Interpelacje zgłoszone w trakcie VII sesji Rady Powiatu Hajnowskiego w dniu 30 kwietnia 2015r.
Interpelacje zgłoszone w trakcie VII sesji Rady Powiatu Hajnowskiego
w dniu 30 kwietnia 2015r.
INTERPELACJA NR 1
Radny Jan Adamczuk – Moja interpelacja będzie dotyczyła dróg powiatowych. Pierwsza, to mianowicie jest taka droga powiatowa Gorodczyno – Lachy. Jest to gmina Narew, ale ta droga wymaga, bo to jest droga żwirówka, wymaga równarki. Ona tam powinna przejść, nie to, że korytem, środkiem, jak to teraz jest taka moda, że to tylko idzie korytem, a koło rowu zostawia. Trzeba to przejść od rowu i na środek i jeździć do tej pory, aż ta droga będzie wyrównana. Nie to, że to raz dwa się przejedzie i już skończone, proszę tego nie robić. Jak robić to dokładnie i uczciwie. Także liczę, że będzie to zrozumiane i to się zrobi.
Starosta Hajnowski Mirosław Romaniuk – Panie Przewodniczący, Wysoka Rado. Zanim zacznę odpowiadać, to dziękuję bardzo za dyskusję. Dzisiejsza sesja rzeczywiście wszystkim nam się podoba, bo jest żywa. Ja widzę, że nasz powiat jest takim żywym organizmem i takim, który ma swój statut i swoje oczekiwania i chęć działania. Cieszy mnie to bardzo. Cieszą mnie te pytania, które tutaj zadawaliście w interpelacjach. I mianowicie odnośnie dróg, bo rzeczywiście tych dróg w powiecie mamy bardzo dużo, jesteśmy jednym z czołowych powiatów województwa jeżeli chodzi o ilość dróg, które są w takim stanie, o czym każdy z nas wie doskonale, bo jeździ na co dzień.
Dużo tutaj pytań padło odnośnie usterek, braków w jezdniach i tutaj, jako, że cały czas trwają codziennie prace na tych drogach, proszę o ustosunkowanie się Pani kierownik Zarządu Dróg Powiatowych, jak to i w którym miejscu to wygląda.
Kierownik Zarządu Dróg Powiatowych Krystyna Miszczuk - Panie Przewodniczący, Wysoka Rado. Zarząd Dróg z uwagi na ilość interpelacji, a raczej chyba wniosków zgłoszonych podczas obrad tej sesji musi być bardzo potrzebny do realizacji tychże zadań. Ale abstrahując chciałabym po kolei odpowiadać Państwu radnym na interpelacje, chyba, że nie udało mi się czegoś zapisać. Przepraszam, że zrobię odskocznię, bo miałam Państwa poinformować, na terenie powiatu hajnowskiego mamy 503,944 km dróg, w tym prawie 85 km dróg o nawierzchniach żwirowych i wręcz gruntowych. Bitumicznych jest 416,436 km i pod tą pozycją są także drogi powierzchniowego utrwalenia i 2,650 km nawierzchni brukowcowej. Jeżeli chodzi o drogi nawierzchni bitumicznej to one były w graniach 300 km dróg wykonane w latach 60-75. Tak jak człowiek się starzeje, tak i nawierzchnie się starzeją, one naprawdę nie są przygotowane do przenoszenia takich obciążeń jakie mamy w tej chwili i tak naprawdę one wszystkie wymagają przebudowy, regeneracji i innych zabiegów, ale mówię tu już o zabiegach inwestycyjnych.
Jeżeli chodzi o drogę powiatową Gorodczyno – Lachy, faktycznie nawierzchnia żwirowa na odcinku 4, 287 km w bieżącym roku, jeżeli nam pozwolą finanse, zamierzamy ściąć pobocze, co czynimy już od ponad miesiąca i nadać kształt koronie drogi.
INTERPELACJA NR 2
Radny Jan Adamczuk – Druga droga będzie dotyczyła drogi powiatowej i to jest Borysówka. W wiosce Borysówka jest niedrożny przepust i jest problem, bo wczoraj nawet tam byłem i mieszkańcy mówili, że zwracali się itd. Gdzieś tam do gminy, czy gdzieś, ale to jest droga powiatowa, to jest nasza działka, także proszę to uregulować. Tam ta droga, ten przepust potrzebuje wymiany, to nie jest taki duży koszt, ale trzeba to zrobić, żeby byli mieszkańcy zadowoleni.
