Uchwała Nr 26/44/2024 z dnia 2024-11-19

w sprawie powołania Komisji Konkursowej do przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego w zakresie prowadzenia punktu przeznaczonego na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w 2025 roku w Powiecie Hajnowskim
Numer 26/44/2024
Data wydania 2024-11-19

Uchwała Nr 26/44/2024 Zarządu Powiatu Hajnowskiego z dnia 19 listopada 2024 r. w sprawie powołania Komisji Konkursowej do przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego w zakresie prowadzenia punktu przeznaczonego na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w 2025 roku w Powiecie Hajnowskim

Na podstawie art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 107), art. 15 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491) oraz art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1534) uchwala się, co następuje:

§1. Powołuje się Komisję Konkursową do przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego w zakresie prowadzenia punktu przeznaczonego na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w 2025 roku w Powiecie Hajnowskim w następującym składzie:

1) Przewodniczący Komisji Konkursowej – Nina Łukasik

2) Przedstawiciel organu wykonawczego – Justyna Jarmocik

3) Przedstawiciel organu wykonawczego – Bożena Szwarc

§2. Regulamin pracy Komisji Konkursowej stanowi załącznik do niniejszej uchwały.

§3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Starosta Hajnowski Andrzej Skiepko,

Wicestarosta Justyna Jarmocik,

Członek Zarządu Mirosław Łukianiuk,

Członek Zarządu Krzysztof Eugeniusz Petruk,

Członek Zarządu Eugeniusz Saczko

 

Załącznik do uchwały Nr 26/44/2024
Zarządu Powiatu Hajnowskiego
z dnia 19 listopada 2024 r.

Regulamin pracy Komisji Konkursowej

§1. 1. Posiedzenie Komisji zwołuje i prowadzi Przewodniczący, a w przypadku jego nieobecności wyznaczony przez Przewodniczącego członek Komisji.

  1. Komisja obraduje na posiedzeniu zamkniętym, bez udziału oferentów.
  2. W trakcie obrad Komisji niezbędna jest obecność co najmniej 2/3 składu jej członków.
  3. W posiedzeniu Komisji mogą brać udział osoby nienależące do jej składu, wykonujące czynności związane z obsługą administracyjną Komisji.
  4. Z tytułu pracy w Komisji, jej członkowie nie otrzymują wynagrodzenia.
  5. Członkowie Komisji po zapoznaniu się z wykazem złożonych ofert, składają oświadczenie, którego wzór określa Załącznik Nr 1 do niniejszego regulaminu.

§2. 1. Każda oferta rozpatrywana jest oddzielnie i oceniana w dwóch etapach:

Etap I – ocena zgodności oferty z następującymi kryteriami formalnymi:

1) Czy oferta złożona została w terminie wskazanym w ogłoszeniu o konkursie?

2) Czy podmiot składający ofertę jest uprawniony do jej złożenia zgodnie z ogłoszeniem
o konkursie ?

3) Czy realizacja zadania publicznego jest objęta celami statutowymi organizacji pozarządowej składającej ofertę?

4) Czy oferta została złożona na właściwym formularzu?

5) Czy formularz oferty jest kompletny i prawidłowo wypełniony?

6) Czy zadanie z oferty jest zgodne z ogłoszeniem o konkursie?

7) Czy oferta podpisana została przez upoważnione do tego osoby zgodnie z zapisami statutu i KRS?

8) Czy oferta zawiera wszystkie wymagane załączniki?

Do etapu II dopuszczone zostaną wyłącznie oferty, które spełniają wszystkie kryteria formalne.

Etap II – ocena merytoryczna ofert według następujących kryteriów:

1) możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta, 0- 29 punktów;

2) kalkulacja kosztów realizacji zadania w odniesieniu do zakresu rzeczowego (zasadność
i rzetelność określania kosztów), 0 - 15 punktów;

3) proponowana jakość zadania, kwalifikacje osób przy udziale, których organizacja będzie realizowała zadanie, 0 – 38 punktów;

4) planowany wkład rzeczowy, osobowy w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków organizacji, 0- 13 punktów;

5) realizacja zadań publicznych zleconych organizacji pozarządowej w poprzednich latach – doświadczenie organizacji, 0- 5 punktów.

