Zamówienie Nr OA. 272.68.2022 z dnia 2022-08-01 - Zaproszenie do negocjacji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie zamówienia z wolnej ręki
Tytuł | Zaproszenie do negocjacji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie zamówienia z wolnej ręki |
---|---|
Numer | OA. 272.68.2022 |
Data wydania | 2022-08-01 |
Hajnówka 1.08.2022r.
272.68.2022r.
InterTIM Spółka z o.o.
ul. Noniewicza 85B lok. IV;
Suwałki 16 – 400
ZAPROSZENIE
do negocjacji
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie zamówienia z wolnej ręki zgodnie z art. 305 pkt 2 ustawy z dnia 11 września 2019r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021r. , poz. 1129 ze zm.) pn: „Pełnienie funkcji inspektora nadzoru i kontroli prac scaleniowych w ramach operacji pn:” Realizacja projektu scalenia gruntów wraz z zagospodarowaniem poscaleniowym obiektu Nowiny – Usnarszczyzna”
Projekt dofinansowany w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Działanie 4 Inwestycje w środki trwałe. Poddziałanie 4.3 Wsparcie na inwestycje związane z rozwojem, modernizacją i dostosowywaniem rolnictwa i leśnictwa
Kod CPV: 71700000-5 Usługi nadzoru i kontroli
ZAMAWIAJĄCY:
Powiat Hajnowski
- A. Zina 1
17-200 Hajnówka
Sporządził:
Zatwierdził:
Hajnówka, dnia 1.08.2022r.
- Nazwa oraz adres Zamawiającego.
Powiat Hajnowski
ul. A. Zina 1, 17-200 Hajnówka
NIP 603-00-17-563
tel. (85) 682 27 18
Adres e-mail: starostwo@powiat.hajnowka.pl
Adres strony internetowej: www.powiat.hajnowka.pl
- Tryb udzielenia zamówienia.
- Niniejsze postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki zgodnie z art. 305 pkt 2 ustawy z dnia 11 września 2019r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021r. , poz. 1129 ze zm.), w którym Zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym Wykonawcą
- W postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie podstawowym ,zgodnie z art. 275 pkt 1 ustawy pzp ogłoszonym w BZP Nr 2022/BZP 00243542/01 z dnia 7 lipca 2022r. nie złożono żadnej oferty i postępowanie zostało unieważnione zaś pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione.
- Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 48 780,49 zł netto.
III. Termin, zakres i sposób negocjacji
- Zamawiający zaprasza Wykonawcę do negocjacji w niniejszym postępowaniu w sprawie udzielenia zamówienia publicznego.
- Negocjacje odbędą się w dniu 22 sierpnia 2022r. o godz. 10:00 w siedzibie Zamawiajacego przy ul. A. Zina 1 w Hajnówce- sala Nr 12
- Przedmiotem negocjacji będzie:
- cena za realizację zamówienia
- postanowienia umowy, które zostaną w niej zawarte po przeprowadzeniu niniejszego postępowania
- Cenę należy rozumieć jako cenę w rozumieniu art. 3 ust.1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014r. o informowaniu o cenach towarów i usług(Dz. U. z 2019r. , poz. 178)
- Strony ustalą w toku negocjacji cenę brutto za realizację całości przedmiotu zamówienia wraz z należnym podatkiem VAT. Cena będzie stanowiła maksymalną wartość umowy .
- Cena musi być wyrażona w złotych polskich. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych.
- Cena musi być podana w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z art. 106e ust. 11 ustawy z dnia 11 marca 2004. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022r. , poz. 931 ze zm.)
- Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania Zamawiającego, obejmować wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należnej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia. Cena ustalona w negocjacjach jest ceną ostateczną niepodlegającą dalszym negocjacjom i wyczerpująca wszystkie należności Wykonawcy wobec Zamawiającego związane z realizacją przedmiotu zamówienia. W przypadku osoby fizycznej nie prowadzącej działalnosci gospodarczej cena musi uwzględniać także wszystkie koszty jakie poniesie Zamawiający w związku z realizacją umowy z tytułu ubezpieczeń społecznych i należności podatkowych, a których obowiązek odprowadzania wynika z przepisów prawa.
