Zamówienie Nr OA. 272.68.2022 z dnia 2022-08-01 - Zaproszenie do negocjacji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie zamówienia z wolnej ręki

Tytuł Zaproszenie do negocjacji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie zamówienia z wolnej ręki
Numer OA. 272.68.2022
Data wydania 2022-08-01

Hajnówka 1.08.2022r.

272.68.2022r.

InterTIM Spółka z o.o.

ul. Noniewicza 85B lok. IV;

Suwałki 16 – 400

ZAPROSZENIE

do negocjacji

            w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie zamówienia z wolnej ręki zgodnie z art. 305 pkt 2 ustawy z dnia 11 września 2019r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021r. , poz. 1129 ze zm.) pn:  „Pełnienie funkcji inspektora nadzoru i kontroli prac scaleniowych w ramach operacji pn:” Realizacja projektu scalenia gruntów wraz z zagospodarowaniem poscaleniowym  obiektu Nowiny – Usnarszczyzna”

Projekt dofinansowany w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Działanie 4 Inwestycje w środki trwałe. Poddziałanie 4.3 Wsparcie na inwestycje związane z rozwojem, modernizacją i dostosowywaniem rolnictwa i leśnictwa           

Kod CPV: 71700000-5 Usługi nadzoru i kontroli

 

ZAMAWIAJĄCY:  

Powiat Hajnowski

  1. A. Zina 1

17-200 Hajnówka   

 

Sporządził:                                                                                      

Zatwierdził:

 

 

Hajnówka, dnia 1.08.2022r.


  1. Nazwa oraz adres Zamawiającego.

Powiat Hajnowski

ul. A. Zina 1, 17-200 Hajnówka

NIP 603-00-17-563

tel. (85) 682 27 18

Adres e-mail: starostwo@powiat.hajnowka.pl

Adres strony internetowej: www.powiat.hajnowka.pl

 

  1. Tryb udzielenia zamówienia.
  2. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki zgodnie z art. 305 pkt 2 ustawy z dnia 11 września 2019r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021r. , poz. 1129 ze zm.), w którym Zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym Wykonawcą
  3. W postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie podstawowym ,zgodnie z art. 275 pkt 1 ustawy pzp ogłoszonym  w BZP  Nr 2022/BZP 00243542/01 z dnia 7 lipca 2022r. nie złożono żadnej oferty i postępowanie zostało unieważnione zaś pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione.
  4. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 48 780,49 zł netto.

III. Termin, zakres i sposób negocjacji

  1. Zamawiający zaprasza Wykonawcę do negocjacji w niniejszym postępowaniu w sprawie udzielenia zamówienia publicznego.
  2. Negocjacje odbędą się w dniu 22 sierpnia 2022r. o godz. 10:00 w siedzibie Zamawiajacego przy ul. A. Zina 1 w Hajnówce- sala Nr 12
  3. Przedmiotem negocjacji będzie:

-   cena za realizację zamówienia

- postanowienia umowy, które zostaną w niej zawarte po przeprowadzeniu niniejszego postępowania

  1. Cenę należy rozumieć jako cenę w rozumieniu art. 3 ust.1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014r. o informowaniu o cenach towarów i usług(Dz. U. z 2019r. , poz. 178)
  2. Strony ustalą w toku negocjacji cenę brutto za realizację całości przedmiotu zamówienia wraz z należnym podatkiem VAT. Cena będzie stanowiła maksymalną wartość umowy .
  3. Cena musi być wyrażona w złotych polskich. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych.
  4. Cena musi być podana w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z art. 106e ust. 11 ustawy z dnia 11 marca 2004. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022r. , poz. 931 ze zm.)
  5. Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania Zamawiającego, obejmować wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należnej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia. Cena ustalona w negocjacjach jest ceną ostateczną niepodlegającą dalszym negocjacjom i wyczerpująca wszystkie należności Wykonawcy wobec Zamawiającego związane z realizacją przedmiotu zamówienia. W przypadku osoby fizycznej nie prowadzącej działalnosci gospodarczej cena musi uwzględniać także wszystkie koszty jakie poniesie Zamawiający w związku z realizacją umowy z tytułu ubezpieczeń społecznych i należności podatkowych, a których obowiązek odprowadzania wynika z przepisów prawa.
  6. Oprócz umowy podstawą do prowadzenia negocjacji będzie dostarczony przez Wykonawcę opis sposobu obliczania ceny za poszczególne zadania realizowane w ramach niniejszego zamówienia (min: koszty dojazdów, koszty wynagrodzenia , koszty delegacji itp.).
  7. Wykonawca musi zadeklarować od 3 do 5 miesięcznie kontaktów inspektora nadzoru z Wykonawcą prac scaleniowych.

