Wniosek OA.1432.26.2024
Działając na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępnie do informacji publicznej (Dz. U. 2019 poz. 1429), wnoszę o niezwłoczne (nie później niż w terminie 14 dni) przesłanie następujących informacji bądź dokumentów:
1. Nazw oraz adresów siedzib wykonawców, którym w 2023 roku (w okresie od 01.09.2023 r. do 31.12.2023) oraz w 2024 roku (w okresie od 01.01.2024 r. do 29.02.2024 r.) w związku z realizacją umów o udzielenie zamówienia publicznego (tj. umów zawartych po przeprowadzeniu postępowania w ramach ustawy prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. lub ustawy prawo zamówień publicznych z dnia 11.09.2019 r.), naliczono karę umowną, ze wskazaniem:
- wysokości wynagrodzenia wykonawcy w związku z realizacją umowy o udzielenie zamówienia,
- wysokości kary umownej,
- daty naliczenia kary umownej,
- nr umowy o udzielenie zamówienia publicznego oraz,
- nazwy oraz numeru (jeżeli został nadany) postępowania w ramach którego zawarto umowę o udzielenie zamówienia publicznego.
2. Dokumentów potwierdzających naliczenie kary umownej w 2023 roku (wr okresie od 01.09.2023 r. do 31.12.2023 r.) oraz w 2024 roku (w okresie od 01.01.2024 r. do 29.02.2024 r.) (np. protokoły odbioru, pisma do wykonawców, tioty obciążeniowe);
3. Nazw oraz adresów siedzib wykonawców, z którymi w 2023 roku (w okresie od 01.09.2023 r. do 31.12.2023) oraz w 2024 roku (w okresie od 01.01.2024 r. do 29.02.2024 r.) w związku z realizacją umów o udzielenie zamówienia publicznego (tj. umów zawartych po przeprowadzeniu postępowania w ramach ustawy prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. lub ustawy prawo zamówień publicznych z dnia 11.09.2019 r.) rozwiązano umowę w sprawie zamówienia publicznego, wypowiedziano umowę lub od umowy odstąpiono w związku z nienależytym wykonaniem ww. umów (tj. z winy wykonawcy) , ze wskazaniem:
7. Protokołów z postępowań wraz z pismami do wykonawców w sprawie wykluczenia w związku z wystąpieniem w prowadzonym przez siebie postępowaniu przesłanki, o której mowa w art. 109 ust. 1 pkt. 10 p.z.p w 2023 roku (w okresie od 01.09.2023 r. do 31.12.2023 r.) oraz w 2024 roku (w okresie od 01.01.2024 r. do 29.02.2024 r.).
Informacje, o których mowa w pkt. 6 i 7 przedmiotowego wniosku zamawiający udostępnia na podstawie art. 74 ust. 1 p.z.p., zgodnie z którym protokół postępowania (który obejmuje również wyniki badania i oceny ofert, wraz z podaniem imion, nazwisk albo nazw wykonawców) jest jawny i udostępniany na wniosek.
Ww. informacje (z pkt. 1 - 7) należy udostępnić w formie skanów pism lub raportów w których znajdują się ww. informacje, wyłącznie w formie elektronicznej przesyłając na adres:...
Uzasadnienie
Nie ulega wątpliwości, że informacje (związane z realizacją umów o udzielenie zamówienia publicznego), o które wnioskuje Wnioskodawca stanowią informację publiczną, nie mającą charakteru informacji przetworzonej.
Jak wynika z ugruntowanej Unii orzeczniczej sądów administracyjnych (m.in. wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu z dnia22 sierpnia 2018 r.; II SA/Op 334/18) informację publiczną stanowią w7 szczególności materiały dokumentujące fakt lub sposób zadysponowania majątkiem publicznym, w tym treść i postać umów cywilnoprawnych dotyczących takiego majątku. Tym samym umowy cywilnoprawne z podmiotami wskazanymi w art. 4 ust. 1 ustawy są informacją publiczną.
Z kolei, jak przyjmuje się w orzecznictwie, informacją publiczną przetworzoną jest informacja, która w chwili złożenia wniosku w zasadzie nie istnieje w kształcie objętym wnioskiem, a niezbędnym, podstawowym warunkiem jej wytworzenia jest przeprowadzenie przez podmiot zobowiązany pewnych czynności analitycznych, organizacyjnych i intelektualnych w oparciu o posiadane informacje proste. Inaczej mówiąc udostępnienie żądanej informacji nie stanowi tylko technicznego przeniesienie danych, lecz wymaga potrzeby przeprowadzenia odpowiednich analiz, obliczeń, zestawień, wyciągów, czy usuwania danych chronionych prawem, które to zabiegi czynią informacje proste, informacją przetworzoną. Informacja przetworzona, to informacja, którą podmiot zobowiązany na dzień złożenia wniosku nie dysponuje (nie posiada gotowej informacji odpowiadającej żądaniu) w związku z czym, jej udostępnienie wymaga podjęcia dodatkowych czynności połączonych z sięgnięciem do dokumentacji źródłowej oraz zaangażowaniem do tych czynności określonych środków osobowych i finansowych, której wytworzenie wymaga intelektualnego zaangażowania. Informacja przetworzona jest więc jakościowo nową informacją powstałą w wyniku czynności technicznych i określonego działania intelektualnego na zbiorze informacji prostych już znajdujących się w posiadaniu podmiotu zobowiązanego, przygotowaną specjalnie dla wnioskodawcy według wskazanych przez niego kryteriów.
Ponadto, od przetworzenia informacji należy odróżnić proces "przekształcenia", który jest jedynie technicznym zabiegiem, w wyniku którego zewnętrzna forma informacji prostej ulega przekształceniu.
Odpowiedź z dnia 02.04.2024:
W odpowiedzi na Pana wniosek z dnia 19 marca 2024 r. o udostępnienie informacji publicznej na podstawie przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2022r. , poz. 902) informuję jak niżej:
1-2 . W okresie od 01 września 2023r. do 31 grudnia 2023r. oraz w okresie od 01 stycznia 2024r. do 29 lutego 2024r. nie naliczano kar żadnym wykonawcom, a zatem nie posiadamy żadnych dokumentów związanych z naliczaniem kar.
3-4. W okresie 01 września 2023r. do 31 grudnia 2023r. oraz w okresie od 01 stycznia 2024r. do 29 lutego 2024r.. nie rozwiązano, nie wypowiedziano i nie odstąpiono od realizacji umowy z żadnym z wykonawców, a zatem nie posiadamy żadnych dokumentów związanych z rozwiązaniem, wypowiedzeniem bądź odstąpieniem od umowy.
- W okresie od 01 września 2023r. do 31 grudnia 2023r. oraz w okresie od 01 stycznia 2024r. do 29 lutego 2024r. nie pozywano wykonawców o zapłatę.
6-7. W okresie od 01 września 2023r. do 31 grudnia 2023r. oraz w okresie od 01 stycznia 2024r. do 29 lutego 2024r.. zamawiający nie wykluczał z postępowania o udzielenie zamówienia, żadnego z wykonawców, którzy w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawili informacje wprowadzające w błąd zamawiającego co mogło mieć wpływ na decyzje podejmowane przez Zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w związku z tym iż nie wystąpiły przesłanki wynikające z art. 109 ust. 1 pkt 10 ustawy prawo zamówień publicznych. Z uwagi na powyższe brak jest jakichkolwiek protokołów i pism z tym związanych.
Metryka strony