Kierownik Zarządu Dróg Powiatowych Krystyna Miszczuk: Jeżeli chodzi o drogę do Borysówki, to będzie ona realizowana już od 4 maja. W tej chwili robiliśmy prawie 8 km na Socach, tam poprawialiśmy przejezdność.
INTERPELACJA NR 3
Radny Jan Adamczuk – Trzecia droga, to jest ulica w Hajnówce, ulica Białowieska, chyba, także to do piekarni Podolszyńskich się jedzie i tam na zakręcie jest zaniżona studzienka, bardzo zaniżona, a póki do studzienki, to tu przed tym wiaduktem, tam gdzie ta kładka przez przejazd idzie, to tyle dziur jest, że ja już parę tygodni tam jeżdżę i nikt się nie odważył tam załatać te dziury. Uważam, że tam trzeba zrobić.
Przewodniczący Rady Lech Jan Michalak – Odpowiadając na zgłoszoną interpelację Pan Starosta powiedział, że pójdzie zapytanie do Urzędu Miasta, ale myślę, że od razu Panu Adamczukowi odpowiem. Studzienka na ul. Białowieskiej jest zgłoszona i wodociągi mają ją naprawić do 10 maja; wcześniej nie mogą bo mają bieżące sprawy pilne. Mają to zgłoszone i na pewno oni to zrobią. Te dziury, które się tam tworzą są na bieżąco łatane. Cały czas jeździmy po mieście i asfaltem na zimno te większe dziury staramy się załatać.
INTERPELACJA NR 4
Radny Jan Adamczuk – Ulica Armii Krajowej, do Policji, tam jest tragicznie. Dojeżdżasz do Policji, chciałbyś skręcić do sklepu, tam jest taki niby to zajazd, może i parking, tam dużo samochodów zajeżdża, ja też chciałbym tam zajechać, ale nie mogę tam zajechać, bo jest tak tych dziur dużo, że szkoda samochodu. Policja potrafiła sobie kosteczkę ułożyć, pięknie ładnie, przyjaźnie, a tu jak się spojrzy, to nieraz by tam zajechał, ale znak stoi – zakaz wjazdu i nie mogę tam zajechać. Każdy z nas chyba tam nie zajedzie, tylko interesant Policji.
Przewodniczący Rady Lech Jan Michalak: Chodzi Panu też o parking przy sklepach na ul. Armii Krajowej, jest to teren Spółdzielni Mieszkaniowej i jest projekt przebudowy całego tego odcinka Armii Krajowej, tutaj od skrzyżowania z ul. Piłsudskiego aż do mostu kolejowego. Jest to w planach, ale czy będzie to nie wiem.
INTERPELACJA NR 5
Radny Jan Adamczuk –Teraz wiadomo jakie są warunki atmosferyczne, ulewy itd. Może kiedyś dotknie i nas, a tam przy cerkwi na ul. Reja jak pada deszcz to nie ma odpływu. Proszę na to zwrócić uwagę, bo to jest ważne. Dobrze by było, żeby ktoś się tym zainteresował. Ja uważam, że można to zrobić, tylko trzeba chęci. Bardzo bym prosił, żeby moje interpelacje zostały przyjęte, zrobione i za to będę wam serdecznie wdzięczny. Proszę przypilnować Panie Starosto.
Starosta Hajnowski Mirosław Romaniuk –Odnośnie ulicy Białowieskiej, ulicy Armii Krajowej i ulicy Reja to oczywiście zwrócimy się do Urzędu Miasta, to Pana Burmistrza. Pamiętajmy, że też chodzimy tymi drogami i fajnie, że widzimy te potrzeby.
Przewodniczący Rady Lech Jan Michalak - Jeżeli chodzi o tę wodę przy cerkwi na ul. Reja. Znamy tą sprawę, tam były najpierw te rury zarośnięte korzeniami. Była specjalna maszyna sprowadzona, która wycinała te korzenie i przy dużych opadach wody jednak te przekroje rur są trochę za niskie, to dawno było robione. Te wszystkie rury zostały udrożnione, ale mimo tego nadal nie nadążają odbierać tej całej wody. Tam powinna być przebudowa całej tej nitki.