  1. Opis przedmiotu zamówienia.
  2. Przedmiotem zamówienia jest „Pełnienie funkcji inspektora nadzoru i kontroli prac scaleniowych w ramach operacji pn:” Realizacja projektu scalenia gruntów wraz z zagospodarowaniem poscaleniowym obiektu Nowiny – Usnarszczyzna”, obejmującym obręby geodezyjne: Nowiny, Usnarszczyzna i działki nr 201, 203, 204, 236, 237, 238, położone w obrębie Koweła, gmina Narew, powiat hajnowski o łącznej powierzchni 209,2787 ha. Projekt scalenia gruntów wraz z zagospodarowaniem poscaleniowym obiektu Nowiny - Usnarszczyzna" gm. Narew, pow. Hajnowski, woj. Podlaskie, realizowany jest w ramach poddziałania „Wsparcie na inwestycje związane z rozwojem, modernizacją i dostosowywaniem rolnictwa i leśnictwa dla operacji typu „Scalanie gruntów” objętego PROW na lata 2014-2020.

 

  1. Do zakresu obowiązków inspektora nadzoru należeć będzie w szczególności:
  • kontrola postępu, poprawności i jakości wykonywanych prac scaleniowych na każdym etapie operacji w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, wytycznymi dotyczącymi realizacji projektu, normami technicznymi, standardami oraz uznanymi zasadami techniki i sztuki geodezyjnej,
  • kontakty z wykonawcą prac scaleniowych, zgodnie z częstotliwością zadeklarowaną w ofercie – przeprowadzenie w imieniu Zamawiającego uzgodnień dot. sposobu wykonywania prac technicznych, weryfikacja ustaleń zawartych w dzienniku robót,
  • bieżące kontakty z Zamawiającym na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia,
  • udział w spotkaniach i zebraniach dotyczących wykonywania prac scaleniowych,
  • uczestnictwo w komisyjnych odbiorach prac zrealizowanych przez Wykonawcę w ramach poszczególnych zadań oraz w odbiorze końcowym operatu scaleniowego,
  • wsparcie merytoryczne organu w procesie rozpatrywania zastrzeżeń do projektu scalenia gruntów,
  • monitorowanie przebiegu prac realizowanych przez Wykonawcę,
  • sporządzanie protokołów kontroli prac związanych z realizacją prac scaleniowych,
  • w przypadku zaistnienia kwestii spornych (problematycznych), dotyczących przedmiotu zamówienia, oraz uwag, zarzutów i zastrzeżeń zgłaszanych przez uczestników scalenia, niezwłocznie tj. nie później niż w terminie do 7 dni - weryfikacja stanu prawnego i faktycznego (w tym na gruncie) i zajęcie stanowiska w przedmiotowej sprawie, w formie pisemnej.,
  • opiniowanie projektu decyzji o zatwierdzeniu projektu scalenia gruntów,

 

zgodnie ze szczegółowym zakresem prac wykonywanych przez Wojewódzkie Biuro Geodezji w Białymstoku określającym następujące zadania:

- Sporządzenie wykazu uczestników scalenia.

- Sporządzenie protokołów z badania Ksiąg Wieczystych i wykazu rozbieżności.

- Założenie osnowy pomiarowej.

- Ustalenie granic zewnętrznych obiektu, sporządzenie protokołów granicznych.

- Sporządzenie dokumentacji niezbędnej do sprostowania błędnych powierzchni działek ewidencyjnych w EGiB.

- Opracowanie projektu ogólnego.

- Kontrola terenowa.

- Przeprowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów i aktualizacja-weryfikacja użytków gruntowych.

- Przeprowadzenie szacunku gruntów i jego części składowych.

- Sporządzenie rejestru przed scaleniem.

