Zamówienie Nr OA.272.44.2022 z dnia 2022-05-25 - Zapytanie ofertowe - przeprowadzenie audytu bezpieczeństwa informacji w Starostwie Powiatowym w Hajnówce
Tytuł | Zapytanie ofertowe - przeprowadzenie audytu bezpieczeństwa informacji w Starostwie Powiatowym w Hajnówce |
---|---|
Numer | OA.272.44.2022 |
Data wydania | 2022-05-25 |
Termin składania uwag do oferty | 2022-06-07 |
Hajnówka 24.05.2022r.
Znak:OA.272.44.2022
Zamawiający :
Powiat Hajnowski
ul. A.Zina 1
17-200 Hajnówka
Zapytanie ofertowe
Zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień publicznych o wartości poniżej 130 000 zł netto, zapraszam do złożenia oferty na realizację zamówienia:
I. Nazwa i opis przedmiotu zamówienia:
Tytuł zamówienia "Przeprowadzenie audytu bezpieczeństwa informacji w Starostwie Powiatowym w Hajnówce”
- Przedmiot zamówienia:
- Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w Starostwie Powiatowym w Hajnówce, audytu według wymogów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych
i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2017r., poz. 2247) w zakresie bezpieczeństwa informacji - Przeprowadzenie szkolenia z zakresu ochrony danych osobowych dla wszystkich pracowników Urzędu Starostwa Powiatowego w Hajnówce.
- Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik do zapytania ofertowego.
II. Warunki zamówienia:
1)Termin realizacji zamówienia : 15.12.2022r.
2) Okres gwarancji" -
3) Warunki płatności : zapłata za wykonanie usługi po zakończeniu audytu i przedstawieniu sprawozdania.
4) Inne wymagania:
- Audyt powinien zostać przeprowadzony zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2017r., poz. 2247)
- W postępowaniu może wziąć udział Wykonawca, który posiada niezbędną wiedzę
i doświadczenie w realizacji audytów oraz dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
1) Wykonawca zobowiązany jest udokumentować wykonanie w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej trzech audytów potwierdzonych referencjami dotyczących wykonania audytów na zgodność z Rozporządzeniem o Krajowych Ramach Interoperacyjności,
2) Wykonawca zobowiązany jest posiadać co najmniej 2 audytorów, uprawnionych do wykonania wyżej wymienionego audytu, uprawnienia powinny być potwierdzone odpowiednimi certyfikatami.
- Audytorzy Wykonawcy muszą udokumentować łącznie stosownymi certyfikatami posiadanie wiedzy z zakresu:
- ochrony danych osobowych
- analizy ryzyka
- analizy bezpieczeństwa w kontekście rozporządzenia KRI
- W celu potwierdzenia spełniania powyższych wymagań Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia wraz z ofertą certyfikatów oraz wykazu zrealizowanych audytów bezpieczeństwa w urzędach administracji publicznej lub jednostkach samorządu terytorialnego.
- Wykonawca ubiegający się o zamówienie powinien być podmiotem niezależnym od audytowanych jednostek,
- Przy wyborze oferty do realizacji zamówienia zamawiający będzie się kierował kryterium: najniższa cena -100%,
- Powyższe zapytanie oraz przesłane oferty cenowe nie zobowiązują Zamawiającego do zawarcia umowy z Wykonawcą
III. Kryteria oceny ofert wraz z podaniem ich wag, oraz sposobu oceny:
- Cena oferty powinna być obliczona w złotych polskich z uwzględnieniem ewentualnych upustów, jakie oferent oferuje i należy ją określić w wysokości netto i brutto (z podatkiem od towarów i usług VAT).
- Kwota ta musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia. Tak wyliczoną cenę netto oraz cenę brutto (z podatkiem VAT) należy wykazać w „Formularzu oferty”, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszych Warunków zamówienia.
- Kryteria oceny ofert:
- Przy wyborze oferty do realizacji zamówienia zamawiający będzie się kierował kryterium: najniższa cena – 100%
- Za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta z najniższą ceną zaoferowaną przez Wykonawcę i odpowiadająca warunkom zamówienia.
- Cena podana przez Wykonawcę za świadczoną usługę obowiązuje przez cały okres obowiązywania umowy i nie będzie podlegała zmianie.
- Wybór oferty nastąpi w terminie 5 dni od daty upływu terminu składania ofert.
- Powyższe zapytanie nie zobowiązuje Zamawiającego do zawarcia umowy z Wykonawcą.
- O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi oferentów, którzy uczestniczyli w postępowaniu.
IV. W imieniu Zamawiającego postępowanie prowadzi:
Włodzimierz Pietruczuk tel. 856823047,606762902; e-mail:wpietruczuk@powiat.hajnowka.pl
V. Tryb postępowania : ZAPYTANIE OFERTOWE
1) Ofertę należy złożyć w formie pisemnej w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Hajnówce, przesłać pocztą lub złożyć za pomocą poczty elektronicznej na adres wpietruczuk@powiat.hajnowka.pl
- w terminie do dnia 7 czerwca 2022r. do godz. 10:00
- opatrzone napisem : „ Zapytanie ofertowe na "Przeprowadzenie audytu bezpieczeństwa informacji w Starostwie Powiatowym w Hajnówce”
2) Oferta winna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym i przepisami prawa.