INTERPELACJA NR 6
Radna Olga Rygorowicz – Panie Starosto, mam taką prośbę. Jest kawałek chodnika, który uważam, jest niedokończony. Chciałam podziękować dla poprzedniego Zarządu, że przy Biurze Pracy, przy Komisji dla Niepełnosprawnych, przy Ośrodku Pomocy Rodzinie bardzo ładnie został zrobiony parking i chwała za to, bo to chyba i Pani Krysi zasługa, że bezrobotnymi, czy swoją grupą zrobili tam chodniczek. Z tym, że ten chodniczek urywa się w pewnym momencie i póki nie było tego parkingu poszerzonego, tam był znikomy ruch samochodów, a obecnie bardzo dużo jeździ tam samochodów, a na Komisję dla Niepełnosprawnych wiadomo jakie osoby idą. Bardzo często widzę, że osoby na kulach idą i jedzie samochód i ta osoba nie ma gdzie się schować. Proponuję tak, tam, przy tej werandzie ZOZu są takie krzaczki i można idealnie je przenieść na plac przy Centrum Pomocy Rodzinie, tam jest ogród taki i je przesadzić, a tutaj przy tym tarasie ZOZu można zrobić dwu, czy trzypłytowy chodniczek, co by usprawniało poruszanie się i bezrobotnych i tych niepełnosprawnych i cukrzyków, Panie Lechu. Można zrobić to przy niewielkim nakładzie i będzie to rozwiązanie bardzo pożyteczne.
Starosta Hajnowski Mirosław Romaniuk - Jeżeli chodzi o interpelację dotyczącą chodnika przy Przychodni przy ul. Piłsudskiego, to zwrócimy się do dyrektora SP ZOZ i wspólnymi siłami, wykorzystując też Zarząd Dróg Powiatowych, wierzę w to, że nam się to uda zrobić.
Przewodniczący Rady Lech Jan Michalak - Pani radna mówiła o dojściu tutaj do Biura Pracy, nie wiem, to jest nowa sprawa, ja to zgłoszę. Pani mówi o chodniku i o ruszaniu tych krzaków, ale zaraz zieloni przyjdą i będą krzyczeć.
Radna Olga Rygorowicz – Ale dlaczego my się boimy się zielonych? A co jest ważniejsze, czy zieloni, czy bezpieczeństwo ludzi.
Przewodniczący Rady Lech Jan Michalak – Na pewno bezpieczeństwo ludzi, ale jest to nowa sprawa i nad tym trzeba się zastanowić.
Radna Olga Rygorowicz –Na pewno nowa sprawa i ja się z tym zgadzam, z tym, że to nie jest inwestycja i to można, tu jest Pani Krysia, która ma brygadę i w ramach brygady można to zrobić; oni i wcześniej robili ten chodnik i bardzo sprawnie to wszystko zrobili. Tam kilka płytek wystarczy położyć, jeżeli nie, to my z tych swoich diet damy na te chodniki, żeby zrobić tam ten chodniczek.
Przewodniczący Rady Lech Jan Michalak –Także ta sprawa jest do rozpatrzenia.
INTERPELACJA NR 7
Radny Jan Korcz - Panie Starosto, temat, który będę podnosił dotyczy dróg. To się odbywa tak, że dopiero po naszych interpelacjach te drogi są naprawiane, czy został przyjęty jakiś plan? Droga powiatowa Kleszczele – Żuki – Piotrowszczyzna, dziury, nie mówię, że wszędzie, ale jeżdżę i do dziś nie zostały zrobione. Ssaki – Toporki, w Ssakach przejechać to dziur dużo; na Policzną to samo, w Dobrowodzie, też zgłoszona jest duża dziura w miejscowości Rudka.
Kierownik Zarządu Dróg Powiatowych Krystyna Miszczuk - Jeżeli chodzi o interpelacje zgłoszone przez Pana radnego Korcza, droga Kleszczele – Żuki, Ssaki – Toporki, Dobrowoda, Rudka, ubytki w nawierzchniach bitumicznych, chciałam powiedzieć w ten sposób, że od początku bieżącego roku ponad 20 ton masą na zimno zużyliśmy do robienia ubytków. Dobrowoda – 24 i 25 kwietnia mieliśmy pracującą sobotę i wtedy były uzupełniane ubytki. Sukcesywnie uzupełniamy te ubytki, uzupełniamy te ubytki, które decydują i wpływają na zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu, bo przed 15 maja kiedy już temperatury nie będą spadać poniżej 10 stopni będziemy łatać nawierzchnię grysami i emulsją, bo jest to bardziej ekonomiczny sposób i bardziej trwały. Niewielkie wykruszenia w nawierzchniach bitumicznych po prostu masą na zimno się nie uzupełnia, bo ona po prostu odskakuje, ale niemniej jednak uzupełniamy i nadal będziemy uzupełniać ubytki w jezdniach.
