Deklaracja dostępności strony - Biuletyn Informacji Publicznej
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI STRONY
Starostwo Powiatowe w Hajnówce zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Hajnówce.
Data publikacji strony internetowej: 26.01.2016. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 20.03.2023, Data publikacji pierwszej deklaracji dostępności: 28.02.2020 r., data jej aktualizacji: 29 marca 2024 r.
Status pod względem zgodności
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietni a 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne:
- Linki otwierają się w tej samej karcie
- Przeglądarka na stronie nie działa
- Filmy – transmisje z sesji Rady Powiatu, które zostały opublikowane przed 23 września 2020 r., nie posiadają napisów dla osób głuchych - poprawienie dostępności strony niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.
- Na stronie znajdują się dokumenty opublikowane, które są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł,
- są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
- opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
- posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji, pochodzą z innych systemów,
- opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- treści będące w posiadaniu podmiotu publicznego nie zostały przez niego lub na jego rzecz wytworzone albo przez niego nabyte,
- dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której podmiot publiczny nie jest uprawniony.
- Treści niedostępne znajdują się w m.in. w sekcjach menu strony: Oświadczenia majątkowe, Zarządzenia Starosty, Uchwały Zarządu Powiatu, Uchwały Rady Powiatu, Ogłoszenia Starostwa Powiatowego, Uchwały Rady Powiatu i Uchwały Zarządu dot. budżetu i zmian w budżecie oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej.
- W zakładkach: Zarząd Powiatu, Rada Powiatu. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego, Zarządzenia Starosty zastosowano układ tabel. Treści zawarte w tabeli umieszczone są w drzewie sekcji
- Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy korzystają z takich plików ze względu na obszerność publikowanych dokumentów aktów normatywnych. Redaktorzy dokładają starań, by zamieszczane pliki nie były w formie skanów.
- Załączniki w postaci druków i wniosków w zakładce Katalog Usług Świadczonych w Starostwie Powiatowym w Hajnówce nie są w pełni dostępne cyfrowo.
- Zastosowano podkreślenia tekstu, które nie są linkami.
- Niedostateczny kontrast między tekstem a kolorami tła
- Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR. Jedno z takich darmowych narzędzi znajduje się na stronie OnlineOCR
W przypadku braku możliwości skorzystania z powyższego rozwiązania prosimy o kontakt w celu zapewnienia dostępu.
Na BIP można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
Aktualizację oświadczenia sporządzono dnia: 29 marca 2024 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony: Test - European Internet Inclusion Initiative, z którego wynika, że strona BIP Starostwa Powiatowego w Hajnówce spełnia wymagania w 99.58 %. Ponadto korzystano z aplikacji WAVE Evaluation Tool.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Koordynator Dostępności w Starostwie Powiatowym - Katarzyna Miszczuk, adres poczty elektronicznej redakcja@powiat.hajnowka.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 85 682 51 63. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać wnioski na brak zapewnienia dostępności.
Postępowanie odwoławcze
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym mi wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich (link do strony Rzecznika w materiałach)
Dane teleadresowe podmiotu publicznego
Starostwo Powiatowe w Hajnówce
ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka
starostwo@powiat.hajnowka.pl
85 682 27 18
Kontakt do Koordynatora Dostępności w Starostwie Powiatowym w Hajnówce:
Katarzyna Miszczuk, 85 682 51 63, redakcja@powiat.hajnowka.pl, pokój nr 4 (parter)
Dostępność architektoniczna
Starostwo Powiatowe w Hajnówce, ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka
Do budynku prowadzą 2 wejścia. Wejście tylne jest przeznczone dla pracowników Urzędu, wejście główne – dla interesantów. Do wejścia głównego prowadzą niskie schody (dwa stopnie) oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych, w tym dla wózków inwalidzkich. Podjazd nie posiada barierek. Drzwi budynku otwierają się manualnie oraz automatycznie. Drzwi posiadają pasy ostrzegawcze. Na drzwiach nie umieszcza się plakatów. Nad drzwiami otwieranymi manualnie znajduje się tabliczka w języku braille'a, informująca o Punkcie Obsługi Klienta, znajdującym się na wprost drzwi wejściowych. Do wejścia do budynku prowadzi nawierzchnia dotykowa składająca się z dwóch elementów: pasa prowadzącego i pól uwagi. Wejście do budynku jest zasygnalizowane w tym znaczeniu, że:
- futryna drzwi wejściowych do budynku ma kolor kontrastowy w stosunku do tynku pokrywającego powierzchnię budynku, ponadto przeszklone szyby przecinają pasy poziome. Skrzydło drzwi wejściowych ma 96 cm, otwiera się pod kątem 180 stopni. Drzwi otwierają się manualnie, pochwyt znajduje się na wysokości 92 cm od posadzki. Drzwi wyposażone w samozamykacz.
