wniosek o wpis w rejestrze przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów

Wpis do rejestru stacji kontroli pojazdów

I.  Podstawa Prawna

 

  • Ustawa  z  dnia  20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 110 ze zm.),

·       Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 10 lutego 2006 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów (Dz.U. 2006, Nr 40, poz. 275),

·       Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie wzorów dokumentów wymaganych dla wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów (Dz.U. 2004.Nr 223, poz. 2264),

·       Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 1000 ze zm.).

II.  Wymagane wnioski

wniosek

III. Wymagane załączniki

 

·       wniosek o wpis do rejestru zawierający  firmę przedsiębiorcy,

·       numer NIP,

·       numer w ewidencji działalności gospodarczej albo nr KRS,

·       adres zamieszkania albo siedziby przedsiębiorcy,

·       adres stacji kontroli pojazdów,

·       zakres badań,

·       imiona i nazwiska zatrudnionych diagnostów wraz z numerami ich uprawnień

·       oznaczenie i adres ośrodka szkolenia kierowców,

·       pisemne oświadczenie, że dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących SKP są kompletne i zgodne z prawdą oraz że przedsiębiorca zna i spełnia warunki wykonywania działalności w zakresie prowadzenia SKP określone w przepisach prawa.

·       pieczątka przedsiębiorcy,

·        inne dokumenty – o ile będą wymagane.

IV. Dokumenty do wglądu

·        dowód osobisty

V.  Opłaty

  • oplata skarbowa za wpis do ewidencji: 412 zł.
  • opłata o zmianę  wpisu w rejestrze przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów; 206 zł

Opłatę należy uiścić  na konto Starostwa Powiatowego w Hajnówce: Nr konta: 25 1240 5211 1111 0000 4923 9090

VI. Termin załatwienia sprawy

·        7 dni

VII. Miejsce załatwienia sprawy

·        Starostwo Powiatowe w Hajnówce, Wydział Komunikacji i dróg,  ul. Aleksego Zina 1

pokój nr 5,  tel. 85/682 41 34

VIII. Godziny pracy

pn. – pt. 8.00 – 14.45

IX. Jednostka odpowiedzialna

Wydział  Komunikacji i Dróg

X.  Tryb odwoławczy

·        Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium odwoławczego w Białymstoku, za pośrednictwem Starosty Białostockiego, w terminie 14 dni od otrzymania decyzji.

XI. Opłaty za odwołanie

·        brak

XII. Uwagi

·        brak

 

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Powiatu Hajnowskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Wiesław Tichoniuk, Naczelnik Wydziału Komunikacji i Dróg

Data wytworzenia: 2020-07-30

Wprowadzający: Katarzyna Miszczuk

Data modyfikacji: 2020-07-30

Opublikował: Katarzyna Miszczuk

Data publikacji: 2020-07-30