Jeżeli chodzi o Dobrowodę, to byliśmy już tam trzy razy, po prostu jest tam taki odcinek drogi, który nie przenosi obciążeń, które poruszają się po tej drodze i finał jest taki jaki jest, a każde opady deszczu powodują, że momentalnie wzrasta ilość ubytków.
INTERPELACJA NR 8
Radny Jan Korcz - Drugi wniosek dotyczy odkrzaczania. Odkrzaczanie robione na drodze Dubicze – Wojnówka, według Pana Karpiuka, zrobione zostało to niesolidnie, w pewnym momencie doszło nawet do zagrożenia ognia. Na to też trzeba zwrócić uwagę, bo Panowie to palą i na to trzeba uważać. Odkrzaczanie zostało jeszcze do wykonania na drodze Dubicze – Tofiłowce, to też była prośba gminy Dubicze Cerkiewne.
Kierownik Zarządu Dróg Powiatowych Krystyna Miszczuk - Jeżeli chodzi o odkrzaczanie Dubicze – Wojnówka, Dubicze – Tofiłowce, Kleszczele – Wólka Wygonowska, to ja ustosunkuję się do tego tak globalnie. Odkrzaczanie należy wykonywać przy tych kilometrach, które Państwu przedstawiłam, tak naprawdę to co dwa lata, bo zakrzaczenie rośnie w rowach, co bardzo sprzyja zakrzaczeniu. Chciałam Państwa poinformować, że działania Pana Starosty przyczyniły się do tego, że jesteśmy na etapie pozyskania do testowania zestawu maszyny do wycinania zakrzaczenia. Jest to taka maszyna z czterema piłami, która pozwoli nam w skrajnie pionowo wycinać gałęzie drzew, jak i również na poboczach dróg oraz w rowach. Na razie mamy trochę problemów z załatwieniem tej maszyny do testowania, dlatego, że Pronar dysponuje teraz tylko taką dużą maszyną o ramieniu przegubowym 6 metrów, a my niestety nie mamy odpowiedniego ciągnika do zamontowania tego kompletu. Mniejszy zestaw ma wrócić z testów, z wystaw, jest to maszyna, która ma 4 metrowe ramię i jestem umówiona w Pronarze na zamontowanie tego do naszego ciągnika.
Odkrzaczanie to jest taki element, że nie wszędzie można odkrzaczać przez cały rok, dlatego, że drogi na terenie powiatu znajdują się w obszarach Natura 2000, na obszarach chronionych, w rezerwatach krajobrazowych i w okresie lęgowym ptaków nie jest wskazane w ogóle wycinanie tego zakrzaczenia, czyli od marca do końca września. Wycinamy tylko te zakrzaczenie w ciągu całego roku, które ogranicza widoczność, źle wpływa na potencjalnie zagrożenie w ruchu drogowym.
INTERPELACJA NR 9
Radny Jan Korcz - Następna sprawa, to w miejscowości Witowo – Długi Bród, przy posesji nr 28, żeby usunąć akację.
INTERPELACJA NR 10
Radny Jan Korcz -Kolejne wnioski, to chodzi o drogi żwirowe, jak się jedzie do Górnego Grodu, tam się taki tunel zrobił i żeby ten piasek zebrać z boku, na środek i dopiero później wyrównać, takim sposobem to zrobić.
INTERPELACJA NR 11
Radny Jan Korcz - Na drodze Kleszczele – Wólka Wygonowska, po ubiegłorocznej naprawie zostało tak dużo krzaków, te krzaki zostały powycinane i czy one dalej będą tak leżały, gniły, czy to nie do końca zostało uprzątnięte?
INTERPELACJA NR 12
Radny Jan Korcz - Na jakim etapie jest realizacja wykonania dokumentacja drogi Tarnopol – Siemianówka, bo jest to zapisane w budżecie na ten rok.