- Indywidualne zapoznanie uczestników scalenia z wynikami szacunku gruntów i jego części składowych.

- Zebranie życzeń co do przyszłej lokalizacji ekwiwalentów należnych uczestnikom scalenia.

- Sporządzenie szkicu rozmieszczenia projektowanych działek (ustawka) - projekt wstępny.

- Zebranie oświadczeń uczestników scalenia w sprawie projektu wstępnego.

- Opracowanie projektu szczegółowego.

- Sporządzenie wykazu potrąceń.

- Sporządzenie wykazu zaprojektowanych ekwiwalentów i szkiców wyznaczenia projektu.

- Sporządzenie rejestru po scaleniu, sporządzenie wykazu dopłat i spłat.

- Wyznaczenie i utrwalenie projektu scalenia.

- Okazanie projektu scalenia gruntów uczestnikom scalenia.

- Sporządzenie dokumentacji niezbędnej do naliczenia ulg w podatku gruntowym.

- Sporządzenie dokumentacji do ujawnienia nowego stanu w KW.

- Sporządzenie dokumentacji niezbędnej do wprowadzenia zmian w EGiB w zakresie projektu scalenia gruntów.

- Przygotowanie danych niezbędnych do zasilenia baz BDOT500, GESUT, EGIB w zakresie motywów sytuacyjnych.

  1. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik Nr 1 do zaproszenia do negocjacji.
  2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
  3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
  4. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 pzp.
  5. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
  6. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
  7. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenie wykonania zamówienia podwykonawcom. W związku z tym Zamawiający wymaga:

            1) wskazania  części zamówienia, której wykonanie powierzone zostanie podwykonawcom oraz podania nazw podwykonawców wraz z przedmiotem umów o podwykonawstwo, dla których są oni proponowani,

            2) niezwłocznego informowania o wszelkich zmianach dotyczących podwykonawców, które wystąpią w trakcie wykonywania zamówienia i uzyskania na te zmiany zgody Zamawiającego.

  1. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

  1. Termin wykonania zamówienia.

Wykonawca zobowiązuje się do wykonania zamówienia w terminie do dnia 8 grudnia 2022r. Termin wykonania zadania nie podlega negocjacji.

  1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy
  2. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy, określone zostały w załączniku do niniejszego zaproszenia.
  3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy PZP oraz wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego
  4. Zmiany umowy pod rygorem nieważności wymagają zachowania formy pisemnej.
  5. Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu, których Zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej
  6. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/ oraz za pomocą ePUAP https://epuap.gov.pl/wps/portal (adres skrzynki ePUAP Starostwa Powiatowego: 23f0tg2rlj)
  7. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
  8. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywać się będzie elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP, udostępnionego przez miniPortal (Formularz do komunikacji) oraz poczty elektronicznej e-mail: wpietruczuk@powiat.hajnowka.pl. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem referencyjnym postępowania. (ID postępowania OA.272.68.2022
  9. Negocjacje prowadzone będą w formie komunikacji ustnej, na warunkach i w zakresie opisanym w rozdziale III.
  10. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspx.
  11. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegać postanowień tego regulaminu.
  12. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
  13. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 pzp, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
  14. Wykonawca zobowiązany jest składać wszystkie dokumenty pod rygorem nieważności opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
  15. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020r. poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. z 2020r. poz. 2415).
  16. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w zaproszeniu do negocjacji

VII. Informacja o warunkach udziału w postępowaniu.

  1. O udzielenie zamówienia określonego w niniejszym zaproszeniu do negocjacji mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują:

- Inspektorem nadzoru z zakresu geodezji  i kartografii dla zadań wykonywanych w ramach przedmiotu zamówienia, posiadającym:

  • wymagane prawem, łącznie, aktualne uprawnienia zawodowe niezbędne do należytego wykonania przedmiotu zamówienia, określone w art. 43 pkt 1, 2 i 5 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.

- Wykonawca winien wykazać iż, osoba skierowana przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności  Inspektor nadzoru i kontroli w branży geodezyjnej  posiada doświadczenie przy sprawowaniu nadzoru geodezyjnego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

UWAGA!

