Zamówienie Nr OA.272.87.2024 z dnia 2024-10-08 - Przeprowadzenie audytu bezpieczeństwa informacji oraz dostępności cyfrowej strony internetowej wg. WCAG 2.1 AA w Starostwie Powiatowym w Hajnówce
Tytuł | Przeprowadzenie audytu bezpieczeństwa informacji oraz dostępności cyfrowej strony internetowej wg. WCAG 2.1 AA w Starostwie Powiatowym w Hajnówce |
---|---|
Numer | OA.272.87.2024 |
Data wydania | 2024-10-08 |
Starostwo Powiatowe w Hajnówce
ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka
OA.272.87.2024
Hajnówka 08.10.2024r.
Zapytanie ofertowe
Zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej nieprzekraczającej 130 000 zł netto, zapraszam do złożenia oferty na realizację zamówienia:
I. Nazwa i opis przedmiotu zamówienia:
„Przeprowadzenie audytu bezpieczeństwa informacji oraz dostępności cyfrowej strony internetowej wg. WCAG 2.1 AA w Starostwie Powiatowym w Hajnówce”
Przedmiot zamówienia:
- Wykonanie w Starostwie Powiatowym w Hajnówce audytu według wymogów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2024r., poz. 773) w zakresie bezpieczeństwa informacji;
- Zgodność usług udostępnianych w internecie przez Zamawiającego z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych ( Dz.U. 2019 poz. 848) w zakresie dostępowości dla osób niepełnosprawnych określonych przez standard WCAG 2.1 AA;
- Przeprowadzenie szkolenia z zakresu ochrony danych osobowych z elementami cyberbwzpieczeństwa dla wszystkich pracowników Urzędu Starostwa Powiatowego w Hajnówce.
- Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik do zapytania ofertowego.
II. Warunki zamówienia:
1)Termin realizacji zamówienia: od dnia podpisania umowy do dnia 16.12.2024r.
2) Okres gwarancji : ………………..………………………………………………………………..
3) Warunki płatności : Przelew na rachunek wskazany przez Wykonawcę nastąpi po zakończeniu audytu i przedstawieniu sprawozdania, w okresie 14 dni od daty dostarczenia zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT
4) Inne wymagania :
- Audyt powinien zostać przeprowadzony zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 maja 2024r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2024r., poz. 773)
- W postępowaniu może wziąć udział Wykonawca, który posiada niezbędną wiedzę
i doświadczenie w realizacji audytów oraz dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
1) Wykonawca zobowiązany jest udokumentować należyte wykonanie w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej trzech audytów potwierdzonych referencjami dotyczących wykonania audytów na zgodność z Rozporządzeniem o Krajowych Ramach Interoperacyjności, posiadanie certyfikatu audytora wiodącego systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji według normy PN-EN ISO/IEC 27001.
Zamawiający wnosi o przedłożenie referencji.
2) Wykonawca zobowiązany jest posiadać co najmniej 2 audytorów, uprawnionych do wykonania wyżej wymienionego audytu, uprawnienia powinny być potwierdzone odpowiednimi certyfikatami.
- Audytorzy Wykonawcy muszą udokumentować łącznie stosownymi certyfikatami posiadanie wiedzy z zakresu:
- ochrony danych osobowych
- analizy ryzyka
- analizy bezpieczeństwa w kontekście rozporządzenia KRI
-posiadanie co najmniej trzyletniej praktyki w zakresie audytu bezpieczeństwa systemów informacyjnych
- doświadczenia w audycie zgodności usług internetowych z wytycznymi WCAG 2.1. AA
- W celu potwierdzenia spełniania powyższych wymagań Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia wraz z ofertą certyfikatów oraz wykazu zrealizowanych audytów bezpieczeństwa oraz dostępności cyfrowej strony internetowej w urzędach administracji publicznej lub jednostkach samorządu terytorialnego.
- Wykonawca ubiegający się o zamówienie powinien być podmiotem niezależnym od audytowanych jednostek,
- Przy wyborze oferty do realizacji zamówienia zamawiający będzie się kierował kryterium: najniższa cena -100%,
- Powyższe zapytanie oraz przesłane oferty cenowe nie zobowiązują Zamawiającego do zawarcia umowy z Wykonawcą
III. Kryteria oceny ofert wraz z podaniem ich wag, oraz sposobu oceny:
- Cena oferty powinna być obliczona w złotych polskich z uwzględnieniem ewentualnych upustów, jakie oferent oferuje i należy ją określić w wysokości netto i brutto (z podatkiem od towarów i usług VAT).
- Kwota ta musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia. Tak wyliczoną cenę netto oraz cenę brutto (z podatkiem VAT) należy wykazać w „Formularzu oferty”, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszych Warunków zamówienia.