Kierownik Zarządu Dróg Powiatowych Krystyna Miszczuk - Jeżeli chodzi o drogę Tarnopol – Siemianówka, fiszka z tego projektu została zgłoszona do Programu Polska – Białoruś – Ukraina. Program ten na dzień dzisiejszy jeszcze nie jest zatwierdzony przez Unię Europejską. Nie ruszył nabór wniosków, niemniej jednak nie znalazł się w projektach kluczowych tego programu.
INTERPELACJA NR 13
Radna Alla Gryc - Mam pytanie o budowę nawierzchni ulicy Górnej. Obietnica była, chcę zapytać, czy coś się już zadziało?
Kierownik Zarządu Dróg Powiatowych Krystyna Miszczuk - Jeżeli chodzi o ul. Górną, to naprawdę znamy stan techniczny nawierzchni nie tylko ulicy Górnej. Tam jest coraz gorzej do tego wjazdu do byłego GSu. W tym roku zamówiliśmy trochę więcej grysu i emulsji z myślą na to, żeby tą jedną stronę, lewą, żeby ją przynajmniej podnieść trochę i tą koleinę dużą zlikwidować. Ta droga, jak szereg innych po prostu wymaga przebudowy, przygotowania dokumentacji i wykonania gruntownej przebudowy. Stan chodników też jest nam znany, niemniej jedna, chyba byłoby niewskazane sukcesywnie gdzieś przebudowywać chodniki, a później przy opracowywaniu dokumentacji i ustalaniu grubości nawierzchni, a kanalizację deszczową też należałoby przebudować...
Radna Alla Gryc – Podkreślam, że tam jest salon dla dzieci, tzw. Chochlik, przyjeżdżają wycieczki przedszkolne, szkoły, a dojazd jest straszny.
Kierownik Zarządu Dróg Powiatowych Krystyna Miszczuk – Wycieczki, które tam przyjeżdżają powinny zajeżdżać i parkować tam na tym dużym placu.
Radna Alla Gryc – Ale wycieczki korzystają też bardzo często i z komunikacji miejskiej.
Kierownik Zarządu Dróg Powiatowych Krystyna Miszczuk – Przedyskutuję ten temat z Panem Starostą.
Radna Alla Gryc – Jest też kwestia ronda Górna – Wrzosowa.
Kierownik Zarządu Dróg Powiatowych Krystyna Miszczuk –Swojego czasu była propozycja wstępna przebudowy tej drogi, poprzedni burmistrz zobowiązał się, żeby tam zrobić rondo. Nie wiem czy wystarczy tam miejsca na rondo, bo przy takiej zabudowie nie sądzę, żeby tam się rondo zmieściło, a niestety z tej drogi korzystają również pojazdy wielotonowe.
INTERPELACJA NR 14
Radny Mikołaj Aleksiuk – Zostałem zaproszonym przez mieszkańców Postołowa do obejrzenia drogi powiatowej od Dubin do skraju wsi, do puszczy. Kilka lat temu tam została położona masa bitumiczna, tam niezbyt mocno zrobiono podłoże. Droga wygląda fatalnie, popękana itd. Prawdopodobnie wożą tam dłużycę potężnymi samochodami i oni ją rozbili. Tutaj jest, według mnie, nieuwaga, nie wiem, naszych drogowców, bo tam trzeba byłoby postawić znak ograniczający tonaż, bo inaczej jeszcze rok i drogę tą trzeba będzie robić od nowa.
Starosta Hajnowski Mirosław Romaniuk - Jeśli chodzi o kolejny wniosek, drogę bitumiczną do Postołowa, to tutaj sprawa jest o tyle trudna, że tam prowadzona jest działalność gospodarcza i ustawienie znaku ograniczenia tonażowego uczyniłoby taki skutek, że my uprzykrzamy możliwość prowadzenia działalności gospodarczej, a co do drogi to bezdyskusyjnie, wymaga ona nadzoru i pilnowania i usunięcia usterek.