- Oprócz umowy podstawą do prowadzenia negocjacji będzie dostarczony przez Wykonawcę opis sposobu obliczania ceny za poszczególne zadania realizowane w ramach niniejszego zamówienia (min: koszty dojazdów, koszty wynagrodzenia , koszty delegacji itp.).
- Wykonawca musi zadeklarować od 3 do 5 miesięcznie kontaktów inspektora nadzoru z Wykonawcą prac scaleniowych.
- Opis przedmiotu zamówienia.
- Przedmiotem zamówienia jest „Pełnienie funkcji inspektora nadzoru i kontroli prac scaleniowych w ramach operacji pn:” Realizacja projektu scalenia gruntów wraz z zagospodarowaniem poscaleniowym obiektu Nowiny – Usnarszczyzna”, obejmującym obręby geodezyjne: Nowiny, Usnarszczyzna i działki nr 201, 203, 204, 236, 237, 238, położone w obrębie Koweła, gmina Narew, powiat hajnowski o łącznej powierzchni 209,2787 ha. Projekt scalenia gruntów wraz z zagospodarowaniem poscaleniowym obiektu Nowiny - Usnarszczyzna" gm. Narew, pow. Hajnowski, woj. Podlaskie, realizowany jest w ramach poddziałania „Wsparcie na inwestycje związane z rozwojem, modernizacją i dostosowywaniem rolnictwa i leśnictwa dla operacji typu „Scalanie gruntów” objętego PROW na lata 2014-2020.
- Do zakresu obowiązków inspektora nadzoru należeć będzie w szczególności:
- kontrola postępu, poprawności i jakości wykonywanych prac scaleniowych na każdym etapie operacji w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, wytycznymi dotyczącymi realizacji projektu, normami technicznymi, standardami oraz uznanymi zasadami techniki i sztuki geodezyjnej,
- kontakty z wykonawcą prac scaleniowych, zgodnie z częstotliwością zadeklarowaną w ofercie – przeprowadzenie w imieniu Zamawiającego uzgodnień dot. sposobu wykonywania prac technicznych, weryfikacja ustaleń zawartych w dzienniku robót,
- bieżące kontakty z Zamawiającym na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia,
- udział w spotkaniach i zebraniach dotyczących wykonywania prac scaleniowych,
- uczestnictwo w komisyjnych odbiorach prac zrealizowanych przez Wykonawcę w ramach poszczególnych zadań oraz w odbiorze końcowym operatu scaleniowego,
- wsparcie merytoryczne organu w procesie rozpatrywania zastrzeżeń do projektu scalenia gruntów,
- monitorowanie przebiegu prac realizowanych przez Wykonawcę,
- sporządzanie protokołów kontroli prac związanych z realizacją prac scaleniowych,
- w przypadku zaistnienia kwestii spornych (problematycznych), dotyczących przedmiotu zamówienia, oraz uwag, zarzutów i zastrzeżeń zgłaszanych przez uczestników scalenia, niezwłocznie tj. nie później niż w terminie do 7 dni - weryfikacja stanu prawnego i faktycznego (w tym na gruncie) i zajęcie stanowiska w przedmiotowej sprawie, w formie pisemnej.,
- opiniowanie projektu decyzji o zatwierdzeniu projektu scalenia gruntów,
zgodnie ze szczegółowym zakresem prac wykonywanych przez Wojewódzkie Biuro Geodezji w Białymstoku określającym następujące zadania:
- Sporządzenie wykazu uczestników scalenia.
- Sporządzenie protokołów z badania Ksiąg Wieczystych i wykazu rozbieżności.
- Założenie osnowy pomiarowej.
- Ustalenie granic zewnętrznych obiektu, sporządzenie protokołów granicznych.
- Sporządzenie dokumentacji niezbędnej do sprostowania błędnych powierzchni działek ewidencyjnych w EGiB.
