milionów wtedy wówczas ten ryczałt wzrasta, czyli my w roku ubiegłym zrobiliśmy 70% tego ryczałtu, ale w związku z tym, że w całym kraju sytuacja taka trudna jest, że żaden szpital różnie realizował, były takie szpitale przekształcone w jednoimienne, które w ogóle nie realizowały tych świadczeń i w związku z tym to zostało przedłożone te wartości na rok po prostu bieżący.  W ogóle rządzący teraz zastanawiają się i odchodzą z tego ryczałtu, bo w ryczałcie to były świadczenia z poradni specjalistycznej ze wszystkich oddziałów szpitalnych. Teraz od 1 lipca zostały wyjęte wszystkie poradnie specjalistyczne, zostały wyjęte po prostu świadczenia na pediatrii. Natomiast, odpowiadając tutaj, że 7,5 miliona złotych otrzymaliśmy prawda, dlatego że jeżeli chodzi o te środki unijne to one były nie tylko wyłącznie kierowane na świadczenie związane z Covidem, ale również kupowaliśmy aparaturę, która służyła nie tylko świadczeniu zdrowotnym związanym z Covidem, na różne potrzeby szpitala.

Radni więcej pytań i uwag nie zgłosili.

Przewodniczący Rady Eugeniusz Saczko: Dziękujemy Panie dyrektorze za wyjaśnienia i przystąpimy do przegłosowania uchwały Rady Powiatu w sprawie w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego za rok 2020 Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Hajnówce.

W głosowaniu uchwała została przyjęta.

Rozkład głosów

Za (16)

Przeciw (0)

Wtrzymał się (0)

Brak udziału (0)

Filimoniuk Piotr

Gerasimiuk Jarosław

Gryc Alla

Gutowski Mateusz Damian

Korcz Jan

Kośko Krystyna

Łabędzki Bogusław Szczepan

Łukianiuk Mirosław

Michalak Lech Jan

Moroz Tamara

Ostapczuk Roman

Petruk Krzysztof

Romaniuk Mirosław

Rybak Piotr

Rygorowicz Olga

Saczko Eugeniusz

 

 

 

 

 Uchwała Nr XXI/177/2021 RADY POWIATU HAJNOWSKIEGO z dnia 29 lipca 2021 r.

w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego za rok 2020 Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Hajnówce.

3.2.

Przewodniczący Rady Eugeniusz Saczko przeszedł do omówienia projektu uchwały w sprawie oceny sytuacji ekonomiczno – finansowej SP ZOZ w Hajnówce za rok 2020           

Radni pytań i uwag nie zgłosili.

Przewodniczący Rady Eugeniusz Saczko poddał projekt uchwały pod głosowanie.

W głosowaniu uchwała została przyjęta.

Rozkład głosów

Za (16)

Przeciw (0)

Wtrzymał się (0)

Brak udziału (0)

Filimoniuk Piotr

Gerasimiuk Jarosław

Gryc Alla

Gutowski Mateusz Damian

Korcz Jan

Kośko Krystyna

Łabędzki Bogusław Szczepan

Łukianiuk Mirosław

Michalak Lech Jan

Moroz Tamara

Ostapczuk Roman

Petruk Krzysztof

Romaniuk Mirosław

Rybak Piotr

Rygorowicz Olga

Saczko Eugeniusz

 

 

 

 

Uchwała Nr XXI/178/2021 RADY POWIATU HAJNOWSKIEGO z dnia 29 lipca 2021 r.

w sprawie oceny sytuacji ekonomiczno – finansowej SP ZOZ w Hajnówce za rok 2020.

Przewodniczący Rady Eugeniusz Saczko: Panie dyrektorze w imieniu wszystkich radnych dziękuję za sprawne wykonanie budżetu roku 2020. Dziękujemy też za poświęcenie i walkę z Covidem. Życzymy sukcesów w następnych latach, a przede wszystkim, żeby kolejne fale do nas nie dochodziły. Proszę przekazać także podziękowania wszystkim pracownikom naszego szpitala. Dziękujemy bardzo.

3.3.

Przewodniczący Rady Eugeniusz Saczko przeszedł do omówienia projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Hajnówce. I tu bardzo proszę Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Pana Piotra Rybaka o krótkie przedstawienie sprawy i rozstrzygnięcia.

Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Piotr Rybak: Panie Przewodniczący, Pani Starosto, Szanowni radni. Skarga dotyczy przebudowy drogi powiatowej w miejscowości Puchły, a dotyczy konkretnie działalności dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Hajnówce Pana Mikołaja Janowskiego. Skarżący podnosi w skardze, że Pan Mikołaj Janowski swoim działaniem spowodował to, że droga nie jest w całości przebudowana, tylko na określonym odcinku drogi. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji na swoim posiedzeniu zapoznała się z wyjaśnieniami dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Hajnówce, w którym stwierdził, że w stosunku do tych odcinków, na których nie jest dokonywana przebudowa, toczy się postępowanie sądowe w celu określenia zasiedzenia tych części drogi, gdyż na pasie drogowym są ogrodzenia, w stosunku do których właśnie toczy się postępowanie sądowe. W związku z powyższym, iż prace projektowe nie mogą obejmować część drogi, do których toczone jest postępowanie sądowe przebudowa będzie prowadzona tylko na odcinku wskazanym w projekcie. Komisja po zapoznaniu się z dodatkowymi wyjaśnieniami Pana dyrektora stwierdziła, że skarga jest bezzasadna i taki wniosek został skierowany radnym do przegłosowania dziękuję bardzo.

Radny Bogusław Szczepan Łabędzki: Panowie Przewodniczący, Pani Wicestarosto, Wysoka Rado, skarga jest na tyle nieprecyzyjnie sformułowana przez skarżącego, rozumiem, że dzisiaj też nie ma tej osoby skarżącej, żeby uzupełnić wątpliwości, które z tej skargi wynikają. Ja chciałbym, żeby Pan dyrektor odniósł się i do treści, żeby tę sytuację trochę przybliżył, lepiej opisał, natomiast co do samego przygotowania odpowiedzi, które otrzymaliśmy przez Zarząd Dróg Powiatowych, mam takie uwagi. No chciałbym, żeby na przykład w kolejnych takich sytuacjach, kiedy będzie Pan się posługiwał numerami geodezyjnymi działek, dodać tam chociażby ten obręb tak, którego te numery dotyczą, to na pewno ułatwi nam zlokalizowanie później na mapach. Natomiast, Panie dyrektorze, początek tej kadencji to była nasza dyskusja, która toczyła się odnośnie zajęcia prywatnych nieruchomości pod budowę drogi Zarządu Dróg Powiatowych w Lipinach i tam Pan, jak gdyby nie miał problemu z tym, że zostały prywatne nieruchomości zajęte, tutaj nagle mówi Pan, że źle się stało, bo ktoś zajął Pana drogę jako swoją własność czy tam do swojego użytkowania. Trochę się pojawia tutaj taka ocena Kalego, tak jak Kali komuś zabrać krowę to dobrze, jak ktoś Kalemu zabrać krowę to niedobrze i chciałbym, żeby i do tego się też Pan odniósł. Natomiast nie widzę związku z tym, gdzie zlokalizowane są działki, te sporne w odniesieniu do informacji, że nie zostały zaplanowane dwa zjazdy na posesję, na których prowadzona jest działalność gospodarcza. Dziękuję bardzo.

Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych Mikołaj Janowski: Panowie Przewodniczący, Pani Starosto, Panie i Panowie radni, Szanowni Państwo, Zarząd Dróg Powiatowych opiera się na budżecie uchwalonym przez radę powiatu, także na wytycznych Zarządu Powiatu. Dostaliśmy wytyczne takie, a nie inne, odnośnie przebudowy tej drogi, dostaliśmy wytyczne na 850 metrów przebudowy drogi w klasie Z. Był zrobiony projekt na całą drogę na powierzchniówkę. Dzisiaj składając wnioski do Wojewody z funduszu dróg samorządowych jest wymagane podpisanie klauzuli przez starostę o dopełnieniu wszelkich zobowiązań z infrastrukturą drogi w klasie Z, czyli musi tu być tonaż, musi być szerokość. I w budżecie było 820.000 zł na ten cel. Zrobiliśmy projekt na odcinek wskazany przez Zarząd.  Jesteśmy po rozstrzygnięciu przetargu na ten odcinek, po przetargu wyszła kwota 543 000 zł plus Inspektor Nadzoru i odnosząc się do wystąpienia Pana radnego Łabędzkiego, który porównywał dwie sytuacje Lipiny, a Puchły, są to dwie różne sprawy. Tam toczy się postępowanie, raczej się zakończyło postępowanie w Lipinach według ustawy o zajęciu gruntów pod drogę, gdzie Wojewoda się przychylił do wniosku Zarządu, a w Puchłach toczy się postępowanie sądowe. Bo w wyniku znanego dębu, który rośnie w Puchłach, który zabezpieczyliśmy przed upadkiem, była wydana decyzja jeszcze, nie za mojej kadencji, na wycięcie tego dębu, żebyśmy ten dąb nie wycięli, zabezpieczyli. I właścicielka posesji, która przylega do tego dębu wniosła, że to jest dąb na posesji, natomiast w ewidencji wynikało, że dąb rośnie na drodze powiatowej. Z tego względu podjąłem decyzję o ustalenie znaków granicznych, punktów granicznych działki i w najszerszym punkcie jest wgrodzona płotem przy tym dębie, prawie 7 metrów wgrodzenia w działkę drogi powiatowej. Właściciel działki w obrębie Puchły nie zgodził się ze wskazaniem geodezyjnym, złożył wniosek do sądu o zasiedzenie tego odcinka, tego kawałka drogi powiatowej, który jest przygrodzony. Dzisiaj miała być rozprawa, sąd przełożył już trzy rozprawy już się odbyły i to oczywiście rozprawa w sądzie. I szanowni Państwo, Zarząd Dróg Powiatowych jest za budową całego odcinka drogi, nie tylko do tych dwóch zjazdów, bo dalej mamy drogę gminną, dalej mamy cmentarz, a także odcinek, który jakby ze względów takich i strategicznych łączy dwa powiaty, Powiat Bielski, Hajnowski i należałoby w ocenie zarządu dalej wyremontować, wybudować tą drogę z drogi żwirowej na asfaltową i liczymy, że Zarząd, radni w przyszłości w następnym roku znajdą środki na budowę dalszego odcinka. Szanowni Państwo, każdy metr kwadratowy drogi, wybudowanej drogi, jest to sukces nas wszystkich, Państwa radnych, starostwa, zarządu i ze swojej strony Zarząd Dróg Powiatowych, ja i Rada Powiatu i Pan Starosta i Pani Starosta, członkowie zarządu, wszyscy się staramy, aby pozyskać środki. Ja dziękuję tutaj dla Państwa radnych, także dla wójtów gmin, dla Marszałka, dla Wojewody za te środki, które dzisiaj otrzymujemy i które mamy nadzieję, w nowym ładzie otrzymamy też środki. Także liczymy na, Panie radny, na wsparcie wszystkich radnych i może będzie taka sytuacje po zakończeniu rozprawy sądowej, kiedy sąd wyda wyrok, będziemy w stanie zrobić projekt i wybudować dalszy odcinek 750 m. Dziękuję bardzo.

Radni więcej pytań i uwag nie zgłosili.

Przewodniczący Rady Eugeniusz Saczko poddał projekt uchwały pod głosowanie.

W głosowaniu uchwała została przyjęta.

Rozkład głosów:

Za (15)

Przeciw (1)

Wtrzymał się (0)

Brak udziału (0)

Filimoniuk Piotr

Gerasimiuk Jarosław

Gryc Alla

Gutowski Mateusz Damian

Korcz Jan

Kośko Krystyna

Łukianiuk Mirosław

Michalak Lech Jan

Moroz Tamara

Ostapczuk Roman

Petruk Krzysztof

Romaniuk Mirosław

Rybak Piotr

Rygorowicz Olga

Saczko Eugeniusz

 

Łabędzki Bogusław Szczepan

 

 

 

Uchwała Nr XXI/179/2021 RADY POWIATU HAJNOWSKIEGO z dnia 29 lipca 2021 r.

w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Hajnówce.

Do punktu 4-go:

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Powiatu zamknął obrady XXI sesji Rady Powiatu.

           

                   Protokołowała                                                               Przewodniczył  Przewodniczący Rady Powiatu

                  Violetta Miniuk                                                               Eugeniusz Saczko                      

 

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Powiatu Hajnowskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Przewodniczący Rady Powiatu Eugeniusz Saczko

Data wytworzenia: 2021-08-30

Wprowadzający: Katarzyna Miszczuk

Data modyfikacji: 2022-02-15

Opublikował: Katarzyna Miszczuk

Data publikacji: 2021-08-30