Zarządzenie Nr 2/2023

Data wydania 2023-01-19
Tytuł Zarządzenie Nr 2/2023

Zarządzenie Nr 2/2023 Starosty Hajnowskiego z dnia 19 stycznia 2023 w sprawie przyjęcia „Planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności w Starostwie Powiatowym w Hajnówce w 2023 r.”

Na podstawie art. 34 ust. 1, art. 35 ust. 2 ustawy o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2022, poz.1526) oraz art. 14 ust. 2 pkt 2, ust. 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022, poz. 2240) zarządzam, co następuje:

§1

Przyjmuje się „Plan działań na rzecz poprawy zapewniania dostępności w Starostwie Powiatowym w Hajnówce w 2023 r.”, stanowiący załącznik do niniejszego Zarządzenia.

§2

Koordynację wdrożenia „Planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności w Starostwie Powiatowym w Hajnówce w 2023 r.” powierza się Koordynatorowi Dostępności w Starostwie Powiatowym w Hajnówce.

§3

Nadzór nad realizacją powierza się Staroście Hajnowskiemu.

§4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. 

 

Załącznik 

do Zarządzenia Nr 2/2023

Starosty Hajnowskiego z dnia 19 stycznia 2023

Plan działań na rzecz poprawy zapewniania dostępności w Starostwie Powiatowym w Hajnówce w 2023 r.

I. W zakresie dostępności cyfrowej:

  1. Zapewnienie dostępności cyfrowej elementów i funkcji strony internetowej Starostwa Powiatowego, o których mowa w art. 8 ust. 2 Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu:
  • Publikacja treści w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych Powiatu Hajnowskiego treści zgodnie z obowiązującym standardem WCAG 2.1., określonym w Załączniku do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Ostateczny termin realizacji zadania: zadanie realizowane całorocznie.

  1. Ocena dostępności strony internetowej Urzędu i Biuletynu Informacji Publicznej pod kątem zgodności stron z obowiązującym standardem WCAG 2.1., celem aktualizacji deklaracji dostępności.

Ostateczny termin realizacji zadania: 31.03.2023 r.

II. W zakresie dostępności architektonicznej:

Zapewnienie dostępności architektonicznej poprzez:

  1. Opracowanie procedur ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami w Starostwie Powiatowym w Hajnówce oraz jej rozpowszechnienie wśród pracowników

Ostateczny termin realizacji zadania: 30.04.2023 r.

  1. Wymiana drzwi wejściowych zewnętrznych otwieranych manualnie oraz dostawa i montaż drzwi przesuwnych automatycznie do budynku Starostwa Powiatowego w  Hajnówce – zadanie realizowane w ramach projektu „Dostępny samorząd – granty”

Ostateczny termin realizacji zadania: 30.06.2023 r.

  1. Ocena dostępności architektonicznej Urzędu, celem aktualizacji deklaracji dostępności.

Ostateczny termin realizacji zadania: 31.03.2023 r.

III. W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej:

Zapewnienie dostępności informacyjno – komunikacyjnej poprzez:

  1. przygotowanie i zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej filmu instruktażowego, prezentującego katalog wniosków, które można załatwić w Starostwie Powiatowym z tłumaczem języka migowego, z audiodeskrypcją i lektorem–  zadanie realizowane w ramach projektu „Dostępny samorząd – granty”.

Ostateczny termin realizacji zadania: 30.06.2023 r.

IV. Osoba odpowiedzialna za wdrażanie i prawidłową realizację założeń planu:

Zgodnie z art. 14 ust. 2 pkt 2 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami koordynacja wdrożenia „Planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami” należy do Koordynatora Dostępności.

 

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Powiatu Hajnowskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Starosta Hajnowski Andrzej Skiepko

Data wytworzenia: 2023-01-26

Wprowadzający: Katarzyna Miszczuk

Data modyfikacji: 2023-01-26

Opublikował: Katarzyna Miszczuk

Data publikacji: 2023-01-26