Sporządzanie wypisów i wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków

Karta Usług Nr GK /14 Wydział Geodezji Katastru i Nieruchomości

Nazwa usługi:

Sporządzanie wypisów i wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków

Kogo dotyczy:

Osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2020 r. poz. 2052)
  • Ustawa z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 roku, poz. 1781);
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2021, poz. 735).
  • rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. z 2019 r. poz. 393),

Wymagane dokumenty:

  • Wniosek o wydanie wypisu/wypisu i wyrysu/wyrysu z ewidencji gruntów i budynków (wzór wniosku w załączeniu) Formularz EGiB
  • Wzór wniosku został określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 lipca 2014 r. w sprawie udostępniania materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wydawania licencji oraz wzoru Dokumentu Obliczenia Opłaty (Dz. U. z 2019 r. poz.434).
  • Zgodnie z art 40d ust. 3 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne- dowód uiszczenia opłaty za sporządzenie i wydanie wypisów oraz wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków.

Opłaty:

Opłata za sporządzenie wypisów i wyrysów naliczane są zgodnie z art 40b ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz tab. 11 załącznika „wysokość stawek podstawowych w odniesieniu do odpowiednich jednostek rozliczeniowych, wysokości współczynników korygujących oraz zasad ustalania tych współczynników, a także szczegółowe zasady obliczania wysokości opłat” i uiścić je można na konto Powiatu Hajnowskiego 88124052111111000049272488, kartą w siedzibie Organu oraz gotówką w banku PEKAO SA

Miejsce złożenia dokumentów:

Starostwo Powiatowe w Hajnówce

Wydział Geodezji, Katastru i Nieruchomości

  1. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka

(I piętro pok. 30)

Tel. 85 682 51 55 i 85 682 31 80

e-mail: sekretariat@powiat.hajnowka.pl

Wydział odpowiedzialny za załatwienie sprawy:

Wydział Geodezji, Katastru i Nieruchomości

17-200 Hajnówka ul. A. Zina 1

I piętro, pokój 29 a

  • 85 682 20 29

Anna Sawczuk

e-mail: asawczuk@powiat.hajnowka.pl

Katarzyna Zabrocka

e-mail: kzabrocka@powiat.hajnowka.pl

I piętro, pokój nr 30

  • 85 682 60 89 - gminy Białowieża i Narew

Justyna Skiepko

e-mail: jskiepko@powiat.hajnowka.pl

  • 85 682 60 89 – gminy Czyże i Narewka

Anna Kraśko

e-mail: akrasko@powiat.hajnowka.pl

I piętro, pokój 31:

  • 85 682 63 58 - gminy Czeremcha, Kleszczele

Nina Jańczuk

e-mail: njanczuk@powiat.hajnowka.pl

  • 85 682 63 58- gminy- Dubicze Cerkiewne, Hajnówka

Katarzyna Parfieniuk

e-mail: kparfieniuk@powiat.hajnowka.pl

Godziny pracy Urzędu: poniedziałek – piątek 7:30 – 15:30

Termin załatwienia sprawy:

Do 7 dni, a w uzasadnionych przypadkach termin wykonania może ulec wydłużeniu, zgodnie z art. 35 KPA.

Tryb odwoławczy:

Nie dotyczy

Metryka strony

Udostępniający: Wydział Geodezji, Katastru i Nieruchomości

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Nikołajuk

Data wytworzenia: 2012-11-29

Wprowadzający: Katarzyna Miszczuk

Data wprowadzenia: 2012-11-29

Data modyfikacji: 2023-11-08

Opublikował: Katarzyna Miszczuk

Data publikacji: 2012-11-29