- Obok drzwi manualnych znajdują się drzwi automatycznie rozsuwane, szerokość rozwarcia drzwi zgodna z wymaganiami dostępności.
- krawędzie stopni schodów oznaczone są kontrastową taśmą.
- Wokół głównego wejścia umożliwiona jest swoboda poruszania się osobom z niepełnosprawnościami. Po wejściu do budynku szeroki hol umożliwia swobodę ruchu.
- Wejście do budynku ochraniane jest daszkiem. W holu budynku, przed drzwiami na posadzce leży wycieraczka gumowa, której wielkość oczek może spowodować utknięcie laski osoby niewidomej.
- Przed głównym wejściem do budynku, po obu stronach ulicy znajdują się parkingi dla samochodów osobowych. Dwa miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych zostały wydzielone naprzeciw głównego wejścia do budynku urzędu. Oznakowane są kopertą. Stanowiska postojowe oznaczone są znakami pionowymi z piktogramem pokazującym osobę na wózku inwalidzkim. Stanowiska postojowe mają połączenie z najbliższym chodnikiem – pochylnia umożliwia wjazd wózkiem inwalidzkim na poziom chodnika.
Stan dostępności architektonicznej wewnątrz budynku:
- W budynku Urzędu nie ma windy. Osoba poruszająca się na wózku celem dotarcia na piętra budynku lub toalety może skorzystać z pomocy schodołązu gąsienicowego lub elektrycznego krzesła ewakuacyjnego - schodołaz i krzesło obsługuje przeszkolony pracownik Urzędu. W holu Urzędu mieści się Punkt Obsługi Klienta, za pośrednictwem którego urzędnik proszony jest na hol celem udzielenia pomocy interesantowi.
- Stopnie schodów prowadzących na poszczególne są oznaczone pasem ostrzegawczym. Poręczne przy schodach między piętrami znajdują się z jednej strony. Na poręczach znajdują się tabliczki w alfabecie braille'a informujące o kierunku poruszania celem dotarcia do strategicznych punktów: sekretariatu, łazienki dla osób ze szczególnymi potrzebami, Koordynatora Dostępności, Punktu Obsługi Klienta, wyjścia/wejścia do urzędu
- W holu znajduje się Punkt Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego. Lada recepcyjna w Punkcie Obsługi Klienta znajduje się na wysokości 80 cm od posadzki.
Łazienka dla osób ze szczególnymi potrzebami:
- Toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych mieści się na pierwszym piętrze. Do toalety z holu prowadzą schody (5 stopni), posiadające poręcze po obu stronach. Z myślą o osobach poruszających się na wózku został zakupiony schodołaz.
- Włącznik światła znajduje się na wysokości 115 cm od posadzki. Drzwi do łazienki otwierają się manualnie na zewnętrz, pod kątem 90 cm, brak samozamykacza. Klamka znajduje się na wysokości 116 cm od posadzki. Uchwyty przy umywalce i toalecie zostały zamontowane do ściany. Brak progu.
- W toalecie został zamontowany dzwonek umożliwiający osobie ze szczególnymi potrzebami wezwanie pomocy.
- W toalecie brak rozwiązań dla matek z małymi dziećmi.
