Wniosek OA.1431.46.2023

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej

Szanowni Państwo,

działając w imieniu Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o. (dalej: „Wykonawca"), na podstawie art. 2 ust. 1 oraz art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 2176 ze zm., dalej: „u.o.d.i.p.") zwracam się z wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej w następującym zakresie:

  • informacji o urządzeniach drukujących będących w posiadaniu Zamawiającego (producent, model urządzenia), niezależnie od posiadanego do urządzeń tytułu prawnego (własność, najem, dzierżawa, użytkowanie, inny),
  • informacji o rodzaju postępowania dotyczącego dostawy/najmu/dzierżawy urządzeń drukujących, dostawy materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących (tusze, tonery), wdrożenia, utrzymania systemu zarządzania drukiem, bądź innej umowy w zakresie druku - czy Zamawiający dokonuje zakupu w ramach postępowań na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych („PZP") - jeśli tak, to w jakim trybie, czy poza PZP,
  • informacji o sposobie w jaki Zamawiający zaopatruje się w materiały eksploatacyjne (tusze, tonery) do urządzeń drukujących - czy ich zakup następuje w ramach postępowań na podstawie PZP - jeśli tak to w jakim trybie), czy poza PZP, czy też dostawa materiałów odbywa się w ramach podpisanych umów najmu/dzierżawy urządzeń drukujących, obejmujących również dostawy materiałów eksploatacyjnych,
  • informacji dot. wykorzystywanego systemu zarządzania drukiem w umowach na świadczenie usługi wydruku - producent/model/wersja oraz wymaganego modelu licencjonowania,
  • informacji odnośnie tego, czy obecnie toczą się jakieś postępowania poza PZP, w tym mające na celu nabycie, najem, dzierżawę urządzeń drukujących, bądź usług związanych z

 

drukiem, jeśli tak, to jaki jest to rodzaj, tryb postępowania i czy ogłoszenie jest dostępne publicznie,

  • informacji odnośnie obowiązujących umów najmu/dzierżawy urządzeń drukujących i innych dotyczących druku w jednostkach Zamawiającego, w tym np. dot. zapewnienia ciągłości druku, z podaniem nazwy wykonawcy, wartości umowy, przedmiotu umowy (producent, model urządzenia), nazwy producenta, modelu, wersji wykorzystywanego systemu zarządzania drukiem wraz z cenami jednostkowymi za świadczone przez wykonawców usługi,
  • informacji na temat obowiązujących u Zamawiającego umów dostawy materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących (tusze, tonery), z podaniem nazwy wykonawcy, wartości umowy, przedmiotu umowy ( producent, model urządzenia), wraz z cenami jednostkowymi materiałów eksploatacyjnych oferowanych przez wykonawców?

Wykonawca wnosi również o wgląd do ww. obowiązujących umów wraz z ich załącznikami obejmującymi oferty wykonawców.

Ponadto, pragnę poinformować, że treść wniosku o udostępnienie informacji publicznej ponad wszelką wątpliwość nie dotyczy informacji, które podlegają przetworzeniu w myśl art. 3 ust.l pkt u.o.d.i.p. Zgodnie z treścią utrwalonego orzecznictwa w tym zakresie „Takie czynności organu, jak selekcja dokumentów, ich analiza pod względem treści, sq zwykłymi zabiegami związanymi z rozpatrywaniem wniosku o udzielenie informacji publicznej i nie noszą cech przetworzonej informacji/' „Uznanie żądanej informacji za informacji za informację przetworzoną wymaga od organu rzetelnego uzasadnienia takiej kwalifikacji, ale nie może posiadać cech autorytarnych."

Jednocześnie pragnę wskazać, że zgodnie z art. 13 ust. 1 u.o.d.i.p. udostępnienie na wniosek powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Mając na uwadze powyższe, uprzejmie proszę o niezwłoczne udostępnienie wnioskowanych informacji na adres e-mailowy: ... . Jednocześnie wskazuję, że termin 14-dniowy wskazany w u.o.d.i.p. jest terminem granicznym, a udostępnienie informacji powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki.

Odpowiedź z dnia 16.08.2023

W odpowiedzi na Pana wniosek z dnia 03 sierpnia 2023 r. o udostępnienie informacji publicznej na podstawie art. 12 i 13 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2022r. , poz. 902) dotyczącej eksploatowanych drukarek informuję, że w Starostwo Powiatowe w Hajnówce dysponuje poniżej wymienionymi urządzeniami drukującymi:

  1. a) Konica Minolta Bizhub C284 i 224 szt. 10 - wynajem
  2. b) Konica Minolta Bizhub C 3320i 3 - wynajem
  3. c) UTAX P-4020 MFP 5 - wynajem
  4. d) UTAX P-4020 DN 7 - wynajem

e)Sharp AR 6020V  szt. 1- własność

f)Xerox Wersalink C7020  szt. 1 -własność

  1. g) Konica Minolta Bizhub 164 szt.1 - własność
  2. h) drukarki OKI 7 - własność

Natomiast odnośnie postępowania  dotyczącego dostawy, najmu, dzierżawy urządzeń drukujących  oraz dostawy materiałów eksploatacyjnych dla Starostwa Powiatowego w Hajnówce dokonano wyboru firmy w marcu 2020 r. na podstawie zapytania ofertowego zgodnie z Zarządzeniem  Starosty Hajnowskiego w sprawie Regulaminu udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej nieprzekraczającej kwoty 130 000 zł netto. W ramach tego samego zapytania założono również dostawę materiałów eksploatacyjnych (tusze, tonery) do wynajmowanych drukarek oraz drukarek będących naszą własnością. Umowę podpisano na okres od 1 kwietnia do 31 grudnia 2020r. następnie umowa ta została przedłużona na okres od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2023r. (w załączeniu skan ofert, które wpłynęły w ramach prowadzonego postępowania i skan umowy ). Materiały eksploatacyjne do drukarek OKI kupowane są z wolnej ręki.

System zarządzania drukiem zapewnia firma Copycenter w ramach podpisanej umowy.

W chwili obecnej nie toczą się żadne postępowania dotyczące nabycia, najmu bądź dzierżawy urządzeń drukujących jak i usług związanych  z drukiem.

 

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Powiatu Hajnowskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Starosta Hajnowski Andrzej Skiepko

Data wytworzenia: 2023-09-27

Wprowadzający: Katarzyna Miszczuk

Data modyfikacji: 2023-09-27

Opublikował: Katarzyna Miszczuk

Data publikacji: 2023-09-27