- Opracowanie projektu ogólnego.
- Kontrola terenowa.
- Przeprowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów i aktualizacja-weryfikacja użytków gruntowych.
- Przeprowadzenie szacunku gruntów i jego części składowych.
- Sporządzenie rejestru przed scaleniem.
- Indywidualne zapoznanie uczestników scalenia z wynikami szacunku gruntów i jego części składowych.
- Zebranie życzeń co do przyszłej lokalizacji ekwiwalentów należnych uczestnikom scalenia.
- Sporządzenie szkicu rozmieszczenia projektowanych działek (ustawka) - projekt wstępny.
- Zebranie oświadczeń uczestników scalenia w sprawie projektu wstępnego.
- Opracowanie projektu szczegółowego.
- Sporządzenie wykazu potrąceń.
- Sporządzenie wykazu zaprojektowanych ekwiwalentów i szkiców wyznaczenia projektu.
- Sporządzenie rejestru po scaleniu, sporządzenie wykazu dopłat i spłat.
- Wyznaczenie i utrwalenie projektu scalenia.
- Okazanie projektu scalenia gruntów uczestnikom scalenia.
- Sporządzenie dokumentacji niezbędnej do naliczenia ulg w podatku gruntowym.
- Sporządzenie dokumentacji do ujawnienia nowego stanu w KW.
- Sporządzenie dokumentacji niezbędnej do wprowadzenia zmian w EGiB w zakresie projektu scalenia gruntów.
- Przygotowanie danych niezbędnych do zasilenia baz BDOT500, GESUT, EGIB w zakresie motywów sytuacyjnych.
- Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik Nr 1 do zaproszenia do negocjacji.
- Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
- Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
- Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 pzp.
- Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
- Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
- Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenie wykonania zamówienia podwykonawcom. W związku z tym Zamawiający wymaga:
1) wskazania części zamówienia, której wykonanie powierzone zostanie podwykonawcom oraz podania nazw podwykonawców wraz z przedmiotem umów o podwykonawstwo, dla których są oni proponowani,
2) niezwłocznego informowania o wszelkich zmianach dotyczących podwykonawców, które wystąpią w trakcie wykonywania zamówienia i uzyskania na te zmiany zgody Zamawiającego.
- Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
- Termin wykonania zamówienia.
Wykonawca zobowiązuje się do wykonania zamówienia w terminie do dnia 8 grudnia 2022r. Termin wykonania zadania nie podlega negocjacji.
- Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy
- Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy, określone zostały w załączniku do niniejszego zaproszenia.
- Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy PZP oraz wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego
- Zmiany umowy pod rygorem nieważności wymagają zachowania formy pisemnej.
- Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu, których Zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej
- W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/ oraz za pomocą ePUAP https://epuap.gov.pl/wps/portal (adres skrzynki ePUAP Starostwa Powiatowego: 23f0tg2rlj)
- Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
- W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywać się będzie elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP, udostępnionego przez miniPortal (Formularz do komunikacji) oraz poczty elektronicznej e-mail: wpietruczuk@powiat.hajnowka.pl. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem referencyjnym postępowania. (ID postępowania OA.272.68.2022
- Negocjacje prowadzone będą w formie komunikacji ustnej, na warunkach i w zakresie opisanym w rozdziale III.
- Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspx.
- Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegać postanowień tego regulaminu.
- Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
- Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 pzp, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
- Wykonawca zobowiązany jest składać wszystkie dokumenty pod rygorem nieważności opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
- Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020r. poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. z 2020r. poz. 2415).
- Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w zaproszeniu do negocjacji
VII. Informacja o warunkach udziału w postępowaniu.
- O udzielenie zamówienia określonego w niniejszym zaproszeniu do negocjacji mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują:
- Inspektorem nadzoru z zakresu geodezji i kartografii dla zadań wykonywanych w ramach przedmiotu zamówienia, posiadającym:
- wymagane prawem, łącznie, aktualne uprawnienia zawodowe niezbędne do należytego wykonania przedmiotu zamówienia, określone w art. 43 pkt 1, 2 i 5 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.