INTERPELACJA NR 15
Radny Mikołaj Aleksiuk –Druga sprawa, na sesji w grudniu, rozpoczął się temat ronda Bezrezowo – Dubicze Osoczne z szosą Hajnówka – Bielsk Podlaski. Wczoraj byłem na tym skrzyżowaniu i nic tam się nie robi i tu nie chodzi o rondo. Rondo niewiadomo czy będzie i kiedy, ale już do tej pory trzeba było, tak, jak były sugestie, żeby postawić jakieś znaki. A jest tylko może 100metrów, a może i więcej znak od skrzyżowania, od strony Berezowa, znak, że dojeżdżamy do drogi z pierwszeństwem przejazdu i znak stop bezpośrednio przed tym, a to na obecny czas trochę za mało. Ja bym prosił, żeby ktoś ze Starostwa jadąc w stronę Białegostoku, przez Ploski, obejrzał skrzyżowanie Pasynki, Ploski – Narew – Bielsk Podlaski. Tam jest pięknie oznakowane skrzyżowanie. Mnie się zdaje, że jak będzie tak oznakowane skrzyżowanie, to żadne rondo nie będzie tu potrzebne. Koszty postawienia tych znaków będą małe, a każdy już 200 metrów przed rondem już przeczyta, że dojeżdża do ronda.
Starosta Hajnowski Mirosław Romaniuk - Interpelacja dotycząca ronda, czy tych znaków przy rondzie. Ronda nie ma, tylko przy skrzyżowaniu Nowoberezowo – Dubicze Osoczne z drogą wojewódzką, rzeczywiście jest tam znak stop, ale chcę zwrócić uwagę, że do kilometra stoją znaki, duże, żółte tablice ostrzegające przed niebezpieczeństwem. Ponadto są znaki stopu, także tak to na dzień dzisiejszy wygląda.
Radna Olga Rygorowicz – Mieszkańcy naszego terenu pytają, przynajmniej mi tak powiedzieli, że na sprzedaż drzew do ścięcia drzew Pani ogłasza jeden przetarg i oni mówią, że z tego tytułu nie mogą podejść do tego przetargu i mówili, żeby przekazać dla Pani taką propozycję, rzekomo z Panią rozmawiali na ten temat, żeby mieszkańcy przy danej drodze mogli kawałek tych drzew do ścięcia kupić, a to przyjeżdżają z zewnątrz ludzie i tu po prostu dla nich się opłaci zakupić wszystkie drzewa tu rosnące i mają z tego zysk, a wiadomo, że opał u nas ciężko jest pozyskać, jest drogi, a ludzie do różnych spraw wykorzystują tą topolę i do sztachet i do palenia. Jeżeli to prawda, że Pani jeden przetarg organizuje, to mam prośbę taką, żeby udostępnić naszym ludziom, żeby to podzielić. Ja wiem, że dla was przykładowo jest to więcej pracy jeżeli na jakąś jedną drogę ogłaszacie przetarg, ale to po prostu byłoby racjonalne i normalne. Najprawdopodobniej słuchają mnie dzisiaj, bo mówili, że zobaczymy, czy Pani powie, czy nie. Mówili, że u starosty byli i o tym rozmawiali. Jeżeli Pani jeden przetarg robi, to ja proszę, żeby podzielić ten przetarg, żeby mieszkańcy mogli kupować czy to jednej gminy, czy wsi, czy drugiej, czy piątej.
Kierownik Zarządu Dróg Powiatowych Krystyna Miszczuk –Może ja wyjaśnię skąd tego typu aukcje przeprowadzamy ogólnodostępne. Sprawa wygląda w ten sposób, że do wycinki są przeznaczane te drzewa, które stwarzają zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu lub bezpieczeństwa mienia. Są drzewa nawet w granicach nawet 1/3 każdej aukcji, które wrastają w linie energetyczne, w linie telekomunikacyjne, są bardzo blisko budynków mieszkalnych i wygląda to w ten sposób, że gdybyśmy rozdzielili te drzewa do sprzedaży, to nikt by się nie zgłosił i nie chciał kupić tych drzew, które bardzo są uciążliwe do ścinania, bo nikt by się nie zgłosił i wówczas koszt wycinki tego drzewa, to byłby taki, że my jeszcze musielibyśmy dopłacić. I to tylko i wyłącznie w związku z tym w trosce o dochody powiatu, realizując ustawę o finansach publicznych, sprzedajemy to hurtem. Niemniej jednak może powiem tak, rozważę możliwość jakiegoś wydzielania, jeżeli to będzie przy jednej drodze, ale łączenie i z tymi drzewami uciążliwymi i znowu będzie problem, tak podejrzewam. Ale obiecuję, że się zastanowię nad tym. Większe dochody mamy wtedy, gdy sprzedajemy to hurtem. Zdarza się niejednokrotnie, że wartość z aukcji przekracza o 1/3 ceny wywoławczej, za którą sprzedajemy.
Sporz.
V.Miniuk
Metryka strony