Wniosek OA.1431.16.2024
Wniosek z dnia 14 lutego 2024 r.:
Działając w imieniu Koba Sp. z o.o., na podstawie art. 2 ust. 3 pkt 1) i art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2020 r. poz. 2176) wnoszę o udostępnienie informacji publicznej w zakresie:
— udostępnienia informacji publicznej w zakresie grup rejestrowych działek ewidencyjnych, znajdujących się w zasobach Geoportalu
Proszę o udostępnienie w/w informacji w formie elektronicznej np. w fonnacie WFS/CSV/shapefile.
Uzasadnienie
Przedmiotowe dane pozwolą określić strukturę właścicielską poszczególnych nieruchomości, co jest kluczowe w procesie pozyskiwania zgód właścicieli nieruchomości na posadowienie na ich terenie sieci telekomunikacyjnej. Zaznaczyć należy, że pozyskanie informacji o tym czy dana działka jest własnością osoby prywatnej czy też podmiotu publicznego na jak najwcześniejszym etapie przyczynia się do szybszej realizacji inwestycji, ponieważ przyspiesza proces pozyskiwania zgód oraz umożliwia wybieranie rozwiązań preferujących przebieg sieci w przestrzeni niemchomości znajdujących się we władaniu publicznym. Sieć telekomunikacyjna ma bowiem charakter liniowy — a zatem brak zgody jednego właściciela działki, na której ma się znaleźć choćby niewielki fragment sieci może niekiedy zablokować podłączenie do sieci kilku miejscowości przez okres nawet dwóch lat.
Tym. samym udzielenie dostępu do wskazanych we wniosku informacji leży w interesie publicznym, ponieważ przyczyni się do przyspieszenia realizacji inwestycji celu publicznego jakim jest budowa sieci telekomunikacyjnej - dotyczy bowiem łączności publicznej, definiowanej w art. 4 pkt 18) ustawy o gospodarce nieruchomościami jako infrastruktura telekomunikacyjna służąca zapewnieniu publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych w rozumieniu przepisów prawa telekomunikacyjnego. Ponadto rozwój inwestycji telekomunikacyjnych pozwala na podłączanie do sieci Internetu szerokopasmowego coraz większej ilości gospodarstw domowych. Natomiast szerokopasmowy dostęp do Internetu, stanowi katalizator wzrostu gospodarczego, zarówno -w skali globalnej, jak i-regionalnej oraz ma duży wpływ na rozwój społeczeństw. Badania wskazują, że internet ma silniejszy wpływ na produktywność w tych branżach, które mają wysokie koszty transakcyjne np. usługi finansowe lub wysoką intensywność pracy. Przeprowadzone analizy wskazują na wpływ przewodowego szerokopasmowego dostępu do intemetu na samozatrudnienie, na produktywność wyrażaną obrotami na pracownika oraz aktywnością międzynarodową. W wypadku łączy bezprzew-odowych, nie stwierdzono istotnych korelacji pomiędzy którymikolwiek ze wskaźników. Zatem stwierdzono, że łącza przewodowe mają większy wpływ na przedsiębiorczość niż łącza bezprzewodow-e, gdyż użytkownicy łączy stałych korzystają również z bezprzewodowych jako komplementarnego sposobu dostępu. Współczesne badania ekonomiczne upatrują w innowacjach związanych z rozwojem technologii internetowych źródło napędu rozwoju gospodarczego, którego pozytywne efekty odnotowywane są jednak przede wszystkim w perspektywie długookresowej. Informatyzacja społeczeństwu, z upływem czasu prowadzi do poprawy jakości i komfortu życia, wzrostu płac związanego z ograniczeniem zatrudnienia na stanowiskach mało produktywnych, zanikiem sektorów5 o niskim poziomie produktywności i stopniowym rozwojem w ich miejsce gałęzi gospodarki opartych na wiedzy i innowacjach. Kolejnym istotnym aspektem rozwoju społeczeństwa, na który wpływ ma szerokopasmowy dostęp do Intemetu jest edukacja— Internet stanowi bowiem przede wszystkim źródło szybkiego dostępu do informacji z bardzo wielu dziedzin"- potrzebnych zarówno uczniom jak i nauczycielom. Dostęp do Intemetu to również możliwość udziału w różnorodnej ofercie szkoleń i innych fomi dokształcania prowadzonych online. Zaznaczyć również należy, że możliwość świadczenia usług telekomunikacyjnych przez kolejnych operatorów na danym obszarze sprzyja rozwojowi konkurencji na danym rynku. Natomiast istnienie konkurencji na danym rynku jest korzystne przede wszystkim dla odbiorców tych usług, poniewnż zapewnia: niższe ceny oferowane na tym rynku (przedsiębiorcy aby pozyskać klienta ofemją usługi w atrakcyjnych cenach), wysoką jakość usług, większy wybór oferowanych produktów, a także ich innowacyjność (konkurencja sprzyja opracowywaniu nowych rozwiązań).
W związku z powyższym, wnoszę jak na wstępie.
Metryka strony