Zamówienie Nr OA.272.44.2022 z dnia 2022-05-25 - Zapytanie ofertowe - przeprowadzenie audytu bezpieczeństwa informacji w Starostwie Powiatowym w Hajnówce

Tytuł Zapytanie ofertowe - przeprowadzenie audytu bezpieczeństwa informacji w Starostwie Powiatowym w Hajnówce
Numer OA.272.44.2022
Data wydania 2022-05-25
Termin składania uwag do oferty 2022-06-07

Hajnówka 24.05.2022r.

Znak:OA.272.44.2022

 

Zamawiający :

Powiat Hajnowski

ul. A.Zina 1

17-200 Hajnówka

Zapytanie ofertowe

Zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień publicznych o wartości poniżej 130 000 zł netto, zapraszam do złożenia oferty na realizację zamówienia:

I. Nazwa i opis przedmiotu zamówienia:

Tytuł zamówienia "Przeprowadzenie audytu bezpieczeństwa informacji  w Starostwie Powiatowym w Hajnówce”

  1. Przedmiot zamówienia:
  2. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w Starostwie Powiatowym w Hajnówce, audytu według wymogów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych
    i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2017r., poz. 2247) w zakresie bezpieczeństwa  informacji
  3. Przeprowadzenie szkolenia z zakresu ochrony danych osobowych dla wszystkich pracowników Urzędu Starostwa Powiatowego w Hajnówce.
  4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik do zapytania ofertowego.

II. Warunki zamówienia:

1)Termin realizacji zamówienia : 15.12.2022r.

2) Okres gwarancji" -

3) Warunki płatności : zapłata za wykonanie usługi po zakończeniu audytu i przedstawieniu sprawozdania.

4) Inne wymagania:

  1. Audyt powinien zostać przeprowadzony zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2017r., poz. 2247)
  2. W postępowaniu może wziąć udział Wykonawca, który posiada niezbędną wiedzę
    i doświadczenie w realizacji audytów oraz dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia

1) Wykonawca zobowiązany jest udokumentować wykonanie  w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej trzech audytów potwierdzonych referencjami dotyczących wykonania  audytów na zgodność z Rozporządzeniem o Krajowych Ramach Interoperacyjności,

2) Wykonawca zobowiązany jest posiadać co najmniej 2 audytorów, uprawnionych do wykonania wyżej wymienionego audytu, uprawnienia powinny być potwierdzone odpowiednimi certyfikatami.

  1. Audytorzy Wykonawcy muszą udokumentować łącznie stosownymi certyfikatami posiadanie wiedzy z zakresu:

- ochrony danych osobowych

- analizy ryzyka

- analizy bezpieczeństwa w kontekście rozporządzenia KRI

  1. W celu potwierdzenia spełniania powyższych wymagań Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia wraz z ofertą certyfikatów oraz wykazu zrealizowanych audytów bezpieczeństwa w urzędach administracji publicznej lub jednostkach samorządu terytorialnego.
  2. Wykonawca ubiegający się o zamówienie powinien być podmiotem niezależnym od audytowanych jednostek,
  3. Przy wyborze oferty do realizacji zamówienia zamawiający będzie się kierował kryterium: najniższa cena -100%,
  4. Powyższe zapytanie oraz przesłane oferty cenowe nie zobowiązują Zamawiającego do zawarcia umowy z Wykonawcą

 III. Kryteria oceny ofert wraz z podaniem ich wag, oraz sposobu oceny:

  1. Cena oferty powinna być obliczona w złotych polskich z uwzględnieniem ewentualnych upustów, jakie oferent oferuje i należy ją określić w wysokości netto i brutto (z podatkiem od towarów i usług VAT).
  2. Kwota ta musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia. Tak wyliczoną cenę netto oraz cenę brutto (z podatkiem VAT) należy wykazać w „Formularzu oferty”, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszych Warunków zamówienia.
  3. Kryteria oceny ofert:
  • Przy wyborze oferty do realizacji zamówienia zamawiający będzie się kierował kryterium: najniższa cena – 100%
  • Za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta z najniższą ceną zaoferowaną przez Wykonawcę i odpowiadająca warunkom zamówienia.
  • Cena podana przez Wykonawcę za  świadczoną usługę obowiązuje przez cały okres obowiązywania umowy i nie będzie podlegała zmianie.
  • Wybór oferty nastąpi w terminie 5 dni od daty upływu terminu składania ofert.
  • Powyższe zapytanie nie zobowiązuje Zamawiającego do zawarcia umowy z Wykonawcą.
  • O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi oferentów, którzy uczestniczyli w postępowaniu.

IV. W imieniu Zamawiającego postępowanie prowadzi:

Włodzimierz Pietruczuk tel. 856823047,606762902;  e-mail:wpietruczuk@powiat.hajnowka.pl

V. Tryb postępowania : ZAPYTANIE OFERTOWE

1) Ofertę należy złożyć w formie pisemnej w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Hajnówce, przesłać pocztą lub złożyć za pomocą poczty elektronicznej na adres wpietruczuk@powiat.hajnowka.pl

  • w terminie  do dnia 7 czerwca 2022r. do godz. 10:00
  • opatrzone napisem : „ Zapytanie ofertowe na "Przeprowadzenie audytu bezpieczeństwa informacji w Starostwie Powiatowym w Hajnówce”

2) Oferta winna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym i przepisami prawa.

3) Zamawiający zastrzega prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.