- Wykonawca winien wykazać iż, osoba skierowana przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności Inspektor nadzoru i kontroli w branży geodezyjnej posiada doświadczenie przy sprawowaniu nadzoru geodezyjnego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
UWAGA!
Osoby, skierowane do realizacji zamówienia, powinny biegle posługiwać się językiem polskim. W przypadku gdy wskazane osoby, nie wykazują biegłą i fachową znajomością języka polskiego, Wykonawca jest zobowiązany zapewnić co najmniej jednego tłumacza języka polskiego, zapewniającego stałe, biegłe i fachowe tłumaczenie w kontaktach między Zamawiającym a Wykonawcą na okres i dla potrzeb realizacji umowy.
VIII. Informacja o podmiotowych środkach dowodowych
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
- nie podlegają wykluczeniu;
- spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
- W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca przedłoży:
- a) wykaz osób, o których mowa w rozdz. VII zaproszenia, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z imionami i nazwiskami tych osób, oraz wskazaniem kwalifikacji zawodowych i uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności w trakcie realizacji zamówienia oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami (Załącznik Nr 2 do zaproszenia do negocjacji)
- b) Aktualną polisę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej:
- Wykonawca załącza kopię aktualnej polisy ubezpieczeniowej, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej zawodowej związanej z rodzajem wykonywanej działalności zawodowej.
- W zakresie nieuregulowanym Pzp do oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę w postępowaniu zastosowanie mają w szczególności przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zmawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020r., poz. 2415) oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r., poz. 2452).
- Zamawiający może żądać od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy PZP, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w ust. 1 i 2, dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
- Do podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy PZP, mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosuje się odpowiednio przepis § 4 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy
- Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz wskazania nazw tychże podwykonawców.
- Wykonawca, wybrany w ramach negocjacji w zamówieniu z wolnej ręki składa na żądanie Zamawiającego przed udzieleniem zamówienia :
- oświadczenie , o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP (załącznik Nr 3 i 4 do zaproszenia)
- podmiotowe środki dowodowe określone w rozdziale VIII niniejszego zaproszenia
- Złożenie, uzupełnienie lub poprawienie oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, lub podmiotowych środków dowodowych nie może służyć potwierdzeniu spełniania kryteriów selekcji.
- Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, lub złożonych podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu.
- Jeżeli złożone przez wykonawcę oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, lub podmiotowe środki dowodowe budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, kryteriów selekcji lub braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
- Podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 108 ustawy PZP.
- Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę w stosunku do którego zachodzą okoliczności, o których mowa w art. 108 ustawy PZP tj. Wykonawcę:
1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
- a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
- b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
- c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego lub w art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie,
- d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,
- e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,
- f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769),
- g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,
- h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;
2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1;
3) wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
4) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
5) jeżeli zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;
6) jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
- Zamawiający nie przewiduje podstaw wykluczenia wskazanych w art. 109 ust. 1 ustawy PZP.
- Wykonawca może być wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
- Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt. 1, 2 i 5 ustawy PZP , jeżeli udowodni Zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki:
- naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne;
- wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania, lub Zamawiającym;
3) podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu, w szczególności:
- a) zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawidłowe postępowanie Wykonawcy,
- b) zreorganizował personel,
- c) wdrożył system sprawozdawczości i kontroli,
- d) utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów,
- e) wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów.
- Zamawiający wykluczy Wykonawcę w przypadku zaistnienia co najmniej jednej z przesłanek wykluczenia określonych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r., o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022r., poz. 835) (Załącznik Nr 5 do zaproszenia do negocjacji )
XII. Wskazanie osób uprawnionych do komunikowania się z Wykonawcami
- Osobami uprawnionymi przez Zamawiającego do porozumiewania się z Wykonawcami jest:
- w kwestiach merytorycznych – Zastępca Naczelnika Wydziału GK: Marzena Ostapczuk, w godzinach: 9.00 – 14.00, tel. 85 682 3170
- w kwestiach formalnych – Zastępca Naczelnika Wydziału OA: Włodzimierz Pietruczuk w godzinach: 9.00 – 14.00, tel. 85 682 3047
- Zgodnie z art. 20 ust. 1 Pzp postępowanie o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w Pzp, prowadzi się pisemnie.