Osoby, skierowane do realizacji zamówienia, powinny biegle posługiwać się językiem polskim. W przypadku gdy wskazane osoby, nie wykazują biegłą i fachową znajomością języka polskiego, Wykonawca jest zobowiązany zapewnić co najmniej jednego tłumacza języka polskiego, zapewniającego stałe, biegłe i fachowe tłumaczenie w kontaktach między Zamawiającym a Wykonawcą na okres i dla potrzeb realizacji umowy.

VIII. Informacja o podmiotowych środkach dowodowych

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

            - nie podlegają wykluczeniu;

            - spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:

  1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca przedłoży:
  2. a) wykaz osób, o których mowa w rozdz. VII zaproszenia, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z imionami i nazwiskami tych osób, oraz wskazaniem kwalifikacji zawodowych i uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności w trakcie realizacji zamówienia oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami (Załącznik Nr 2 do zaproszenia do negocjacji)
  3. b) Aktualną polisę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej:

            - Wykonawca załącza kopię  aktualnej polisy ubezpieczeniowej, a w przypadku jej   braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej zawodowej związanej z rodzajem wykonywanej działalności zawodowej.

  1. W zakresie nieuregulowanym Pzp do oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę w postępowaniu zastosowanie mają w szczególności przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zmawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020r., poz. 2415) oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r., poz. 2452). 
  2. Zamawiający może żądać od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy PZP, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w ust. 1 i 2, dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
  3. Do podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy PZP, mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosuje się odpowiednio przepis § 4 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy
  4. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz wskazania nazw tychże podwykonawców.
  5. Wykonawca, wybrany w ramach negocjacji w zamówieniu z wolnej ręki składa na żądanie Zamawiającego przed udzieleniem zamówienia :

- oświadczenie , o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP (załącznik Nr 3 i 4 do zaproszenia)

- podmiotowe środki dowodowe określone w rozdziale VIII niniejszego zaproszenia

  1. Złożenie, uzupełnienie lub poprawienie oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, lub podmiotowych środków dowodowych nie może służyć potwierdzeniu spełniania kryteriów selekcji.
  2. Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, lub złożonych podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu.
  3. Jeżeli złożone przez wykonawcę oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, lub podmiotowe środki dowodowe budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, kryteriów selekcji lub braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.
  4. Podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 108 ustawy PZP.
  5. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę w stosunku do którego zachodzą  okoliczności, o których mowa w art. 108 ustawy PZP tj. Wykonawcę:

1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:

  1. a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
  2. b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
  3. c) o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego lub w art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie,
  4. d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,
  5. e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,
  6. f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769),
  7. g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,
  8. h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

- lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;

2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1;

3) wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;

4) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;

5) jeżeli zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;

6) jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

  1. Zamawiający nie przewiduje podstaw wykluczenia wskazanych w art. 109 ust. 1 ustawy PZP.
  2. Wykonawca może być wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
  3. Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt. 1, 2 i 5 ustawy PZP , jeżeli udowodni Zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki:
  • naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne;
  • wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami,         aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania,    lub Zamawiającym;

3) podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla             zapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu, w szczególności:

  1. a) zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawidłowe postępowanie Wykonawcy,
  2. b) zreorganizował personel,
  3. c) wdrożył system sprawozdawczości i kontroli,
  4. d) utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów,
  5. e) wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów.
  6. Zamawiający wykluczy Wykonawcę w przypadku zaistnienia co najmniej jednej z przesłanek wykluczenia określonych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r., o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022r., poz. 835) (Załącznik Nr 5 do zaproszenia do negocjacji )

XII.     Wskazanie osób uprawnionych do komunikowania się z Wykonawcami

  1. Osobami uprawnionymi przez Zamawiającego do porozumiewania się z Wykonawcami jest:

- w kwestiach merytorycznych – Zastępca Naczelnika Wydziału GK: Marzena Ostapczuk, w godzinach: 9.00 – 14.00,  tel. 85 682 3170

- w kwestiach formalnych – Zastępca Naczelnika Wydziału OA: Włodzimierz Pietruczuk w godzinach: 9.00 – 14.00, tel. 85 682 3047

  1. Zgodnie z art. 20 ust. 1 Pzp postępowanie o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem wyjątków  przewidzianych w Pzp, prowadzi się pisemnie.
  2. Komunikacja, w tym wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w Pzp,  odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

 

 

XIII.   Informacje o formalnościach, jakie muszą zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

  1. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienie publicznego, na warunkach uzgodnionych w ramach przeprowadzonych negocjacji w oparciu o projektowane postanowienia umowy oz uwzględnieniem art. 577 PZP, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia podpisania protokołu z negocjacji.