4)Nie spełnienie wymagań postępowania oraz brak wymaganych dokumentów spowoduje      odrzucenie oferty.

5) Oferta musi zawierać następujące informacje i dokumenty :

1.Wypełniony „Formularz oferty”

  1. Parafowany wzór umowy
  2. Wykaz wykonanych usług
  3. Wykaz osób, które uczestniczyć będą w realizacji zamówienia

6) Sposób porozumienia się z Wykonawcami :za pomoca poczty elektronicznej : wpietruczuk@powiat.hajnowka.pl

7) Wykonawcy zostaną poinformowani o dokonanym wyborze telefonicznie, emailem lub pisemnie w terminie 5 dni od dnia ogłoszenia wyboru najkorzystniejszej oferty.

8) Wykonawca, który złoży najkorzystniejszą ofertę zobowiązany będzie do podpisania umowy w terminie 5 dni od dnia otrzymania Informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty.

9) Zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzenia negocjacji z wykonawcami, którzy złożą ofertę.

Załącznik do zapytania ofertowego - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia

Podstawowym celem audytu jest ustalenie aktualnego stanu całego systemu informatycznego Zamawiającego, wykrycie potencjalnych zagrożeń i nieprawidłowości oraz ocenę bezpieczeństwa przetwarzania danych, ze szczególnym uwzględnieniem przetwarzania danych osobowych i zgodności z aktualnie obowiązującymi aktami prawnymi.

I  Szczegółowy zakres audytu KRI:

  1. Audyt bezpieczeństwa informacji we wszystkich obszarach funkcjonowania Starostwa:
  • audyt organizacyjny,
  • regulacje w zakresie zarządzania bezpieczeństwem informacji,
  • odpowiedzialność za bezpieczeństwo informacji
  • koordynacja prac związanych z zarządzaniem bezpieczeństwem informacji,
  • dokumentacja z zakresu ochrony danych osobowych,
  • przeprowadzenie wywiadów z wybranymi pracownikami
  1. Audyt fizyczny i środowiskowy:
  • weryfikacja granic obszaru bezpiecznego,
  • weryfikacja zabezpieczeń wejścia/wyjścia,
  • weryfikacja systemów zabezpieczeń pomieszczeń i urządzeń,
  • weryfikacja bezpieczeństwa okablowania strukturalnego,
  • weryfikacja systemów chłodzenia,
  • weryfikacja systemów alarmowych
  1. Audyt teleinformatyczny:
  • weryfikacja istniejących procedur zarządzania systemami teleinformatycznymi,
  • weryfikacja ochrony przed oprogramowaniem szkodliwym,
  • weryfikacja procedur zarządzania kopiami zapasowymi,
  • weryfikacja procedur związanych z rejestracją błędów,
  • weryfikacja procedur dostępu do systemów operacyjnych, w tym zabezpieczeń przed możliwością nieautoryzowanych instalacji oprogramowania,
  • weryfikacja zabezpieczeń stacji roboczych i nośników danych w szczególności tych, na których przetwarzane są dane osobowe,
  • weryfikacja haseł ( ich stosowanie, przyjęta polityka ich tworzenia oraz zmiany, mechanizmy ich przechowywania),
  • inwentaryzacja oprogramowania i dokumentacji licencyjnej,
  • analiza i ocena mechanizmów zarządzania aktualizacjami.
  1. Audyt ochrony danych osobowych:
  • przegląd zgodności przetwarzania danych osobowych z wymaganiami przepisów prawa,
  • przegląd istniejących regulacji wewnętrznych odnośnie bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych,
  • weryfikacja dokumentacji wewnętrznej pod kątem kompletności i aktualności
  1. Szkolenie z Ochrony Danych Osobowych ma być przeprowadzone w siedzibie Zamawiającego i powinno uwzględniać następujące zagadnienia:
  • reformę przepisów ochrony danych osobowych;
  • status i zadania Administratora Danych Osobowych;
  • status i zadania Inspektora Ochrony Danych;
  • podstawy prawne przetwarzania danych osobowych;
  • realizację obowiązku informacyjnego w praktyce;
  • prawa obywateli w zakresie ochrony ich danych osobowych;
  • zabezpieczenia techniczne i organizacyjne obszaru przetwarzania danych osobowych;
  • wymogi formalne tj.: polityka ochrony danych, rejestr czynności przetwarzania danych;
  • zadania i rola Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
  • konsekwencje prawne naruszenia zasad przetwarzania danych oraz nowe zasady kontroli.

II  Zasady opracowania raportu z audytu.

Raport powinien zawierać:

  1. ocenę poziomu spełnienia każdego z wymagań bezpieczeństwa określonych w § 20 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej ora minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych;
  2. wykaz stwierdzonych niezgodności w odniesieniu do każdego wymagania określonego w Krajowych Ramach Interoperacyjności;
  • ocenę stopnia spełnienia wymogów ustawy o ochronie danych osobowych i    rozporządzenia RODO;
  • ocenę spełnienia skuteczności stosowanych zabezpieczeń;
  • rekomendacje w zakresie proponowanego sposobu wyeliminowania wykrytych niezgodności;
  • określenie zakresu i priorytetu działań naprawczych.

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Powiatu Hajnowskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Starosta Hajnowski Andrzej Skiepko

Data wytworzenia: 2022-05-25

Wprowadzający: Katarzyna Miszczuk

Data modyfikacji: 2022-05-25

Opublikował: Katarzyna Miszczuk

Data publikacji: 2022-05-25