System odnajdywania drogi:
- W budynku wprowadzono elementy aranżacji ułatwiających samodzielną orientację i poruszanie się w przestrzeni oraz znalezienie drogi do celu w postaci:
- umieszczenia oznakowania kierunkowego,
- zróżnicowanie kolorystyczne posadzek,
- napisy informacyjne umieszczane obok drzwi do pokojów: informacje wywieszane na tablicach ogłoszeń w Starostwie Powiatowym są drukowane w standardowym rozmiarze czcionki, natomiast dane kontaktowe przy drzwiach pokoi - w druku powiększonym dla osób słabowidzących (ciemnozielone napisy na białym, kontrastowym tle, czcionka bezszeryfowa).
- Drzwi wszystkich pokoi zajmowanych przez Wydziały Starostwa Powiatowego oraz drzwi toalety dla interesantów, są oznaczone poprzez montaż nad klamkami tabliczek informacyjnych NFC, które informują o przeznaczeniu pokoi w urzędzie – umieszczono na nich herb powiatu jako znak graficzny samorządu oraz nazwy Wydziałów, wydrukowane powiększoną czcionką, ponadto informacja jest także przekazana w alfabecie Braille'a. Z kolei kod NFC (ang. Near Field Communication, po polsku – komunikacja bliskiego zasięgu) to bezdotykowa i bezprzewodowa technologia komunikacyjna. Specjalne oprogramowanie zainstalowane w telefonie pozwala odczytywać głosowo informacje zakodowane w tabliczkach.
- Na poręczach schodów znajdują się nakładki z informacjami przestrzennymi w alfabecie Braille’a
- Możliwość ewakuacji w budynku zapewniona jest w formie wizualnej: oznaczenie drogi ewakuacyjnej za pomocą piktogramów.
Dostępność komunikacyjno – informacyjna:
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W Starostwie Powiatowym w Hajnówce zatrudniona jest osoba władająca językiem migowym w stopniu średniozaawansowanym, potwierdzone stosownym dokumentem. Kontakt: Koordynator Dostępności w Starostwie Powiatowym Katarzyna Miszczuk, pokój nr 4, parter, redakcja@powiat.hajnowka.pl
- Informacja o działaniu Urzędu i rozkładzie pomieszczeń zapewniana jest w sposób wizualny (tuż przy drzwiach wejściowymi do budynku, po prawej stronie na ścianie wisi tablica informacyjna. Zapewniony jest kontrast oraz odpowiednio czytelna czcionka – bezszeryfowa oraz widoczna) a także głosowy – w holu urzędu, naprzeciwko drzwi wejściowych znajduje się Punkt Obsługi Klienta.
- Punkt Obsługi Klienta został wyposażony w pętlę indukcyjną wspomagającą słyszenie.
- Na stronie internetowej znajduje się film instruktażowy "Starostwo Powiatowe w Hajnówce - zapoznaj się z naszą działalnością", który charakteryzuje Urząd i sposób załatwienia spraw. Informacje zostały przedstawione w tekście łatwym do czytania, występuje lektor i tłumacz języka migowego.
- W budynku są oznaczenia w alfabecie Braille’a.
Centrum Turystyki i Promocji „Kraina Żubra”, Budy Leśne 1, 17-200 Hajnówka: siedziba Wydziału Promocji i Rozwoju a także powiatowego punktu Informacji Turystycznej:
Wejście do budynku:
- Centrum Turystyki i Promocji Kraina Żubra jest budynkiem parterowym, brak schodów.
- Do budynku Centrum Turystyki i Promocji Kraina Żubra prowadzi ścieżka ułożona kostką brukową.
- Wokół Centrum znajduje się parking z wyznaczonymi miejscami parkingowymi dla osób z niepełnosprawnością. Parkingi oznaczone są znakiem drogowym.
- Parking wokół Centrum ułożony jest brukiem - nierówna powierzchnia możne utrudniać poruszanie się, szczególnie osobom niewidomym oraz poruszającym się na wózkach.
