Zamówienie Nr GK. 343-13/07 z dnia 2007-10-02 - Przeprowadzenie aktualizacji użytków i klasyfikacji gruntów
Tytuł | Przeprowadzenie aktualizacji użytków i klasyfikacji gruntów na terenie 117 obrębów geodezyjnych obejmujących gminy: Białowieża, Czyże, Czeremcha, Hajnówka, Kleszczele |
---|---|
Numer | GK. 343-13/07 |
Data wydania | 2007-10-02 |
Nr GK. 343 - 13 /07
Według rozdzielnika
Z A P Y T A N I E O C E N Ę
Stosownie do art. 69 i 70 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz.U.z 2006 roku Nr 164, poz. 1163 - z późn. zmianami) Starostwo Powiatowe w Hajnówce zaprasza do składania ofert na przeprowadzenie aktualizacji użytków i klasyfikacji gruntów w trybie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 04 czerwca 1956 roku w sprawie klasyfikacji gruntów ( Dz. U. Nr 19 poz. 97) i rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 08 stycznia 1957 roku (Dz.U. Nr 5, poz. 21) zmieniającego rozporządzenie z dnia 04 czerwca 1956 roku w sprawie klasyfikacji gruntów) oraz ustawy z dnia 17 maja 1989 roku - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2005 r. Nr 240, poz. 2027- z późniejszymi zmianami).
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia.
1. Zleceniodawca
Starostwo Powiatowe w Hajnówce 17-200 Hajnówka ul. A. Zina 1.
2. Opis przedmiotu zamówienia.
Przeprowadzenie aktualizacji użytków i klasyfikacji gruntów na terenie 117 obrębów geodezyjnych obejmujących gminy: Białowieża, Czyże, Czeremcha, Hajnówka, Kleszczele
(z wyłączeniem wsi Dobrowoda oraz m. Kleszczele) i Narew, w skład których po wykluczeniu nieruchomości Lasów Państwowych, Białowieskiego Parku Narodowego , terenów PKP oraz gruntów zapisanych w ewidencji gruntów jako Ls, drogi i wody płynące - wchodzi 45 800 działek o łącznej powierzchni 47000 ha, w trybie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 04 czerwca 1956 roku w sprawie klasyfikacji gruntów ( Dz. U. Nr 19 poz. 97) i Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 08 stycznia 1957 roku (Dz.U. Nr 5, poz. 21) zmieniającego Rozporządzenie z dnia 04 czerwca 1956 roku w sprawie klasyfikacji gruntów) oraz ustawy z dnia 17 maja 1989roku - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2005 r. Nr 240, poz. 2027- z późniejszymi zmianami) i Rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29.03.2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków .
Mapa ewidencyjna w wersji analogowej prowadzona jest w części obrębów w układzie lokalnym i w części obrębów w układzie „65”. W wersji numerycznej prowadzona jest w układach „65” i „2000” w programie EWMAPA FB V.8.0.
3. Realizacja prac:
3.1.Pozyskać w Starostwie Powiatowym we własnym zakresie niezbędne materiały do wykonania przedmiotowych prac.
3.2. Wykonawca prac klasyfikacyjnych, przy udziale zainteresowanych, wykona prace polowe, obejmujące:
- badania profilu glebowego zmienionych użytków gruntowych, określając między innymi skład granulometryczny, typ, rodzaj i gatunek gleby
- określenia rodzaju siedlisk leśnych i zbiorowisk roślinnych na użytkach zielonych
- wyodrębnienia nieużytków
- określenie kompleksów rolniczej przydatności gleb
- ustalenie w terenie zasięgu konturów zmienionych użytków gruntowych
- zamierzenie w terenie odkrywek glebowych, konturów klas i typów gleb
- ustalenie klas zmienionych użytków gruntowych.
3.3. Na klasyfikacyjnym szkicu polowym i mapie, elementy klasyfikacyjne wykazać zgodnie z instrukcją w sprawie przeprowadzenia klasyfikacji gleboznawczej gruntów, stanowiącej
załącznik do Zarządzenia nr 127 Ministra Rolnictwa z dnia 14 czerwca 1956 roku.
3.4. Numerację zmienionych konturów użytków stosować zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3.5. Przy pozyskaniu współrzędnych punktów granicznych obrębu, należy przestrzegać zasady, aby przyjmować już istniejące współrzędne punktów granicznych obrębów sąsiadujących,
pozyskane w ramach niniejszej roboty lub funkcjonujące w PODGiK w Hajnówce w ramach prowadzonej mapy numerycznej.
