Zarządzenie Nr 13/2023 Starosty Hajnowskiego z dnia 3 kwietnia 2023r.
ZARZĄDZENIE Nr 13/2023 Starosty Hajnowskiego z dnia 3 kwietnia 2023r. w sprawie powołania Komisji Przetargowej do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na zadanie: „Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru inwestorskiego nad przebudową drogi dojazdowej do pól na obiekcie scaleniowym "Tarnopol” , gm. Narew, pow. hajnowski, woj. podlaskie", odcinek 2 "
Na podstawie art. 55 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022r., poz. 1710 ze zm.) zarządzam co następuje:
§1
Powołuję Komisję Przetargową do wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu w trybie podstawowym na zadanie: „Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru inwestorskiego nad przebudową drogi dojazdowej do pól na obiekcie scaleniowym "Tarnopol” , gm. Narew, pow. hajnowski, woj. podlaskie", odcinek 2 " w składzie:
Adam Panfiluk - przewodniczący Komisji Marzena Ostapczuk- członek Komisji Włodzimierz Pietruczuk - sekretarz Komisji
§2
Komisja pracuje zgodnie z Regulaminem Pracy Komisji Przetargowej stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.
§3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Starosta Hajnowski Andrzej Skiepko
Regulamin Pracy Komisji Przetargowej
Rozdział I
Zasady ogólne
§1
- Regulamin pracy komisji przetargowej, zwany dalej „Regulaminem”określa tryb pracy komisji przetargowej powoływanej do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zwanej dalej „Komisją”
§2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
- „kierowniku zamawiającego,, - należy pod tym pojęciem rozumieć Starostę, inną osobę uprawnioną, a także osobę wykonującą czynności zastrzeżone dla kierownika zamawiającego.
- „Komisji” - należy przez to rozumieć komisję powołaną dla przeprowadzenia zamówienia
- „PZP” - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 11 września 2019r. - Prawo zamówień publicznych
- „Regulaminie „ - należy rozumieć niniejszy regulamin.
Rozdział II
Prace Komisji
§3
- Komisję Przetargową powołuj e i odwołuj e kierownik zamawiaj ącego.
- Komisja rozpoczyna działalność z dniem powołania.
- Komisja składa się z 3 członków, w tym przewodniczącego i sekretarza.
- W skład Komisji Przetargowej muszą wchodzić osoby posiadające wiedzę z dziedziny związanej z przedmiotem zamówienia umożliwiającą dokonanie oceny ofert. Członkowie Komisji Przetargowej muszą ponadto znać przedmiot zamówienia oraz zasady udzielania zamówień publicznych.
- Sekretarzem Komisji jest zawsze pracownik ds. zamówień publicznych, członkami są osoby z komórki merytorycznej.
- Pracami Komisji kieruje jej Przewodniczący. Przewodniczącym Komisji jest pracownik komórki merytorycznej.
- Członkowie Komisji wykonują powierzone im czynności w sposób bezstronny, rzetelny i obiektywny, kierując się wyłącznie przepisami prawa oraz swoją wiedzą i doświadczeniem.
- Członkowie Komisji są zobowiązani do ochrony tajemnicy na podstawie odrębnych przepisów oraz do przestrzegania szczegółowych wymagań i zasad dotyczących ochrony informacji niejawnych określonych w odrębnych przepisach.
§4
- Przewodniczący Komisji wyznacza miejsce i termin posiedzenia komisji.
- Komisja przyjmuje rozstrzygnięcia w drodze głosowania, w obecności co najmniej połowy jej członków.
- Rozstrzygnięcia Komisji zapadają większością głosów.
- W przypadku równej ilości głosów decyduje głos Przewodniczącego Komisji.
- Członek Komisji nie może wstrzymać się od głosu.
- Członek Komisji, który nie zgadza się z przyjętym rozstrzygnięciem Komisji, obowiązany jest do przedstawienia pisemnego uzasadnienia swojego stanowiska(zdanie odrębne).
- W przypadku obecności mniej niż połowy członków Komisji Przewodniczący odracza posiedzenie i wyznacza nowy termin posiedzenia.
- Członkowi Komisji nie wolno wykonywać poleceń ani czynności, których wykonanie stanowiłoby przestępstwo lub groziłoby niepowetowaną stratą, nawet jeżeli otrzymał takie polecenie na piśmie.
§5
- Członkowie Komisji składają pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 56 ust. 4 PZP.
- Przed rozpoczęciem wykonywania czynności związanych z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia, członkowie Komisji składają w formie pisemnej oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 56 ust.3 PZP.
- Najpóźniej po zapoznaniu się Komisji z oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez wykonawców, członkowie Komisji składają w formie pisemnej oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 56. ust.2 PZP.
- Oświadczenie o istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 56 ust.2 PZP składa się niezwłocznie po powzięciu wiadomości o ich istnieniu, a oświadczenie o braku istnienia tych okoliczności nie późnierj niż przed zakończeniem postępowania o udzielenie zamówienia.Przed odebraniem oświadczenia kierownik zamawiającego uprzedza osoby składające oświadczenie o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
- Oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 56 ust.3 PZP, członkowie Komisji składają przed rozpoczęciem wykonywania czynności związanych z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia. Przed odebraniem oświadczenia kierownik zamawiającego uprzedza osoby składające oświadczenie o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
- W przypadku ujawnienia w toku prowadzonego postępowania okoliczności wymienionych w art. 56 ust.2 lub 3 PZP członek Komisjji obowiązany jest niezwłocznie wyłączyć się z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, powiadamiając o tym na piśmie Przewodniczącego Komisji oraz kierownika zamawiającego, a w przypadku, kiedy wyłącznie dotyczy Przewodniczącego Komisji kierownika zamawiającego
- Czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia podjęte przez osobę podlegającą wyłączeniu powtarza się, z wyjątkiem otwarcia ofert oraz innych czynności faktycznych niewpływających na wynik postępowania.