- Kryteria oceny ofert:
- Przy wyborze oferty do realizacji zamówienia zamawiający będzie się kierował kryterium:
Najniższa cena – 100%
- Za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta z najniższą ceną zaoferowaną przez Wykonawcę i odpowiadająca warunkom zamówienia.
- Cena podana przez Wykonawcę za świadczoną usługę obowiązuje przez cały okres obowiązywania umowy i nie będzie podlegała zmianie.
- Powyższe zapytanie nie zobowiązuje Zamawiającego do zawarcia umowy z Wykonawcą.
IV. W imieniu Zamawiającego postępowanie prowadzi:
Violetta Miniuk, tel. 85 682 45 77; e-mail: vminiuk@powiat.hajnowka.pl
V. Tryb postępowania : ZAPYTANIE OFERTOWE
1) Ofertę należy złożyć w formie pisemnej w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Hajnówce lub za pomocą poczty elektronicznej na adres: vminiuk@powiat.hajnowka.pl bądź przesłać za pośrednictwem poczty polskiej lub kuriera na adres:
Starostwo Powiatowe w Hajnówce,
ul.A.Zina 1,
17-200 Hajnówka
w terminie do dnia 16 października 2024r. do godz. 10:00 opatrzone napisem :
„Zapytanie ofertowe na: Przeprowadzenie audytu bezpieczeństwa informacji oraz dostępności cyfrowej strony internetowej wg. WCAG 2.1 AA w Starostwie Powiatowym w Hajnówce”
2) Oferta winna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym i przepisami prawa.
3) Zamawiający zastrzega prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.
4) Nie spełnienie wymagań postępowania oraz brak wymaganych dokumentów spowoduje odrzucenie oferty.
5) Oferta musi zawierać następujące informacje i dokumenty :
1.Wypełniony i podpisany formularz ofertowy
- Parafowany projekt umowy
- Podpisana klauzula informacyjna
- Wykaz wykonanych usług
- Wykaz osób, które uczestniczyć będą w realizacji zamówienia
6) Sposób porozumienia się z Wykonawcami : telefonicznie i elektronicznie.
7) Otwarcie ofert nastąpi w dniu 16 października 2024r. o godz. 10:30
8) O wyborze najkorzystniejszej oferty wykonawcy zostaną poinformowani niezwłocznie po dokonaniu wyboru.
9) Wykonawca, który złoży najkorzystniejszą ofertę zobowiązany będzie do podpisania umowy w terminie 5 dni od dnia otrzymania Informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty.
10) Zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzenia negocjacji z wykonawcami, którzy złożą oferty o takiej samej wartości.
_________________________________________________________________________________
Hajnówka, dnia 10 października 2024r.
OA.272.87.2024
Odpowiedzi na pytania dot. zapytania ofertowego Nr OA.272.87.2024 z dnia 8 października 2024r. „Przeprowadzenie audytu bezpieczeństwa informacji oraz dostępności cyfrowej strony internetowej wg. WCAG 2.1 AA w Starostwie Powiatowym w Hajnówce”
Pytanie Nr 1.: W zakresie audytu teleinformatycznego pojawia się stwierdzenie
„- inwentaryzacja oprogramowania i dokumentacji licencyjnej”. Czy pod tym stwierdzeniem oczekują Państwo weryfikacji audytorskiej polegającej na sprawdzeniu czy, jak Państwo wykonują inwentaryzację i oceny tych działań, czy wymagają Państwo przeprowadzenia przez Wykonawcę Inwentaryzacji/Audytu legalności? Jeżeli wymagają Państwo przeprowadzenia takiego audytu proszę także o dodatkowe informacje:
- Czy licencje są gromadzone w jednym miejscu i mają Państwo wspólny udział sieciowy, do którego można podłączyć skaner, czy trzeba skanować każdą stację roboczą osobno?
- Czy są w użytku licencje pudełkowe, czy tylko elektroniczne?
- Jakie systemy operacyjne są na stacjach roboczych i serwerach?
- Ile jest stacji roboczych/laptopów oraz serwerów do przeaudytowania pod kątem legalności?
Odpowiedź: Oczekujemy tylko weryfikacji audytorskiej polegającej na sprawdzeniu jak wykonywana jest inwentaryzacja i oceny tych działań.
Pytanie Nr 2.: Jeżeli chodzi o audyt WCAG 2.1 – jakie konkretnie adresy www mają być przeaudytowane? Proszę wymienić.
Odpowiedź:
- https://samorzad.gov.pl/web/powiat-hajnowski
- https://bip–sthajnowka.wrotapodlasia.pl
Pytanie Nr 3.: Rozumiemy, że niniejsze postępowanie zostało przez Państwa zaplanowane we własnym budżecie, nie ma ono związku z dofinansowaniem z grantem Cyberbezpiecznego Samorządu?
Odpowiedź: Środki na audyt pochodzą wyłącznie z budżetu Starostwa Powiatowego
w Hajnówce.
Wicestarosta
Justyna Jarmocik
Metryka strony