3.6. Termin wyłożenia mapy projektu zmiany klasyfikacji określi Starosta, powiadamiając sołtysa który zwoła zebranie ogólne mieszkańców, na którym przedstawiciel Starosty i wykonawca
między innymi:
- zapoznają zainteresowanych z wynikami projektowanych zmian,
- poinformują zainteresowanych o 7-dniowym terminie wyłożenia mapy i protokołu projektu klasyfikacji,
- poinformują o możliwości składania zastrzeżeń na przeprowadzoną klasyfikację,
- sporządzą protokół z przeprowadzonego zebrania.
3.7. Po okresie wyłożenia mapy, złożone zastrzeżenia na przeprowadzoną klasyfikację zmienianych użytków gruntowych, rozpatrzy Starosta wraz z klasyfikatorem upoważnionym przez
Wojewodę do kontroli klasyfikacji.
3.8. Wykonawca opracuje niezbędną dokumentację do wprowadzenia zmian w operacie ewidencji
gruntów i budynków:
- rozliczy powierzchnię w działce zmienionych konturów użytków i klas,
- sporządzi uproszczone wykazy zmian gruntowych
- przekaże zaktualizowaną bazę graficzną klasoużytków
- przekaże zaktualizowaną część opisową ewidencji gruntów
- uzupełni istniejące mapy ewidencyjne i zasadnicze o dane z opracowania.
3.9. Wykonawca operat klasyfikacyjny przekaże do PODKiK w Hajnówce.
3.10.Wykonawca we własnym zakresie powoła inspektora ds. klasyfikacji gruntów.
4.Termin wykonania zamówienia .
- na terenie gmin: Czyże, Hajnówka i Kleszczele, w skład których wchodzi 58 obrębów, 22 342 działek o łącznej pow. 26 016 ha do dnia 15 listopada 2008 roku ;
- na terenie gmin: Białowieża, Czeremcha i Narew, w skład których wchodzi 59 obrębów, 23 456 działek o łącznej pow. 20 852 ha do dnia 15 listopada 2009 roku.
5. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert
Ofertę należy złożyć w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Hajnówce w pokoju nr 19 (I piętro) w terminie do dnia 12 października 2007 roku do godz. 11 30.
Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Starostwa w pokoju nr 29, dnia 12 października 2007 roku o godz. 12-ej.
6. Sposób przygotowania ofert.
- Każdy oferent może złożyć jedną ofertę.
- Oferta powinna być sporządzona w jednym egzemplarzu w formie pisemnej i pismem czytelnym, w języku polskim. Ewentualne poprawki i skreślenia muszą być sygnowane podpisem oferenta.
- Oferta i wszystkie oświadczenia muszą zawierać nazwę i adres oferenta, pieczątkę nagłówkową firmy oraz podpis i pieczątkę imienną osoby upoważnionej do występowania w imieniu oferenta.
- W ofercie powinna być podana cyfrowo i słownie cena z wyodrębnieniem podatku VAT.
- Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystej, zamkniętej kopercie oznaczonej napisem „ Oferta na aktualizację klasyfikacji gruntów. Nie otwierać przed dniem 12 .10. 2007 roku do godz.12-ej.
- Do ofert należy dołączyć komplet dokumentów żądanych w pkt. 7 niniejszej specyfikacji. Każda strona oferty powinna być ponumerowana . Oferta bądź oświadczenie podpisane przez osobę
inną niż oferent musi zawierać dokument potwierdzający odpowiednie uprawnienia do składania oświadczeń w imieniu oferenta – umowa spółki itp.
- Oferty złożone po wyznaczonym terminie zostaną zwrócone bez otwierania.
- Oferent ma prawo przed upływem terminu składania ofert zmienić ofertę lub wycofać się z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia z napisem na kopercie odpowiednio
„ZAMIANA” lub „WYCOFANE”. Koperty oznaczone „WYCOFANE”, po stwierdzeniu poprawności postępowania oferenta nie będą otwierane.
7. Warunki wymagane od oferentów
- Uprawnienie do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymogami ustawowymi-aktualny wpis, odpis lub zaświadczenie z właściwego rejestru o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub rejestru sądowego
- spełnienie wymogów art. 22 ust.1 ustawy z dnia 29.01.2004 roku –Prawo zamówień publicznych (zał. 2 - wypełnić)
- posiadanie co najmniej dwóch 3 osobowych zespołów geodezyjnych i 2 klasyfikatorów. (zał. nr 3 - wypełnić ), wraz z imiennym wykazem pracowników przewidzianych do realizacji zamówienia.
