Zarządzenie Nr 2/2023
Data wydania | 2023-01-19 |
---|---|
Tytuł | Zarządzenie Nr 2/2023 |
Zarządzenie Nr 2/2023 Starosty Hajnowskiego z dnia 19 stycznia 2023 w sprawie przyjęcia „Planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności w Starostwie Powiatowym w Hajnówce w 2023 r.”
Na podstawie art. 34 ust. 1, art. 35 ust. 2 ustawy o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2022, poz.1526) oraz art. 14 ust. 2 pkt 2, ust. 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022, poz. 2240) zarządzam, co następuje:
§1
Przyjmuje się „Plan działań na rzecz poprawy zapewniania dostępności w Starostwie Powiatowym w Hajnówce w 2023 r.”, stanowiący załącznik do niniejszego Zarządzenia.
§2
Koordynację wdrożenia „Planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności w Starostwie Powiatowym w Hajnówce w 2023 r.” powierza się Koordynatorowi Dostępności w Starostwie Powiatowym w Hajnówce.
§3
Nadzór nad realizacją powierza się Staroście Hajnowskiemu.
§4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik
do Zarządzenia Nr 2/2023
Starosty Hajnowskiego z dnia 19 stycznia 2023
Plan działań na rzecz poprawy zapewniania dostępności w Starostwie Powiatowym w Hajnówce w 2023 r.
I. W zakresie dostępności cyfrowej:
- Zapewnienie dostępności cyfrowej elementów i funkcji strony internetowej Starostwa Powiatowego, o których mowa w art. 8 ust. 2 Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu:
- Publikacja treści w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych Powiatu Hajnowskiego treści zgodnie z obowiązującym standardem WCAG 2.1., określonym w Załączniku do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Ostateczny termin realizacji zadania: zadanie realizowane całorocznie.
- Ocena dostępności strony internetowej Urzędu i Biuletynu Informacji Publicznej pod kątem zgodności stron z obowiązującym standardem WCAG 2.1., celem aktualizacji deklaracji dostępności.
Ostateczny termin realizacji zadania: 31.03.2023 r.
II. W zakresie dostępności architektonicznej:
Zapewnienie dostępności architektonicznej poprzez:
- Opracowanie procedur ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami w Starostwie Powiatowym w Hajnówce oraz jej rozpowszechnienie wśród pracowników
Ostateczny termin realizacji zadania: 30.04.2023 r.
- Wymiana drzwi wejściowych zewnętrznych otwieranych manualnie oraz dostawa i montaż drzwi przesuwnych automatycznie do budynku Starostwa Powiatowego w Hajnówce – zadanie realizowane w ramach projektu „Dostępny samorząd – granty”
Ostateczny termin realizacji zadania: 30.06.2023 r.
- Ocena dostępności architektonicznej Urzędu, celem aktualizacji deklaracji dostępności.
Ostateczny termin realizacji zadania: 31.03.2023 r.
III. W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
Zapewnienie dostępności informacyjno – komunikacyjnej poprzez:
- przygotowanie i zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej filmu instruktażowego, prezentującego katalog wniosków, które można załatwić w Starostwie Powiatowym z tłumaczem języka migowego, z audiodeskrypcją i lektorem– zadanie realizowane w ramach projektu „Dostępny samorząd – granty”.
Ostateczny termin realizacji zadania: 30.06.2023 r.
IV. Osoba odpowiedzialna za wdrażanie i prawidłową realizację założeń planu:
Zgodnie z art. 14 ust. 2 pkt 2 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami koordynacja wdrożenia „Planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami” należy do Koordynatora Dostępności.
Metryka strony