Skład Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego
- W celu realizacji zadań starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, tworzy się komisję bezpieczeństwa i porządku, zwaną dalej "komisją".
- Do zadań komisji należy:
1) ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu;
2) opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli;
3) przygotowywanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli;
4) opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli;
5) opiniowanie projektu budżetu powiatu - w zakresie, o którym mowa w pkt 1;
6) opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów w sprawach związanych z wykonywaniem zadań, o których mowa w pkt 1, 2 i 4;
7) opiniowanie, zleconych przez starostę, innych niż wymienione w pkt 2 i pkt 4-6 zagadnień dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.
- W skład komisji wchodzi:
1) starosta jako przewodniczący komisji;
2) dwóch radnych delegowanych przez radę powiatu;
3) trzy osoby powołane przez starostę spośród osób wyróżniających się wiedzą o problemach będących przedmiotem prac komisji oraz cieszących się wśród miejscowej społeczności osobistym autorytetem i zaufaniem publicznym, w szczególności przedstawicieli samorządów gminnych, organizacji pozarządowych, pracowników oświaty, a także instytucji zajmujących się zwalczaniem zjawisk patologii społecznych i zapobieganiem bezrobociu;
4) dwóch przedstawicieli delegowanych przez komendanta powiatowego (miejskiego) Policji, a w przypadku m.st. Warszawy delegowanych przez Komendanta Stołecznego Policji.
- W pracach komisji uczestniczy także prokurator wskazany przez właściwego prokuratora okręgowego.
- Starosta może powołać do udziału w pracach komisji funkcjonariuszy i pracowników innych niż Policja powiatowych służb, inspekcji i straży oraz pracowników innych organów administracji publicznej wykonujących zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu.
- Funkcjonariusze i pracownicy, o których mowa w ust. 7, uczestniczą w pracach komisji z głosem doradczym.
- Kadencja komisji trwa 3 lata.
- Odwołanie członka komisji przed upływem kadencji przez organ, który go powołał lub delegował, jest możliwe jedynie z ważnych powodów, które podaje się na piśmie. Członkostwo w komisji radnego delegowanego przez radę powiatu ustaje zawsze z wygaśnięciem jego mandatu.
- W przypadku śmierci, odwołania lub rezygnacji członka komisji przed upływem kadencji, organ, który go powołał lub delegował, powołuje lub deleguje nowego członka komisji na okres pozostały do upływu kadencji poprzedniego członka.
- Uprawnienia przewodniczącego oraz komisji bezpieczeństwa i porządku:
- Przewodniczący komisji, w celu wykonania zadań komisji, może żądać od Policji oraz innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także od powiatowych i gminnych jednostek organizacyjnych wykonujących zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, dokumentów i informacji o ich pracy, z wyjątkiem akt personalnych pracowników i funkcjonariuszy, materiałów operacyjno-rozpoznawczych lub dochodzeniowo-śledczych oraz akt w indywidualnych sprawach administracyjnych.
- Komisja przy wykonywaniu swoich zadań może współpracować z samorządami gmin z terenu powiatu, a także ze stowarzyszeniami, fundacjami, kościołami i związkami wyznaniowymi oraz innymi organizacjami i instytucjami.
- Nie później niż do końca stycznia następnego roku kalendarzowego starosta składa radzie powiatu sprawozdanie z działalności komisji za rok ubiegły. Sprawozdanie starosty ogłasza się w wojewódzkim dzienniku urzędowym.
_______________________________________________________
Zarządzenie Nr 3/2019
Starosty Hajnowskiego
z dnia 11 lutego 2019 r.
w sprawie powołania Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego
Na podstawie art. 38a ust. 1, 5 i 7 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2018 r., poz. 995) zarządzam co następuje:
§1
W celu realizacji zadań w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz realizacji zadań w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli tworzy się w Powiecie Hajnowskim Komisję Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego w składzie:
- Przewodniczący – Andrzej Skiepko
- Członkowie: 1.Piotr Rybak
2.Roman Ostapczuk
3.Marcin Karpiuk
4.Renata Wasiluk
5.Romuald Wołkowycki
6.Tomasz Waszczuk
7.Arnold Teterdynko
8.Jan Andrejczuk
§2
Traci moc Zarządzenie Nr 6/2015 Starosty Hajnowskiego z dnia 10 lutego 2015 r. w sprawie utworzenia Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego.
§3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Starosta Hajnowski
Andrzej Skiepko
- 077.3.2019
Metryka strony
Udostępniający: Samorząd Powiatu Hajnowskiego
Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Miszczuk, Administrator BIP
Data wytworzenia: 2020-03-25
Wprowadzający: Katarzyna Miszczuk
Data modyfikacji: 2020-03-25
Opublikował: Katarzyna Miszczuk
Data publikacji: 2020-03-25