- posiadanie uprawnień geodezyjnych w zakresie 2 i uprawnień klasyfikatora przez właściciela firmy lub pracowników - dołączenie kopii uprawnień stosownych do przedmiotu zamówienia.
- przyjęcie bez zastrzeżeń warunków niniejszej specyfikacji – oświadczenie, że oferent zapoznał się SIWZ i akceptuje bez zastrzeżeń jego treść
- oświadczenie o udzieleniu minimum 3 letniej gwarancji.
- wypełnienie i podpisanie formularza oferty (zał. nr 1) –wyłącznie na druku zamawiającego
- oświadczenie potwierdzające wykonanie zamówienia do dnia 15 listopada 2008 roku (Czyże, Hajnówka i Kleszczele) i 15 listopada 2009 roku (Białowieża, Czeremcha i Narew).
8. Termin związania ofertą.
Wykonawca jest związany z ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert tj. dnia 12 października 2007 roku i kończy się 10 listopada 2007 roku.
9. Sposób oceny ofert
Każdy z wykonawców może zaproponować tylko jedną cenę i nie może jej zmienić. Nie prowadzi się negocjacji w sprawie ceny. Zamawiający dokona otwarcia ofert w terminie wykazanym w pkt. 5. Sprawdzi nienaruszalność ofert, ich oznakowanie i ogłosi nazwę i adres oferenta, którego oferta będzie otwierana , a także cenę oferty, okres gwarancji, terminy realizacji zamówienia. Powyższe zostanie odnotowane w protokole postępowania. Koperty oznaczone „Wycofane” i „Zamiana” zostaną otwarte w pierwszej kolejności. Koperty z oznaczeniem „Wycofane” nie będą otwierane. Oferty złożone po terminie zostaną zwrócone bez otwierania. Jedynym kryterium wyboru oferty będzie cena brutto.
10. Przysługujące środki odwoławcze
Oferentom, których interes prawny doznał uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego zasad określonych w ustawie prawo zamówień publicznych, przysługują środki odwoławcze przewidziane w/w ustawą.
Oferent ma prawo złożyć protest w terminie 7 dni od daty, w której powziął lub mógł powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę protestu. Protest wniesiony po terminie odrzuca się bez rozpatrywania.
Protest musi zawierać:
- wskazanie zapisu ustawy, którego zdaniem protestującego został naruszony przez Zamawiającego
- wskazanie naruszenia interesu prawnego oferenta
- wskazanie związku przyczynowego pomiędzy naruszeniem ustawy a naruszeniem interesu prawnego oferenta
- żądanie protestującego
- uzasadnienie żądania
Wniesienie protestu możliwe jest tylko przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Rozstrzygnięcie protestu przez Zamawiającego następuje w terminie 10 dni od daty jego wniesienia. Brak rozstrzygnięcia protestu w tym terminie uznaje się za jego oddalenie. Od rozstrzygnięcia protestu lub braku rozpatrzenia w terminie, przysługuje odwołanie do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z jednoczesnym powiadomieniem Zamawiającego.
Od odwołania pobiera się wpis.
Odwołanie można wnieść w ciągu 5 dni od daty otrzymania rozstrzygnięcia protestu lub upływu terminu na jego rozpatrzenie.
11. Sposób płatności za wykonanie przedmiotu zamówienia.
Wykonawca prac przedłoży fakturę VAT Zamawiającemu po protokólarnym przyjęciu roboty i przyjęciu operatu technicznego do Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjno-Kartograficznego w Hajnówce. Płatność nastąpi w dwóch etapach, 40 % wartości należności wynikającej z umowy w 2008 roku i 60 % w 2009 roku, w ciągu 14 dni od daty przedłożenia faktury.
12.Uprawnionymi do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami ze strony Zamawiającego w sprawach związanych z postępowaniem przetargowym jest:
- Konstanty Wawreszuk – Geodeta Powiatowy , pokój nr 29, tel. (085) 6822029
- Nina Siemieniaka - inspektor, pokój nr 30 tel. (085) 682 60 89.
W trakcie postępowania Zamawiający będzie porozumiewać się z wykonawcami w formie pisemnej, przy czym dopuszcza się wzajemne przekazywanie informacji za pomocą faksu. Informacje przekazane faksem muszą być niezwłocznie potwierdzone pisemnie. Stosownie do art. 38 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych wykonawcy mogą zwracać się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w formie pisemnej. Zamawiający jest obowiązany niezwłocznie udzielić wyjaśnień, chyba że prośba o wyjaśnienie treści specyfikacji wpłynęła do Zamawiającego na mniej niż 6 dni przed terminem otwarcia ofert.
Metryka strony