Zarządzenie Nr 8/2019
Zarządzenie nr 8/2019
Starosty Hajnowskiego
z 19 marca 2019 roku
w sprawie zmiany zarządzenia nr 13/14 Starosty Hajnowskiego z dnia 30 maja 2014 roku w
sprawie powołania Powiatowej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej
Na podstawie art. 8 ust. 5 i 6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1945 ze zm.), zarządzam co następuje:
§1
W zarządzeniu Nr 13/14 Starosty Hajnowskiego z dnia 30 maja 2014 r. w sprawie powołania Powiatowej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej § 1 ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie: „ 2) sekretarz komisji - Katarzyna Andrzejuk”.
§2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Starosta Hajnowski
Andrzej Skiepko
Załącznik do Zarządzenia nr 8/2019
Starosty Hajnowskiego
z dnia 19 marca 2019 roku
REGULAMIN
POWIATOWEJ KOMISJI URBANISTYCZNO - ARCHITEKTONICZNEJ
Rozdział 1
Postanowienia wstępne
§1
Regulamin Powiatowej Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej zwanej dalejKomisją" określa: organizację Komisji; tryb działania Komisji.
Rozdział 2
Organizacja Komisji
§2
- Powiatowa Komisja Urbanistyczno - Architektoniczna jest organem doradczym Starosty Hajnowskiego w sprawach związanych z planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym.
- Komisja pełni funkcję organu doradczego Wójtów i Burmistrzów gmin wchodzących w skład Powiatu Hajnowskiego na mocy porozumień zawartych z poszczególnymi Wójtami i Burmistrzami gmin.
§3
- Podstawowym zadaniem Komisji jest:
- opiniowanie projektów studium i projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- opiniowanie wyników analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy;
- współpraca przy sporządzaniu odpowiednio: projektów studium albo projektu planu miejscowego, polegająca na wyrażeniu opinii, składaniu wniosków oraz udostępnianiu informacji;
- Dopuszcza się opiniowanie wyżej wymienionych opracowań urbanistycznych spoza terenu powiatu w formie zadań zleconych.
Rozdział 3
Zasady powoływania Komisji
§4
- Komisję powołuje Starosta Hajnowski.
- W skład Komisji wchodzą: przewodniczący, sekretarz oraz członkowie Komisji.
- Odwołanie członka Komisji może nastąpić na wniosek zainteresowanego, bądź strony rekomendującej t j. stowarzyszenia branżowego lub samorządu zawodowego.
- Przewodniczący Komisji odpowiada za sformułowanie ustaleń z posiedzeń oraz reprezentuje Komisję na zewnątrz.
- Sekretarz odpowiada za merytoryczny nadzór nad całokształtem obsługi technicznej, w tym sporządzanie protokołu z posiedzeń.
Wskazanym jest, aby funkcję tę pełnił pracownik administracyjny Starostwa zatrudniony w Wydziale Budownictwa i Ochrony Środowiska.
Rozdział 4
Tryb działania Komisji
§5
Komisja pracuje na posiedzeniach. Na jednym posiedzeniu Komisja, może opiniować jedno bądź kilka projektów.
§6
Przewodniczący Komisji zwołuje posiedzenia, ustala tematykę i terminy posiedzeń oraz liczbę członków' biorących udział i osób zaproszonych.
§7
- W posiedzeniu powinno uczestniczyć, oprócz przewodniczącego i sekretarza, co najmniej trzech członków Komisji.
- W posiedzeniach mogą brać udział zaproszeni specjaliści spoza listy członków' Komisji, o ile wymaga tego problematyka opiniowanego projektu.
- Specjalistów zaprasza na posiedzenie Przewodniczący Komisji,
- W posiedzeniach Komisji mogą brać udział przedstawiciele właściwych samorządów terytorialnych oraz osoby zaproszone.
§8
- W posiedzeniach Komisji biorą udział autorzy opiniowanych opracownń projektowych.
§9
- Przewodniczący Komisji może polecić opracowanie opinii lub ekspertyzy przez wskazanego specjalistę.
- Koszt opracowania opinii lub ekspertyzy ponosi wmioskujący (Wójt, Burmistrz).
§10
- Komisja wyraża swoją opinię większością głosów członków obecnych na posiedzeniu.
- Przy równej ilości głosów przeciwnych rozstrzyga głos przewodniczącego Komisji.
- Autorom opiniowanych prac oraz specjalistom opracowoijącym opinię lub ekspertyzę prawo ułosu nie przysługuje.
§11
Zawiadomienie członków Komisji o terminie planowanego posiedzenia oraz zaproszenie osób przewidzianych do udziału w posiedzeniu Komisji należy wysłać co najmniej na 7 dni przed terminem posiedzenia.
§12
- Z posiedzenia Sekretarz Komisji sporządza protokół.
- Protokół powinien zawierać opinie wszystkich członków oraz opinię końcową Komisji.
- Protokół podpisują: Przewodniczący, sekretarz oraz wszyscy obecni na posiedzeniu członkowie Komisji.
§13
W przypadku, gdy Komisja rozpatruje na jednym posiedzeniu kilka projektów protokół sporządza się dla każdego projektu oddzielnie.
§14
Przewidziane do rozpatrzenia przez Komisję opracowanie wraz z opiniami i ekspertyzami powinno być udostępnione do wglądu członkom Komisji, co najmniej na 5 dni przed terminem posiedzenia.
§15
Opinię końcową Przewodniczący Komisji przedstawia zainteresowanym stronom oraz Staroście Hajnowskiemu.
Rozdział 5
Zasady finansowania Komisji
§16
Ustala się następujące zasady wynagrodzenia:
- Wynagrodzenie dla członków Komisji biorących udział w posiedzeniu Komisji ustala się w wysokości: 250 zł.
- Koszty dojazdu dla zamiejscowych członków Komisji, nalicza się zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 roku w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwTOtu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy (Dz. U. Nr 27, poz. 271 ze zm.).
- Wynagrodzenie przewodniczącego Komisji ustala się w wysokości 350 zł miesięcznie.
- Wynagrodzenie osoby prowadzącej sprawy administracyjno - biurowe Komisji ustala się w wysokości 350 zł miesięcznie.
Rozdział 6
Postanowienia końcowe
§ 17
Sprawy formalne dotyczące działalności Komisji, nie objęte zasadami zawartymi w niniejszym Regulaminie, będą rozstrzygane przez Przewodniczącego Komisji w porozumieniu ze Starostą Hajnowskim.
Metryka strony