- Komunikacja, w tym wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
XIII. Informacje o formalnościach, jakie muszą zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
- Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienie publicznego, na warunkach uzgodnionych w ramach przeprowadzonych negocjacji w oparciu o projektowane postanowienia umowy oz uwzględnieniem art. 577 PZP, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia podpisania protokołu z negocjacji.
- Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy.
- Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy i innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów
- Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub ogłoszenia o konkursie oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15.
- Odwołanie przysługuje na:
1) niezgodną z przepisami ustawy czynność zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie zakupów, systemie kwalifikowania wykonawców lub konkursie, w tym na projektowane postanowienie umowy;
2) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie zakupów, systemie kwalifikowania wykonawców lub konkursie, do której zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy;
3) zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia lub zorganizowania konkursu na podstawie ustawy, mimo że zamawiający był do tego obowiązany.
- Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby.
- Odwołujący przekazuje zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej albo postaci elektronicznej albo kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie pisemnej, przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
- Domniemywa się, że zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przekazanie odpowiednio odwołania albo jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
- Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej oraz postanowienie Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, o którym mowa w art. 519 ust. 1 PZP, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego w Warszawie za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej.
- Szczegółowe informacje dotyczące środków ochrony prawnej określone są w Dziale IX „Środki ochrony prawnej” PZP.
XIV. Klauzula informacyjna z art. 13 RODO do zastosowania przez zamawiających w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
Zgodnie z art.13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz.UE L 119 z 04.05.2016, str.1), dalej „RODO”, informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiat Hajnowski, 17-200 Hajnówka ul. A. Zina 1.
- Inspektorem ochrony danych osobowych: inspektor danych osobowych Violetta Miniuk, adres e-mail: iod@powiat.hajnowka.pl
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art.6 ust.1 lit.c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego nr OA.272.68.2022 pn.:„Pełnienie funkcji inspektora nadzoru i kontroli prac scaleniowych w ramach operacji pn:” Realizacja projektu scalenia gruntów wraz z zagospodarowaniem poscaleniowym obiektu Nowiny – Usnarszczyzna”
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art.8 oraz art.96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.), dalej „ ustawa Pzp”;
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres zgodny z obowiązującymi przepisami prawa, w tym Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r w sprawie Instrukcji Kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych ( Dz. U. z 2011r., Nr 14, poz.67).
- Obowiązek podania przez Panią/ Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
- W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
- Posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani /Pana dotyczących
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
- Nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust.3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. C RODO
- Jednocześnie informuję się, że na Panu/Pani spoczywa obowiązek wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych związanych z realizacją obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. Do obowiązków tych należą m.in. obowiązki wynikające z rozporządzenia RODO, w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te Pan/Pani bezpośrednio pozyska. Ponadto spoczywające na Pani/Panu obowiązki dotyczą także obowiązków informacyjnych wynikających z art.14 rozporządzenia RODO względem osób fizycznych, których dane zostają przekazane Zamawiającemu, w szczególności na podstawie art. 143e ustawy PZP i których dane pośrednio Pani/ Pan pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z włączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
- Załączniki do zaproszenia do negocjacji
ZAŁĄCZNIK Nr 1 - wzór umowy
ZAŁĄCZNIK Nr 2 - wykaz osób przewidzianych do wykonania zamówienia
ZAŁĄCZNIK Nr 3 - oświadczenie dotyczące braku podstaw wykluczenia z postępowania
ZAŁĄCZNIK Nr 4 - oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu
ZAŁĄCZNIK Nr 5 – oświadczenie zawierające informacje dotyczące przesłanek wykluczenia z art. 5K Rozporządzenia 833/2014 oraz art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
Metryka strony