- Do budynku prowadzą dwuskrzydłowe drzwi otwierane manualnie, do zewnątrz. Szerokość drzwi to 105 cm, kąt otwarcia – 180 stopni. Drzwi od wewnątrz i zewnątrz wyposażone są w pochwyt, umocowany na wysokości 35 cm od posadzki. Siła ciężkości drzwi optymalna, ich otworzenie nie wymaga wysiłku, dodatkowo drzwi wyposażone są w samozamykacz.
- Drzwi wejściowe są elementem zadaszonego wiatrołapu, prowadzącego do pomieszczeń w budynku. Wiatrołap oraz drzwi wejściowe są przeszklone, kolor stolarki aluminiowej kontrastowy w stosunku do koloru bryły budynku. Drzwi oraz przeszklona konstrukcja wiatrołapu nie posiadają poziomych oznaczeń kontrastowych.
Stan dostępności architektonicznej wewnątrz budynku:
- Drzwi wejściowe prowadzą do wiatrołapu, z którego możliwe jest wejście do pomieszczeń budynku- łazienki, Punktu Informacji Turystycznej, sali konferencyjnej
- Szerokość wiatrołapu to 217 cm, co umożliwia swobodę poruszania się.
- W budynku brak tablicy informacyjnej o rozkładzie pomieszczeń
- W budynku brak linii prowadzących zarówno wewnątrz i na zewnątrz budynku.
- Po wejściu do budynku, na wprost drzwi wejściowych, znajdują się drzwi prowadzące do Punktu Informacji Turystycznej.
- Drzwi wejściowe do punktu informacji turystycznej otwierają się manualnie, do zewnątrz. Drzwi mają szerokość 93 cm, otwierają się pod kątem 90 stopni, są wyposażone w samozamykacz. Pochwyt drzwi zamontowany na wysokości 30 cm od posadzki. Kolor stolarki aluminiowej drzwi jest kontrastowy w stosunku do koloru bryły budynku.
- W punkcie informacji turystycznej informacje są przekazywane w sposób głosowy.
- Punkt informacji turystycznej wyposażony jest w meble biurowe z ladami, na których zostały wyłożone materiały promocyjne. Wysokość mebla – 110 cm, półki znajdują się w zasięgu ręki. Wśród udostępnionych materiałów promocyjnych znajdują się poradniki o turystyce w regionie dla osób ze szczególnymi potrzebami z informacją o stopniu dostępności poszczególnych obiektów turystycznych.
- Punkt informacji turystycznej jest wyposażony w recepcję, wysokość biurka od posadzki to 30 cm.
- W budynku znajduje się sala konferencyjna, można do niej wejść korzystając z wiatrołapu. Do sali konferencyjnej prowadzą drzwi jednoskrzydłowe, otwierane manualnie, wyposażone w samozamykacz. Drzwi mają 100 cm szerokości, kąt otwarcia to 95 stopni. Obustronne pochwyty został zamontowane na wysokości 30 cm od posadzki. Kolor stolarki aluminiowej drzwi jest kontrastowy w stosunku do koloru bryły budynku. W sali znajdują się stoły na wysokości 64 cm od posadzki oraz krzesła. Sala wyposażona jest w okna, co wpływa na jasność pomieszczenia, światło zapalane na włącznik, brak automatyzacji.
Łazienka dla osób ze szczególnymi potrzebami:
- Łazienki przeznaczone dla klientów Centrum znajdują się po lewej stronie Punktu informacji Turystycznej, wejście przez wiatrołap. Do pomieszczeń sanitarnych prowadzą drzwi jednoskrzydłowe, otwierane manualne do zewnątrz, wyposażone w samozamykacz. Szerokość drzwi – 100 cm, obustronne pochwyty są zamocowane na wysokości 30 cm od posadzki. Szerokość korytarza prowadzącego do łazienki to 283 cm, co umożliwia swobodę poruszania się.
- W korytarzu brak automatycznego czujnika włączania światła, brak linii naprowadzających oraz oznaczeń w alfabecie Braille’a.
- Kolor posadzki i drzwi jest kontrastowy w stosunku do koloru ścian.