  1. Członkowie Komisji oceniają oferty wpisując punkty w karty ocen (Załącznik nr 2 do regulaminu). Każda karta zostaje podpisana przez osobę dokonującą oceny.
  2. Oferta uzyskuje pozytywną ocenę, jeśli uzyska co najmniej 60% punktów.
  3. Listę wyników konkursu ofert (Załącznik Nr 3 do regulaminu) tworzy się porządkując oferty według uzyskanych ocen końcowych – od najwyższej do najniższej.
  4. Lista wyników konkursu ofert przekazywana jest do Zarządu Powiatu, który podejmuje ostateczną decyzję w sprawie wyboru oferty.
  5. Wyboru oferty dokonuje Zarząd Powiatu Hajnowskiego w formie uchwały po zapoznaniu się
    z opinią Komisji Konkursowej. Od decyzji Zarządu nie stosuje się trybu odwoławczego.

§3. Z prac Komisji sporządza się protokół, który podpisuje Przewodniczący Komisji.

§4. Wyniki konkursu ofert zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Hajnówce.


Załącznik Nr 1 do Załącznika

Oświadczenie

..............................................

/miejscowość, data/

.............................................................

/imię i nazwisko członka komisji konkursowej/

OŚWIADCZENIE

        Oświadczam, że nie pozostaję w takim stosunku prawnym lub faktycznym z biorącymi udział w procedurze konkursowej, który może budzić uzasadnioną wątpliwość co do mojej bezstronności podczas oceniania ofert.

Jednocześnie zobowiązuję się do udziału w pracy komisji konkursowej oceniającej oferty na powierzenie realizacji zadania publicznego w zakresie prowadzenia punktu przeznaczonego na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w 2025 roku w Powiecie Hajnowskim.

                                                                               …….....................................................................

                                                                                           /podpis składającego oświadczenie/


Załącznik Nr 2 do Załącznika

Karta oceny formalnej i merytorycznej oferty złożonej na realizację zadania publicznego

Nazwa podmiotu składającego ofertę:

................................................................................................................................................................

Nazwa zadania:

................................................................................................................................................................

Etap I – ocena formalna

Kryterium formalne

Tak/Nie

Możliwość uzupełnienia

Uwagi

Czy oferta złożona została w terminie wskazanym w ogłoszeniu o konkursie?

Brak możliwości uzupełnienia, oferta odrzucona

Czy podmiot składający ofertę jest uprawniony do jej złożenia zgodnie z ogłoszeniem o konkursie ?

Brak możliwości uzupełnienia, oferta odrzucona

Czy realizacja zadania publicznego jest objęta celami statutowymi organizacji pozarządowej składającej ofertę?

Brak możliwości uzupełnienia, oferta odrzucona

Czy oferta złożona na właściwym formularzu?

Brak możliwości uzupełnienia, oferta odrzucona

Czy formularz oferty jest kompletny i prawidłowo wypełniony?

Brak możliwości uzupełnienia, oferta odrzucona

Czy zadanie z oferty jest zgodne z ogłoszeniem o konkursie?

Brak możliwości uzupełnienia, oferta odrzucona

Czy oferta podpisana została przez upoważnione do tego osoby zgodnie z zapisami statutu i KRS?

Brak możliwości uzupełnienia, oferta odrzucona

Czy oferta zawiera wszystkie wymagane załączniki?

Brak możliwości uzupełnienia, oferta odrzucona

a) aktualny statut organizacji pozarządowej

b) aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru lub ewidencji, bądź inny dokument potwierdzający status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących, zgodny ze stanem faktycznym i prawnym

c) dokumenty potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w art. 11 d ust. 2 pkt 1 lub art. 11 d ust. 3 pkt 1 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej

d) umowy, o których mowa w art. 11d ust. 2 pkt 2 lub art. 11 d ust. 3 pkt 2 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej

e) pisemne zobowiązania realizacji zadania w sposób, o którym mowa w art. 11 d ust. 2 pkt. 3 lub art. 11 d ust. 3 pkt 3 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej

f) dokument opisujący standardy obsługi i wewnętrzny system kontroli jakości, o których mowa w art. 11 d ust. 2 pkt 4 lub art. 11 d ust. 3 pkt 4 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej

g) dokument potwierdzający wpis na listę właściwego wojewody, o której mowa w art. 11 d ust. 1 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, w zakresie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego

h) oświadczenie, że nie zachodzą w stosunku do organizacji pozarządowej negatywne przesłanki, o których mowa w art. 11 d ust. 5 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej

i)zaświadczenie, o którym mowa w art. 11 ust. 3a pkt. 2 ustawy, lub dokument potwierdzający ukończenie z oceną pozytywną szkolenia z zakresu świadczenia poradnictwa obywatelskiego przez osoby, o których mowa w art. 11 ust. 3a ustawy – dotyczy nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego

Etap II – ocena merytoryczna

Kryteria oceny merytorycznej

Skala punktacji

Liczba punktów

Możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta:

0 – 29

czy określono działania, które będą podejmowane w celu realizacji zadania

0 – 5

opis planowanych działań w ramach realizacji zadania publicznego

0 – 5

czy wskazano zasoby kadrowe umożliwiające prawidłową realizację zadania publicznego

0 – 10

czy określono rezultaty realizacji zadania publicznego

0 – 5

czy rezultaty są adekwatne do planowanych działań realizacji zadania publicznego

0 – 4

Kalkulacja kosztów realizacji zadania w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania:

0 – 15

zasadność i rzetelność kosztów realizacji zadania

0 – 10

czy kalkulacja wynika z opisu zadania i harmonogramu działań

0 – 5

Proponowana jakość zadania, kwalifikacje osób przy udziale, których organizacja będzie realizowała zadanie:

0 – 38

jakość przygotowanej oferty

0 – 10

czy opis proponowanych działań gwarantuje właściwą realizację zadania publicznego

0 – 5

kwalifikacje osób, przy udziale których będzie realizowane zadanie publiczne

0 – 15

proponowane formy działań edukacyjnych zmierzających do zwiększenia świadomości prawnej społeczeństwa planowanych do przeprowadzenia
w ramach edukacji prawnej

0 – 4

proponowane dodatkowe działania związane z realizacją zadania publicznego w zakresie zwiększenia dla osób uprawnionych dostępności cyfrowej oraz informacyjno – komunikacyjnej, o której mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062)

0 – 4

Planowany wkład rzeczowy, osobowy w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków organizacji:

0 – 13

wysokość wkładu rzeczowego

0 – 5

porozumienia o wolontariacie zawarte z osobami wspierającymi prawidłową realizację zadania

0 – 5

porozumienia o wolontariacie zawarte z osobami służącymi asystą osobom uprawnionym, z trudnościami w samodzielnej realizacji porady

0 – 3

Realizacja zadań publicznych zleconych organizacji pozarządowej
w poprzednich latach – doświadczenie organizacji:

0 – 5

liczba wykonanych zadań wiążących się z udzielaniem porad prawnych lub informacji prawnej w ostatnich 2 latach, koszt projektów, opinie i rekomendacje instytucji i podmiotów udzielających dotacji

0 – 3

liczba wykonanych zadań związanych z prowadzeniem edukacji prawnej

0 – 2

Maksymalna liczba punktów:

100

                                                                              

..............................................................................

 /podpis członka komisji konkursowej/


Załącznik Nr 3 do Załącznika

Lista wyników otwartego konkursu ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego w zakresie prowadzenia punktu przeznaczonego na udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w 2025 roku w Powiecie Hajnowskim

Lp.

Nazwa oferenta

Nazwa zadania

Ilość przyznanych punktów przez członków Komisji

Suma punktów

Ocena końcowa

Procenty

1

2

3

…………………………………………………….

/Podpis Przewodniczącego Komisji Konkursowej/

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Powiatu Hajnowskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Starosta Hajnowski Andrzej Skiepko Wicestarosta Justyna Jarmocik Członek Zarządu Mirosław Łukianiuk Członek Zarządu Krzysztof Eugeniusz Petruk Członek Zarządu Eugeniusz Saczko

Data wytworzenia: 2024-11-20

Wprowadzający: Katarzyna Miszczuk

Data modyfikacji: 2024-11-20

Opublikował: Katarzyna Miszczuk

Data publikacji: 2024-11-20