3) Zamawiający zastrzega prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.
4)Nie spełnienie wymagań postępowania oraz brak wymaganych dokumentów spowoduje odrzucenie oferty.
5) Oferta musi zawierać następujące informacje i dokumenty :
1.Wypełniony „Formularz oferty”
- Parafowany wzór umowy
- Wykaz wykonanych usług
- Wykaz osób, które uczestniczyć będą w realizacji zamówienia
6) Sposób porozumienia się z Wykonawcami :za pomoca poczty elektronicznej : wpietruczuk@powiat.hajnowka.pl
7) Wykonawcy zostaną poinformowani o dokonanym wyborze telefonicznie, emailem lub pisemnie w terminie 5 dni od dnia ogłoszenia wyboru najkorzystniejszej oferty.
8) Wykonawca, który złoży najkorzystniejszą ofertę zobowiązany będzie do podpisania umowy w terminie 5 dni od dnia otrzymania Informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty.
9) Zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzenia negocjacji z wykonawcami, którzy złożą ofertę.
Załącznik do zapytania ofertowego - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
Podstawowym celem audytu jest ustalenie aktualnego stanu całego systemu informatycznego Zamawiającego, wykrycie potencjalnych zagrożeń i nieprawidłowości oraz ocenę bezpieczeństwa przetwarzania danych, ze szczególnym uwzględnieniem przetwarzania danych osobowych i zgodności z aktualnie obowiązującymi aktami prawnymi.
I Szczegółowy zakres audytu KRI:
- Audyt bezpieczeństwa informacji we wszystkich obszarach funkcjonowania Starostwa:
- audyt organizacyjny,
- regulacje w zakresie zarządzania bezpieczeństwem informacji,
- odpowiedzialność za bezpieczeństwo informacji
- koordynacja prac związanych z zarządzaniem bezpieczeństwem informacji,
- dokumentacja z zakresu ochrony danych osobowych,
- przeprowadzenie wywiadów z wybranymi pracownikami
- Audyt fizyczny i środowiskowy:
- weryfikacja granic obszaru bezpiecznego,
- weryfikacja zabezpieczeń wejścia/wyjścia,
- weryfikacja systemów zabezpieczeń pomieszczeń i urządzeń,
- weryfikacja bezpieczeństwa okablowania strukturalnego,
- weryfikacja systemów chłodzenia,
- weryfikacja systemów alarmowych
- Audyt teleinformatyczny:
- weryfikacja istniejących procedur zarządzania systemami teleinformatycznymi,
- weryfikacja ochrony przed oprogramowaniem szkodliwym,
- weryfikacja procedur zarządzania kopiami zapasowymi,
- weryfikacja procedur związanych z rejestracją błędów,
- weryfikacja procedur dostępu do systemów operacyjnych, w tym zabezpieczeń przed możliwością nieautoryzowanych instalacji oprogramowania,
- weryfikacja zabezpieczeń stacji roboczych i nośników danych w szczególności tych, na których przetwarzane są dane osobowe,
- weryfikacja haseł ( ich stosowanie, przyjęta polityka ich tworzenia oraz zmiany, mechanizmy ich przechowywania),
- inwentaryzacja oprogramowania i dokumentacji licencyjnej,
- analiza i ocena mechanizmów zarządzania aktualizacjami.
- Audyt ochrony danych osobowych:
- przegląd zgodności przetwarzania danych osobowych z wymaganiami przepisów prawa,
- przegląd istniejących regulacji wewnętrznych odnośnie bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych,
- weryfikacja dokumentacji wewnętrznej pod kątem kompletności i aktualności
- Szkolenie z Ochrony Danych Osobowych ma być przeprowadzone w siedzibie Zamawiającego i powinno uwzględniać następujące zagadnienia:
- reformę przepisów ochrony danych osobowych;
- status i zadania Administratora Danych Osobowych;
- status i zadania Inspektora Ochrony Danych;
- podstawy prawne przetwarzania danych osobowych;
- realizację obowiązku informacyjnego w praktyce;
- prawa obywateli w zakresie ochrony ich danych osobowych;
- zabezpieczenia techniczne i organizacyjne obszaru przetwarzania danych osobowych;
- wymogi formalne tj.: polityka ochrony danych, rejestr czynności przetwarzania danych;
- zadania i rola Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
- konsekwencje prawne naruszenia zasad przetwarzania danych oraz nowe zasady kontroli.
II Zasady opracowania raportu z audytu.
Raport powinien zawierać:
- ocenę poziomu spełnienia każdego z wymagań bezpieczeństwa określonych w § 20 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej ora minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych;
- wykaz stwierdzonych niezgodności w odniesieniu do każdego wymagania określonego w Krajowych Ramach Interoperacyjności;
- ocenę stopnia spełnienia wymogów ustawy o ochronie danych osobowych i rozporządzenia RODO;
- ocenę spełnienia skuteczności stosowanych zabezpieczeń;
- rekomendacje w zakresie proponowanego sposobu wyeliminowania wykrytych niezgodności;
- określenie zakresu i priorytetu działań naprawczych.
Metryka strony