- Łazienka dla osób z niepełnosprawnością nie jest oznaczona uniwersalnym piktogramem. Do łazienki prowadzą drzwi jednoskrzydłowe, otwierane manualnie, szerokie na 104 cm. Kąt otwarcia to 180 stopni. Drzwi wyposażone w samozamykacz.
- W łazience obok toalety i umywalki do ściany są zamontowane pochwyty.
- Nad umywalką zamontowano lustro o kącie nachylenia ok 30 stopni, co umożliwia swobodne przyjrzenie się.
- Łazienka jest wyposażona w toaletę z przewijakiem.
- Łazienka nie jest wyposażona w dźwiękowy system sygnalizujący potrzebę pomocy.
Dostępność informacyjno – komunikacyjna:
- W punkcie informacji turystycznej informacje są przekazywane w sposób głosowy.
- W budynku brak tablicy informacyjnej o rozkładzie pomieszczeń.
- Punkt informacji turystycznej został wyposażony w pętlę indukcyjną
- W budynku są oznaczenia w alfabecie Braille’a.
- Brak możliwości komunikacji w języku migowym.
- Możliwość ewakuacji w budynku zapewniona jest w formie wizualnej: oznaczenie drogi ewakuacyjnej za pomocą piktogramów.
ul.Piłsudskiego 8 w Hajnówce: miejsce punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i poradnictwa obywatelskiego
- Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej i poradnictwa obywatelskiego mieszczą się na parterze budynku, pokój 9.
- Do wejścia głównego prowadzą dwa niskie schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych, w tym dla wózków inwalidzkich. Podjazd posiada barierkę z lewej strony. Krawędzie stopni schodów nie są oznaczone taśmą, przed schodami brak pasa ostrzegawczego. Wejście do budynku ochraniane jest daszkiem.
- Drzwi do budynku mają kontrastowy kolor w stosunku do nawierzchni budynku, otwierają się manualnie, pod pełnym kątem 90 stopni.
- Wokół głównego wejścia oraz w holu budynku umożliwiona jest swoboda poruszania się osobom z niepełnosprawnościami.
- Informacja nt. miejsca nieodpłatnej pomocy prawnej nie jest dostępna w sposób głosowy.
- W budynku brak toalety dla osób ze szczególnymi potrzebami.
- Przed budynkiem są oznaczone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Postępowanie odwoławcze:
Od 6 września 2021 r. każdy obywatel będzie mógł poinformować podmiot publiczny o braku jego dostępności w wymiarze architektonicznym i informacyjno – komunikacyjnym (opisanych w art. 6 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami). Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności".
Wniosek o zapewnienie dostępności zawiera:
1) dane kontaktowe wnioskodawcy;
2) wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
3) wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
4) wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 14 dni, Starosta Hajnowski niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, Starosta Hajnowski niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, uzasadniając swoje stanowisko oraz wskazując okoliczności uniemożliwiające zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności.
Natomiast jeśli:
- pomimo wniesienia wniosku Starosta Hajnowski nie zapewni dostępności w przeciągu 14 dni i nie poinformuje, że potrzebuje na to więcej czasu,
- Starosta Hajnowski poinformuje, że potrzebuje więcej czasu, ale nie zapewni dostępności (ma maksymalnie 2 miesiące na zapewnienie dostępności),
- Starosta Hajnowski odmówi zapewnienia dostępności (nawet jeśli zapewni dostęp alternatywny),
będzie można złożyć skargę na brak dostępności do Prezesa Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON).
Na wniesienie skargi osoba ze szczególnymi potrzebami ma 30 dni od upływu terminu, w którym podmiot publiczny miał zapewniać dostępność po złożeniu ww. wniosku (14 dni, lub maksymalnie 2 miesiące). Wnosząc wniosek i skargę trzeba spełnić wymagania formalne np. podać dane kontaktowe, czy wskazać konkretne bariery, które utrudniły lub uniemożliwiły dostępność. Szczegółowe wymagania formalne opisano w art. 30 ust. 3 i art. 32 ust. 3 ustawy.
deklarację sporz. Katarzyna Miszczuk, Koordynator Dostępności w Starostwie Powiatowym w Hajnówce
Metryka strony