§6
- Przewodniczący Komisji na wniosek Komisji może wnioskować do kierownika zamawiającego o powołanie biegłego, jeżeli dokonanie określonych czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wymaga wiadomości specjalnych.
- Wniosek powinien zawierać określenie przedmiotu opinii, termin jej sporządzenia oraz szacunkowe koszty wynagrodzenia biegłego, a także - o ile jest to możliwie - wskazanie kandydatury biegłego.
- Biegli przedstawiają opinie na piśmie, a na żądanie Komisji mogą uczestniczyć w jej pracach z głosem doradczym.
- Postanowienia § 5 stosuje się odpowiednio do biegłych.
§7
- W celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Komisja
przygotowuje i przekazuje kierownikowi zamawiającego do zatwierdzenia projekty:
- pism powstałych w toku badania i oceny ofert, wniosków, wezwań, zapytań do wykonawców,
treści wyjaśnień i innych pism wymaganych przepisami PZP lub Regulaminem;
- notatek z negocjacji albo dialogu z wykonawcami;
- informacji z otwarcia ofert;
- propozycji odrzucenia ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
- propozycji unieważnienia postępowania ;
- propozycji wyboru oferty najkorzystniejszej;
- rekomendacji dotyczących odpowiedzi na odwołanie albo odpowiedzi na infonnację o podjętej niezgodnie z przepisami czynności lub zaniechania czynności;
- propozycji ogłoszenia o udzieleniu zamówienia
Rozdział III
Członkowie Komisji
§8
Członkowie Komisji mają prawo w szczególności do :
- dostępu do wszystkich dokumentów związanych z pracą Komisji;
- uczestnictwa we wszystkich posiedzeniach i pracach Komisji;
- zgłaszania do Przewodniczącego Komisji w każdym czasie uwag i problemów dotyczących funkcjonowania Komisji;
- wnioskowania o powołanie biegłego
§9
- Członkowie komisjji wykonują powierzone im czynności w sposób bezstronny, rzetelny i obiektywny, kierując się wyłącznie przepisami prawa oraz swoją wiedzą i doświadczeniem.
- Członkowie Komisji zobowiązani są do ochrony tajemnicy chronionej na podstawie odrębnych przepisów oraz do przestrzegania szczegółowych wymagań i zasad dotyczących ochrony informacji tuejawnych określonych w odrębnych przepisach .
- Do obowiązków członka Komisji należy w szczególności:
- uczestniczenie w posiedzeniach komisji;
- badanie i ocena ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
- złożenie oświadczeń, o którym mowa w § 5 Regulaminu;
- niezwłoczne informowanie Przewodniczącego Komisji o okolicznościach, które uniemożliwiają udział w pracach Komisji
§10
- Przewodniczący Komisji zapewnia sprawne oraz efektywne przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
- Do obowiązków Przewodniczącego Komisji, poza obowiązkami wskazanymi w § 9 ust. 1-3 Regulaminu należy w szczególności:
- organizowanie prac komisji, w tym wyznaczanie terminów posiedzeń oraz zapewnienie
sprawnego przebiegu wykonywanych zadań;
- wnioskowanie do kierownika zamawiającego o odwołanie członka Komisji, który nie złożył
oświadczenia o którym mowa w § 5 Regulaminu albo złożył nieprawdziwe oświadczenie, a także o odwołanie członka komisji z innych uzasadnionych powodów;
- w razie potrzeby wnioskowanie do kierownika zamawiającego o zawieszenie działania Komisji do czasu wyłączenia członka Komisji lub do czasu wyjaśnienia sprawy;
- informowanie kierownika zamawiającego o przebiegu prac Komisji, w tym o istotnych problemach związanych z pracami komisji.
- Sekretarz Komisji jest odpowiedzialny za zapewnienie obsługi administracyjnej postępowania oraz jego rzetelne dokumentowanie.
- Do zadań Sekretarza Komisji należy w szczególności;
- dokumentowanie czynności Komisji, w tym sporządzanie protokołu z postępowania wraz z załącznikami;
- udział w opracowywaniu treści wniosków, odpowiedzi i wystąpień związanych z prowadzonym postępowaniem
- nadzór nad dokumentacją prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia, przechowywanie ofert oraz wszelkich innych dokumentów związanych z tym postępowaniem
- przygotowanie dokumentacji postępowania, w szczególności w celu:
- udostępnienia jej wykonawcom oraz biegłym
- udostępnienia jej właściwym organom prowadzącym postępowania wyjaśniające lub kontrole
- dokonania jej archiwizacji
§12
- Protokół postępowania jest podpisywany przez wszystkich członków Komisji Przetargowej.
- Brak podpisu któregokolwiek z członków komisji Przetargowej powinien zostać odnotowany wraz z podaniem przyczyny.
- Jeżeli powodem braku podpisu są zastrzeżenia członka Komisji co do prawidłowości postępowania, do protokołu załącza się również pisemne zastrzeżenia członka Komisji.
- Przewodniczący Komisji przedkłada do zatwierdzenia kierownikowi zamawiającego protokół postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
- Komisja kończy działalność z chwilą wykonania ostatniej czynności w postępowaniu o udzielnie zamówienia publicznego.
Metryka strony