Wniosek OA.1432.50.2024

Wniosek z dnia 25.06.2024:

Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 Ustawy o dostępie do informacji publicznej                                                                                   0 udostępnienie

następujących informacji:

  1. Prosimy o podanie liczby wniosków lub pism zakwalifikowanych jako wnioski o informację o środowisku, które wpłynęły do organu w 2023 roku. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji o środowisku, które wpłynęły drogą pisemną i elektroniczną.
  2. Prosimy o podanie łącznej wysokości opłat za wyszukiwanie, przekształcenie informacji o środowisku, sporządzanie kopii dokumentów lub danych oraz ich przesłanie, które organ naliczył w 2023 r. na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko [dalej ustawa ooś].
  3. Zgodnie z art. 21 i 23 ustawy ooś organy prowadzą wykazy informacji o środowisku. Prosimy o podanie możliwych do skopiowania linków prowadzących bezpośrednio do prowadzonych wykazów.
  4. Prosimy o podanie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do rejestru wniosków o wydanie zezwolenia i o zezwoleniach na usunięcie drzewa lub krzewu, o którym mowa w art. 21 ust. 2 pkt 24 lit. f ustawy ooś.
  5. Prosimy o wskazanie stanowiska osoby odpowiedzialnej za udostępnianie informacji o środowisku, o której mowa w art. 10 ustawy ooś.
  6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby odpowiedzialnej za udostępnianie informacji o środowisku. Dla ułatwienia podajemy przykładowe obowiązki:
  • przygotowywanie projektów odpowiedzi na wnioski,
  • koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
  • prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji o środowisku,
  • redagowanie informacji do publicznie dostępnych wykazów o środowisku i/lub Biuletynu Informacji Publicznej,
  • przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania informacji o środowisku przez urząd
  • inne.

Odpowiedź z dnia 01.07.2024:

W odpowiedzi na wniosek z dnia 25 czerwca 2024 r. o udostępnienie informacji publicznej  na podstawie art. 12 i 13 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2022r. , poz. 902)   uprzejmie informuję, że:

Ad. § 1. Liczba wniosków lub pism o informacje o środowisku w 2023 r. - 4

Ad. § 2. Łączna wysokość opłat za wyszukiwanie, przekształcanie, sporządzanie kopii i przesyłanie danych w 2023 r. - nie pobierano opłat.

Ad. § 3. Link do wykazu informacji o środowisku – https://wykaz.ekoportal.pl

Ad. § 4. Link do rejestru wniosków o wydanie zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu –  https://wykaz.ekoportal.pl

Ad. § 5.  Stanowiska osób odpowiedzialnych za udostępnianie informacji o środowisku – zastępca naczelnika wydziału oraz inspektorzy w wydziale.

Ad. §6.  Zakres obowiązków osób odpowiedzialnych za udostępnianie informacji o środowisku –  przygotowywanie odpowiedzi na wnioski, terminowość przesyłania odpowiedzi, prowadzenie wykazów informacji o środowisku.

 

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Powiatu Hajnowskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Starosta Hajnowski Andrzej Skiepko

Data wytworzenia: 2024-07-08

Wprowadzający: Katarzyna Miszczuk

Data modyfikacji: 2024-07-08

Opublikował: Katarzyna Miszczuk

Data publikacji: 2024-07-08