Sporządzanie wypisów i wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków
Karta Usług Nr GK /14 Wydział Geodezji Katastru i Nieruchomości
Nazwa usługi:
Sporządzanie wypisów i wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków
Kogo dotyczy:
Osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2020 r. poz. 2052)
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 roku, poz. 1781);
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2021, poz. 735).
- rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2019 r. poz. 393),
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wydanie wypisu/wypisu i wyrysu/wyrysu z ewidencji gruntów i budynków (wzór wniosku w załączeniu) Formularz EGiB
- Wzór wniosku został określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 lipca 2014 r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu Obliczenia Opłaty (Dz. U. z 2019 r. poz.434).
- Zgodnie z art 40d ust. 3 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne- dowód uiszczenia opłaty za sporządzenie i wydanie wypisów oraz wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków.
Opłaty:
Opłata za sporządzenie wypisów i wyrysów naliczane są zgodnie z art 40b ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz tab. 11 załącznika „wysokość stawek podstawowych w odniesieniu do odpowiednich jednostek rozliczeniowych, wysokości współczynników korygujących oraz zasad ustalania tych współczynników, a także szczegółowe zasady obliczania wysokości opłat” i uiścić je można na konto Powiatu Hajnowskiego 88124052111111000049272488, kartą w siedzibie Organu oraz gotówką w banku PEKAO SA
Miejsce złożenia dokumentów:
Starostwo Powiatowe w Hajnówce
Wydział Geodezji, Katastru i Nieruchomości
- Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka
(I piętro pok. 30)
Tel. 85 682 51 55 i 85 682 31 80
e-mail: sekretariat@powiat.hajnowka.pl
Wydział odpowiedzialny za załatwienie sprawy:
Wydział Geodezji, Katastru i Nieruchomości
17-200 Hajnówka ul. A. Zina 1
I piętro, pokój 29 a
- 85 682 20 29
Anna Sawczuk
e-mail: asawczuk@powiat.hajnowka.pl
Katarzyna Zabrocka
e-mail: kzabrocka@powiat.hajnowka.pl
I piętro, pokój nr 30
- 85 682 60 89 - gminy Białowieża i Narew
Justyna Skiepko
e-mail: jskiepko@powiat.hajnowka.pl
- 85 682 60 89 – gminy Czyże i Narewka
Anna Kraśko
e-mail: akrasko@powiat.hajnowka.pl
I piętro, pokój 31:
- 85 682 63 58 - gminy Czeremcha, Kleszczele
Nina Jańczuk
e-mail: njanczuk@powiat.hajnowka.pl
- 85 682 63 58- gminy- Dubicze Cerkiewne, Hajnówka
Katarzyna Parfieniuk
e-mail: kparfieniuk@powiat.hajnowka.pl
Godziny pracy Urzędu: poniedziałek – piątek 7:30 – 15:30
Termin załatwienia sprawy:
Do 7 dni, a w uzasadnionych przypadkach termin wykonania może ulec wydłużeniu, zgodnie z art. 35 KPA.
Tryb odwoławczy:
Nie dotyczy
Metryka strony