 

  1. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy.
  2. Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy i innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów
  3. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub ogłoszenia o konkursie oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15.
  4. Odwołanie przysługuje na:

1) niezgodną z przepisami ustawy czynność zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie zakupów, systemie kwalifikowania wykonawców lub konkursie, w tym na projektowane postanowienie umowy;

2) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie zakupów, systemie kwalifikowania wykonawców lub konkursie, do której zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy;

3) zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia lub zorganizowania konkursu na podstawie ustawy, mimo że zamawiający był do tego obowiązany.

  1. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby.
  2. Odwołujący przekazuje zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej albo postaci elektronicznej albo kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie pisemnej, przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
  3. Domniemywa się, że zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przekazanie odpowiednio odwołania albo jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
  4. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej oraz postanowienie Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, o którym mowa w art. 519 ust. 1 PZP, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego w Warszawie za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej.
  5. Szczegółowe informacje dotyczące środków ochrony prawnej określone są w Dziale IX „Środki ochrony prawnej” PZP.

XIV.    Klauzula informacyjna z art. 13 RODO do zastosowania przez zamawiających w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego

Zgodnie z art.13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz.UE L 119 z 04.05.2016, str.1), dalej „RODO”, informuję, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiat Hajnowski, 17-200 Hajnówka ul. A. Zina 1.
  1. Inspektorem ochrony danych osobowych: inspektor danych osobowych Violetta Miniuk, adres e-mail: iod@powiat.hajnowka.pl
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą  na podstawie art.6 ust.1 lit.c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego nr OA.272.68.2022 pn.:„Pełnienie funkcji inspektora nadzoru i kontroli prac scaleniowych w ramach operacji pn:” Realizacja projektu scalenia gruntów wraz z zagospodarowaniem poscaleniowym  obiektu Nowiny – Usnarszczyzna”
  1. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art.8 oraz art.96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.), dalej „ ustawa Pzp”;
  2. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres zgodny z obowiązującymi przepisami prawa, w tym Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r w sprawie Instrukcji Kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych ( Dz. U. z 2011r., Nr 14, poz.67).
  3. Obowiązek podania przez Panią/ Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
  4. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
  5. Posiada Pani/Pan:

- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani /Pana dotyczących

- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;

- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;

- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

  1. Nie przysługuje Pani/Panu:

- w związku z art. 17 ust.3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;

- prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO;

- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. C RODO

  • Jednocześnie informuję się, że na Panu/Pani spoczywa obowiązek wypełnienia wszystkich  obowiązków formalno-prawnych związanych z realizacją obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. Do obowiązków tych należą m.in. obowiązki wynikające z rozporządzenia RODO, w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te Pan/Pani bezpośrednio pozyska. Ponadto spoczywające na Pani/Panu obowiązki dotyczą także obowiązków informacyjnych wynikających z art.14 rozporządzenia RODO względem osób fizycznych, których dane zostają przekazane Zamawiającemu, w szczególności na podstawie art. 143e ustawy PZP i których dane pośrednio Pani/ Pan pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z włączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
  1. Załączniki do zaproszenia do negocjacji

ZAŁĄCZNIK Nr 1   -  wzór umowy

ZAŁĄCZNIK Nr 2   -  wykaz osób przewidzianych do wykonania zamówienia

ZAŁĄCZNIK Nr 3 -    oświadczenie dotyczące braku podstaw wykluczenia z postępowania

ZAŁĄCZNIK Nr 4 -    oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu

ZAŁĄCZNIK Nr 5  – oświadczenie  zawierające informacje  dotyczące przesłanek wykluczenia z art. 5K Rozporządzenia 833/2014 oraz art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Powiatu Hajnowskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Starosta Hajnowski Andrzej Skiepko

Data wytworzenia: 2022-08-01

Wprowadzający: * informatyk

Data modyfikacji: 2022-08-01

Opublikował: * informatyk

Data publikacji: 2022-08-01